Pepti

Hoi Allemaal,

Even een vraagje. Onze zoon van 4 maanden gebruikt sinds een aantal dagen pepti (ongeveer 5 dagen) en sindsdien spuugt hij meer.
Kan dit een bijwerking zijn van pepti? En iemand hier ervaring mee?

Groetjes
Faith

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met Pepti, maar krijgt je kindje het wegens koemelkallergie? Op advies van cb/huisarts of op jullie eigen initiatief?
Als het op advies van cb/huisarts is zou ik het even weer met hun bespreken.

Mijn zoontje gebruikt Friso allergycare ivm koemelkallergie en dat is in mijn beleving dunner dat de ‘normale’ flesvoeding van b.v. de nutrilon. Zijn voeding kwam ook vaker omhoog, maar daar hadden we ook al problemen mee (verborgen reflux) alleen verergerde het eerst wel door de andere voeding. We gebruiken Johannesbroodpitmeel (nutriton), daarmee verdik je de voeding waardoor het beter in het maagje blijft zitten.

Waar je verder rekening mee kan houden; na de voedingen niet meteen plat neerleggen of druk spelen, even halfrechtop bij je laten zitten of in halve zitstand in de wipstoel. En als ie er s’nachts ook last van heeft het bed aan 1 kant een beetje verhogen door een boek onder de poten te leggen. Als je over 2 maanden wat meer vaste voeding mag geven zal je zien dat het beter gaat!

Succes,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers