Perfect middel tegen darmkramjes!

Beste ouders,

Ik heb de topic van darmkramjes is door zitten lezen en zag dat dit al een oude topic was, vandaar dat ik even een nieuwe maak.

Zoals bijna elke baby had ook mijn kleine mannetje erg veel last van darmkrampjes,
venkelthee, cinababy, andere fles, alles had ik geprobeerd maar echt goed hielp het niet.

Tot ik op een dag bij een reformzaak was en het advies kreeg om ABC Dophilus powder te gaan gebruiken. Dit is een poeder met een aantal bacterien erin die de darmflora opbouwen.

Ik heb meteen een pot aangeschaft en ben dezelfde dag nog gestart.
Je moet 1 tl per dag geven en dat verdeelde ik dan over zijn 5 flessen.
En na een week waren zijn krampjes helemaal over!!!

Het is wel redelijk prijzig € 26,85 per pot, maar dat maakte voor mij niks uit als je kleintje maar van zijn darmkrampjes af is toch?

En als de pot op is dan hoef je ook geen nieuwe meer aan te schaffen omdat de darmflora dan wel stabiel is.

Ik hoop hier een heleboel hulpeloze ouders mee te helpen,

Succes!!!

Stella van Es

Je hebt van VSM perfecte homeopatische druppels tegen darmkrampjs, dit heeft bij sonne erg goed gewerkt.

Hier hielp bij Kasper rooibosthee erg goed (als ik t zelf dronk dus, ik gaf bv) Floris heeft nooit krampjes gehad hihihi

Liefs, Els

hoi hoi
nou ik ga het gelijk proberen hoor!! die ABC dophilus.
mijn dochter van 1,5 heeft nooit last van kramjes gehad, me zoontje nu 2 weken krijst zich af en toe een ongeluk van de krampen arme ziel, en als hij geen krampjes heeft is het zon rustig mannetje!
dus hup naar die reformwinkel en hopen dat het werkt!!
groetjes Janneke

heel wat nieuwe op deze site!! voor mij een tijd geleden.
ik ben janneke heb een dochter hannah van 1,5 en een zoontje david van 2 weken.

bij de kids ook altijd een beetje rooibos gegeven en het werkt echt wel die dure rommel vind ik alleen maar geld klopperij
met middeltjes die al bestonden is ook best goed

quote:

Hé wat leuk dat je er ook weer eens bent! dat is zeker een hele tijd geleden.
en een zoon wat leuk, nog gefeliciteerd meis.
Beetje offtopic weet het

Groetjes Marianne mama vanRuben

quote:
hoi hoi nou ik ga het gelijk proberen hoor!! die ABC dophilus. mijn dochter van 1,5 heeft nooit last van kramjes gehad, me zoontje nu 2 weken krijst zich af en toe een ongeluk van de krampen arme ziel, en als hij geen krampjes heeft is het zon rustig mannetje! dus hup naar die reformwinkel en hopen dat het werkt!! groetjes Janneke

ik ben janneke heb een dochter hannah van 1,5 en een zoontje david van 2 weken.

Hoi Janneke,

Mijn zoontje had idd precies hetzelfde, kon echt heel hevig krijzen als hij last had van krampjes en dat dan meerdere keren per dag.
Wat aandoenlijk is dat dan he!
Nou ik ben heel erg benieuwd hoe het uitpakt met Dophilus, hou je me op de hoogte?

Groetjes Stella

Stella van Es

super zeg! Ik zal eens kijken of ik dat hier ook kan vinden! Je weet maar nooit waar het goed voor is.

Hoi,

Ik heb biodophilus gebruikt voor mijn oudste dochter. Ook voor de darmflora. Was ook iets van 28 euro voor een potje. Ik bestel alles bij de roode roos. Achteraf blijken die darmproblemen door de lever te komen. Als wij stopten met die biodophilus ging het weer mis.

hai stella
even een vraagje waarom verdeelde jij het over 5 flessen, vandaag voor het eerst begonnen en heb gewoon 1 theelepel in 1 fles gedaan!! ben benieuwd!! ja echt zo sneu hoor die darmkrampjes hoort er natuurlijk wel een beetje bij!! maar soms overstrekt hij zich helemaal van de pijn dus we zullen hem een handje helpen.
groetjes janneke

quote:
hai stella even een vraagje waarom verdeelde jij het over 5 flessen, vandaag voor het eerst begonnen en heb gewoon 1 theelepel in 1 fles gedaan!! ben benieuwd!! ja echt zo sneu hoor die darmkrampjes hoort er natuurlijk wel een beetje bij!! maar soms overstrekt hij zich helemaal van de pijn dus we zullen hem een handje helpen. groetjes janneke

Hey Janneke,

Ik deed eerst ook gewoon 1 tl in de ochtendfles, maar toen ik later die vrouw bij wie ik het had gekocht sprak zei ze dat het beter was om het te verdelen zodat het over de hele dag continue aangevuld wordt. Volgens haar werkte dit het beste, zo had zij dit ook weer bij haar dochtertje gedaan.
Nou ik ben heel erg benieuwd wanneer je iets gaat merken, want het is echt heerlijk als je kleine mannetje straks niet meer wordt gepest door de krampjes.

Stella van Es

hai hai
bedankt voor de tip dan ga ik dat morgen ook doen!!
super!! groetjes Janneke en ik hou je op de hoogte

hai Stella, nou volgens mij gaat het werken hoor, hij heeft het nog wel iets maar niet meer zo heftig…en ik ben ook nog geen week bezig!! Het zit natuurlijk ook niet gelijk allemaal goed, maar hij heeft er minder last van. gelukkig en wie weet dat het straks helemaal over is!!!
bedankt voor de tip.
groetjes janneke

p.s duurde het bij jou ook een goeie week???

Hoi Janneke,

Wat vind ik dit fijn om te horen zeg Heerlijk voor jou en je kleine mannetje dat hij al wat minder last krijgt, ben helemaal happy voor jullie!!! Ik zit de hele week al in spanning je reactie af te wachten

Bij Dilan duurde het idd ook ongeveer een week tot ik iets ging merken, toen was het net als bij David dat het nog niet helemaal weg was, maar wel minder heftig.
Ik weet het niet meer precies maar volgens mij duurde het ongeveer 2 weken tot Dilan er echt helemaal vanaf was. Nou wil het wel nog heeeel af en toe voorkomen hoor dat hij krampjes heeft maar als dat 1 x in de 2 weken is, is dat veel!
Wel heerlijk dat jij er zo vroeg mee begonnen bent, Dilan kreeg het pas toen hij bijna 3 maanden was.

Wat ook zo fijn is, is dat toen ik met fruithapjes begon bij Dilan dat hij daar ook helemaal geen last van kreeg, alleen in zijn ochtendluier was zijn ontlasting iets harder dan normaal, maar daar had hij ook geen last van.

Nou ik hoor het vast wel van je als er veranderingen zijn

Groetjes

Stella van Es

Mijn mannetje heeft ook vaak krampjes en ik gebruik Nuxil (is homeopatisch) en helpt ook zeer goed!
Het heeft bananensmaak.

Liefs,Babyboy~06 mama van een zoon van 3 j en een zoon van 0 j

Beste Stella,
Nou ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam jou topic tegen. Mijn zoontje van 4 weken heeft ook last van krampjes en na jou bericht ben ik direct naar het reformhuis gereden om dit te halen. Gisterenmiddag mee begonnen en bij de avond voeding kwam er een grote boodschap mee en hij lijkt ook een stuk rustiger. Mag nog niet te hard juichen, maar dat hij gisteren kon poepen was toch wel een opluchting. hoop dat ik over een weekje ook een tevreden kindje heb zonder pijntjes.
Bedankt voor de tip.
gr. Natas

[/url]

Hier twee grote fans van VSM. ABC wel van gehoord, en mijn vriend die in een natuurwinkel werkt krijgt ook van veel klanten te horen dat het heel goed werkt. Cinababy doet hier ook de truuk, maar met wat ik hoor moet die ook goed werken. Gewone drogisten hebben hem ook. Ik zag het toevallig bij de DA ook staan.

Groetjes,

Michèle