Patroon bij 4 maanden

hoi …

ik heb al zitten zoeken op de zoekfunctie maar… blijf met wat vraagjes zitten…

ons zoontje is volgens het cb (te) lang (nou pech gehad maak ik me niet druk om) maar daar zeiden ze ook dat hij daardoor wel veel honger zou hebben meer als een gemiddeld iemand op die leeftijd (nou dat weet ik niet?) schema :
8 uur 200
12 uur 200
15.30 uur 200
19.00 uur 200
23.00 uur 200
begrijp zelfs dat er kinderen zijn die met deze maand de laaste fles al eraf halen…! misschien hier ook wel idee…? maar wat is dan wijsheid? moet je dan de flessen wat meer geven? ipv 200 dan 210 of wat is de bedoeling??

geven jullie bij 4 maanden ook al fruit? wat is het beste om mee te beginnen? ivm darmkrampjes…

Hoi,

Ons Aaron is nu net 4 dagen…4 maanden.
Wij geven sinds zijn drie en een halve maand smorgens een papfles en sinds een weekje wat groentepotjes (1 potje in 2 dagen).
Hij krijgt ook gewoon 5x 200cc en die groente is nu nog extra omdat het nog niet veel is.
Hij doet het er goed op.
Gewoon uitproberen zou ik zeggen…en als hij nog honger heeft als hij zijn fles op heeft, dan zal hij wel jengelen of huilen als je de fles wegpakt.
Dan kun je toch wat meer geven ofzo.

Groetjes…

mag je bij 4 maanden ook al potje groente geven?? dacht dat dat echt pas bij 6 maanden mocht… waarom geen idee hoor… zal cb wel zijn

hoe groot is jouw mannetje nu? lengte / gewicht? grappig he! er zitten nu veel mensen op ikke ben die een kindje rond de 4 maanden hebben… leuk!!

geef je de laatste voeding ook nog? bij potje groente en fruit kan dat er toch wel af? of is hij niet zo’n zwaargewicht zoals die van mij 7 1/2 kilo!

Even he
Over de groente potjes en fruit
Het cb zegt mag nog niet fruit wel met 4 maanden
Ik zal je zeggen ik heb altijd malling gehad aan het cb
Met 3 maanden hadden ze hier fruithap
En met ongeveer 4 maanden groente
Vroeger he in de tijd dat wij nog klein waren kregen ze ook al heel vroeg fruit en groente
Je mag tegenwoordig heel weinig want ze zouden en allergie kunnen ontwikkelen
Nou ik dacht dus als ik het niet probeer weet ik het niet dus gewoon gedaan en ze vonden het heerlijk en hadden nergens last van
Wilde dit gewoon ff zeggen
Hang niet te veel op cb maar luister naar je eigen moedergevoel je hebt het niet voor niets

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Je kunt beter met groenten beginnen, omdat dat minder snel een allergische reactie zal geven. Was bij ons in ieder geval het advies van zowel de kinderarts als de dieetiste. Je kunt dan beginnen met “milde groente” zoals worteltjes, sperzieboontjes, doperwtjes, broccoli, pompoen. Telkens 3 dagen hetzelfde aanbieden, geen allergische reactie, dan het volgende 3 dagen aanbieden etc. Pas als dat goed gaat, zou ik met fruit beginnen. Wij zijn later begonnen met het introduceren van groente/fruit ivm allergie bij Quinty.(heeft Nutramigen voeding)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

echt waar??? dat is eerste keer dat ik dit hoor… ze zeggen juist altijd eerst fruit (vervangt geen flesje) en daarna verder met groente (vervangt wel flesje)…

tja mijn moedergevoel is heel onzeker … durf niet zomaar iets te doen… wordt er wel iets losser in… maar ben doordat hij een huilbaby is heel erg onzeker geworden… hopelijk gaat dat over?!

Ja dat was echt het advies van de kinderarts en dieetiste. Toen ik klein was(heeeel vroeger ) begonnen ze met fruit en dan groenten. Maar goed; omdat Quinty met haar darmprobleem zit, houden we ons aan het advies van de deskundigen. En de eerste hapjes vervangen echt nog geen fles hoor. Althans bij Quinty nog niet. Ze eet nu pas een klein potje (125 gram) en soms nog niet eens helemaal leeg. Van het fruit net zo. Daarnaast drinkt ze 4 flessen rond de 210.(drinkt ze niet allemaal helemaal leeg) Dat dronk ze voor het introduceren van de groenten en fruit ook al. Kan natuurlijk best dat er babietjes zijn die al wel veel meer eten en dan een fles minder drinken, dat weet ik niet. En die onzekerheid heb ik ook hoor! Quinty had zelfs op een gegeven moment bloed in de ontlasting zitten en huilde alles bij elkaar(en dat voor een baby dat eigenlijk zelden huilt) We kregen telkens weer een ander advies van huisartsen en het CB. Nou daar wordt je als ouder echt onzeker van! Uiteindelijk (omdat ik er op stond)zijn we met spoed doorverwezen en moest ze aan de Nutramigen. 3 luiers later was het over met de krampen en bloedingen. Daarom zijn wij later begonnen met het introduceren van groenten en fruit en doen we het in samenspraak met de dieetiste. Maar er zullen best babietjes zijn waarbij het prima gaat om eerst met fruit te starten, maar hier dus niet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker