Pco

Hallo, ik ben ongeveer een maand geleden erachter gekomen dat ik pco heb. Dat wil zeggen, dat ik niet genoeg hormoon aanmaak om elke maand een eisprong te krijgen.
Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig voor een tweede en het wil maar niet lukken.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis en heb daar een inwendige echo gehad.
Daar zagen ze té veel kleine eitjes op mijn eierstokken en dat wil zeggen pco…

Ik ben heel erg bang dat ik onvruchtbaar ben of wat dan ook…
Zijn er hier moeders die ook pco hebben? of weten wat het precies inhoudt? want ik wil niet op internet kijken, want daardoor word ik alleen maar onzekerder…

Groetjes Nicole

Hoi Nicole.

Ik ben ook 1 van de ongelukkigen die lijd aan pcos.
Na 2 jaar proberen zwanger te raken op de naturelijke manier, wert ik doorverwezen naar de gynacoloog, deze constateerde dat ik aan pcos leed.
Dit kwam als een hele harde klap aan, maar toch drong het op dat moment niet helemaal tot me door, dat kwam pas later.

Via een hormoomkuur (clomid) ben ik zwanger geraakt en zo is mijn zoon ter wereld gekomen met een beetje hulp van het ziekenhuis zeg ik altijd maar
Nu waren we van plan voor een tweede te gaan maar, gezien het hele traject wat ik door heb moeten lopen ben ik er nog niet aan toe want ik weet dat de kans heeeeeeeeeeelll klein is voor mij om natuurlijk zwanger te raken.

verder komen er inderdaad meer symtomen bij kijken, waar natuurlijk niet iedere vrouw last van heeft, zo een onregematige menstruatie, verhoogde kans op hart ern vaat zieken, overgewicht, over beharing, acne, allergie en inderdaad is er ook kans op onvruchtbaarheid enz enz enz…per vrouw dus heel verschillend.

hoop dat iets met deze info kunt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Dank je wel voor je info Marianne… Het rare is dat ik bij Noa wel op de natuurlijke weg aantelde en “opeens” heb ik pco…
Ik schrok ook echt toen ik het hoorde…