Patrick wil niet meer in bad

EEn paar dagen geleden is patrick lekker in bad gegaan. Hij wilden zijn haren niet wassen maar omdat hij allemaal viezigheid in zijn haar had moest het toch gebeuren.
Na veel prberen was er geen begin in gekomen. dus dacht ik gewoon even doorzetten en dan is het zo gebeurd.
OEPS had ik misschien beter niet kunnen doen want sinds die dag wil patrick met geen mogelijkheid meer in bad.
Hij scheeuwt het uit als ik hem in bad zet. Hij wil er echt niet meer in.

Toch hij moet toch gewassen worden heeft iemand misschien een ideetje hoe ik hem weer lekker in bad kan krijgen zodat hij het leuk vindt. Vroeger kon hij lekker spelen en genieten van zijn bad. Dan was het brullen als hij er uit moest en nu is het andersom.

Ik hoor graag iedeeën van jullie ben eigelijk ten einde raad.

veel liefs mignon

Hmmm…lastig joh.
Ik herken het wel alleen dan met de douche. Daar durfde Stephan nooit onder.
Het enige wat toen hielp was een tijdje niet meer proberen maar hem gewoon in bad doen.
Misschien kan je Patrick een beetje met de douche wassen? Ik weet niet of jullie de douche in het bad hebben eigenlijk…Ik vind dat zelf altijd het handigste.
Verder weet ik even geen tips.
Als me wat te binnen schiet laat ik het weten!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

ja, Bij ons is de douche in het bad,

Vanavond moet hij echt even in bad of onder de douche hij heeft gisteren van oma stiften gekregen. Erg leuk allemaal alleen hij heeft vanmorgen lekker zitten kleuren maar niet op het papier alleen. Ook de handen zitten er nu helemaal onder. Daarvoor is het bad zo lekker dan weekt het er zo weer af.

veel liefs mignon

Hoi Mignon,

Ik heb zo even geen opvoedkundig trucje bij de hand, maar ik heb wel een andere tip voor je die je in uiterste nood zou kunnen toepassen.

Bij de Hema verkopen ze bodypaint-badschuim. 3 potjes in verschillende kleuren met een kwastje erbij. Je hebt het ook in een verpakking met stempels erbij.

Het lijkt net verf, maar het is gewoon badschuim. Het kan op het lichaam gebruikt worden, op het bad, op de tegels. Ik zou alleen uitkijken met de voegen van de tegels.

Wedden dat Patrick weer in bad wil!

Desnoods gebruik je het de eerst paar keer elke keer totdat je merkt dat hij het weer leuk vindt in bad en weer ontspannen is. Probeer dan weer eens een keertje zonder de verf.

Succes ermee.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

hoi!
niet niks he!! stef wil wel in bad ma ik mag hem niet wassen!!! ook zeer vervelend!!! als hij zich op voorhand een paaar speeltjes mag uitkiezen voor in bad zou dat niet helpen? of als je hem een was handje geeft en zegt dat hij mag helpen met zich te wassen? anders zou ik het zo direct ook niet weten!! veel succes ermee!!!

liefs jessica, &