Pco

Hallo, ik ben ongeveer een maand geleden erachter gekomen dat ik pco heb. Dat wil zeggen, dat ik niet genoeg hormoon aanmaak om elke maand een eisprong te krijgen.
Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig voor een tweede en het wil maar niet lukken.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis en heb daar een inwendige echo gehad.
Daar zagen ze té veel kleine eitjes op mijn eierstokken en dat wil zeggen pco…

Ik ben heel erg bang dat ik onvruchtbaar ben of wat dan ook…
Zijn er hier moeders die ook pco hebben? of weten wat het precies inhoudt? want ik wil niet op internet kijken, want daardoor word ik alleen maar onzekerder…

Groetjes Nicole

Hoi Nicole.

Ik ben ook 1 van de ongelukkigen die lijd aan pcos.
Na 2 jaar proberen zwanger te raken op de naturelijke manier, wert ik doorverwezen naar de gynacoloog, deze constateerde dat ik aan pcos leed.
Dit kwam als een hele harde klap aan, maar toch drong het op dat moment niet helemaal tot me door, dat kwam pas later.

Via een hormoomkuur (clomid) ben ik zwanger geraakt en zo is mijn zoon ter wereld gekomen met een beetje hulp van het ziekenhuis zeg ik altijd maar
Nu waren we van plan voor een tweede te gaan maar, gezien het hele traject wat ik door heb moeten lopen ben ik er nog niet aan toe want ik weet dat de kans heeeeeeeeeeelll klein is voor mij om natuurlijk zwanger te raken.

verder komen er inderdaad meer symtomen bij kijken, waar natuurlijk niet iedere vrouw last van heeft, zo een onregematige menstruatie, verhoogde kans op hart ern vaat zieken, overgewicht, over beharing, acne, allergie en inderdaad is er ook kans op onvruchtbaarheid enz enz enz…per vrouw dus heel verschillend.

hoop dat iets met deze info kunt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Dank je wel voor je info Marianne… Het rare is dat ik bij Noa wel op de natuurlijke weg aantelde en “opeens” heb ik pco…
Ik schrok ook echt toen ik het hoorde…
Ik heb idd ook ineens last van overgewicht en overbeharing… Ik word om de 2 maanden ongesteld, inplaats van elke maand…
Mijn huisarts zei dat ik niet onvruchtbaar kan raken, maar toch ben je er bang voor met zoiets…

Als ik in januari nog niet op de natuurlijke weg ben aangeteld, ga ik idd ook aan een hormoonkuur beginnen en dan is het maar afwachten…

Ik heb niemand in mijn omgeving die ook pco heeft, daarom vind ik het fijn dat je reageert

Liefs, Nicole & Noa

Het is ook logisch dat je daar bang voor bent, ga niet zeggen dat het niet zo is want die kans is aanwezig.
maar wat ik al zei bij elke vrouw die er aan lijd is het weer anders.

in mijn omgeving ken ik verder ook niemand die dit syndroom heeft,
dus ik praat er weinig tot niet over.
toen ik het hoorde, dacht ik echt… van wat is pcos nou weer? had er nog nooit van gehoord.
veel steun buiten mijn man om heb ik dan ook niet gehad, zal je de opmerkingen besparen anders word het wel een heel lang verhaal.
maar kort gezegt ik kreeg weinig begrip.

Maar je kunt dus wel degelijk gewoon op de naturlijke manier zwanger raken hoor noa is je levende bewijs
Normaal gesproken heb je elke maand een eisprong alleen met pcos weet je het nooit.
1x per 2 maand of 3.4.5.6.maand of 1x in het jaar

Weet je meis als je er aan toe bent, zoek toch eens op internet.
er staat een hoop informatie over, wie weet heb je er wat aan.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hoi Nicole,
Ik heb ook PCOS.
Wij willen heel graag een derde kindje, zijn al een tijdje bezig. Dat ik stopte met de pil werd ik niet meer ongesteld en als ik het werd zat er 3 maanden tussen.
Via de huisarts bij de Gyn beland. Daar heb ik een kuurtje om m’n menstruatie op te wekken gekregen en ben nu begonnen met een kuur Clomid.
Moet dinsdag weer heen en dan kijken ze of het aanslaat.

Bij mij is het ook zomaar gekomen, heb al 2 kinderen en daar had ik het niet.

Mocht jij niet gelijk beginnen met hormonen??

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Hoi Mijke,

Bij mij ging het dus hetzelfde… Samen besloten om te stoppen met de pil en werd toen niet ongesteld… 2,5 maand later pas en daarna om de 2 maanden…
Idd ook doorverwezen naar gyn voor inwendige echo en kwam pco uit…

Ik heb met mijn huisarts afgesproken, dat ik het eerst een jaar zo wil proberen en als ik over een jaar nog niet aangeteld ben, dan begin ik met een hormoonkuur… Ik heb er verder ook geen haast bij, zou wel heel erg blij zijn als ik zwanger raak maar het hoeft niet binnen nu en een jaar ofzo…

Dank je wel voor jullie reacties, ben blij dat ik eindelijk mijn verhaal ff kwijt kon bij mensen die mij begrijpen

Liefs, Nicole & Noa