Pasta gerechtje

Ik wil eigenlijk wel macaroni gaan maken voor Muriel maar wat doe ik daar doorheen? Iemand een leuk idee voor ons. Hoe zorg je er voor dat het rood word mag je er tomaten puree door doen of niet? Mijn vriendin had laats Spaghetti Bolognese uit een potje en daar zat rode saus doorheen.

Je kunt gewoon verse tomaten gebruiken of idd tomatenpuree. verder zou je er een (soep) groentenpakketje tussen kunnen doen.
Smakelijk!

Lilypie First Birthday tickers

Tomatenpuree of gepelde tomaten kunnen er gewoon doorheen. En net wat zwelgje zegt, wat soepgroenten. Geraspte kaas erdoor is ook lekker.

Overigens, kun je pasta niet pureren. Dus mocht je dat van plan zijn, niet doen, want dat wordt een soort dikke kauwgom. Is je blender niet blij mee.

Groetekes, Sje

Oh bedankt voor de tip die doen dus net als aardappels. Hoe krijg je ze dan klein en fijn?

Dat is toevallig, ik heb vandaag pasta gemaakt voor Sarah.

Eigenlijk wilde ik het bij ‘trots op mijn kind’ zetten, en dan zeggen dat ik ook een beetje trots ben op mezelf, want ik heb er voor het eerst een klein beetje vlees bij gedaan. En dat terwijl ik al ongveer 14 jaar vegetariër ben.

Maar goed, ik heb eerst heel veel tomaten ontveld (onderdompelen) en een paar wortels gestoomd. Daarna van dit alles een saus gemaakt met de staafmixer.
De pasta gekookt en steeds kleine beetjes met de staafmixer grof gemalen. Als je de staafmixer bij elke portie ongeveer 6x steeds één seconde aanzet, krijg je mooie kleine stukjes.
Daarna rundergehakt (echt heel weinig) gebakken en erdoorheen gedaan. En nu heb ik 6 bakjes pasta in de vriezer.
O en mevrouwtje vond het heel lekker. Haha, als ze op dr pa lijkt, wordt het een echte carnivoor.

Trouwens, die soepgroente is een erg goed idee, dat doe ik de volgende keer!!!

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Nou daar mag je best wel even trots op zijn hoor. Wij zijn vorige week begonnen met wat kip te geven. maar wij eten zelf wel gewoon vlees.

Oke een beetje prutsen met de staafmixer om ze wat klein te krijgen.

Nou dat is ook toevallig Gisteren heeft moppie hier ook voor het eerst pasta gegeten. Macaroni maar ik heb het niet gepureerd hoor en het ging prima naar binnen zonder tandjes en vanmorgen vond ik geen hele macaroni’s terug in haar luier en ze kon gewoon poepen. Dus volgens mij hoef je helemaal niet te pureren…
groetjes,
Wendy

Nou dames we zijn goed bezig

In haar fruithapje prak ik de banaan en de nectarine er zo door heen dus ze is wel al een beetje gewend aan stukjes maar om nou gelijk hele stukjes macaroni te geven vind ik eigenlijk zo’n grote overstap maar misschien valt het ook wel mee en eet ze het zo weg.

Volgens mij is elleboogjesmacaroni inderdaad klein genoeg. Als ze in staat zijn om stukjes brood te eten, kunnen ze ook elleboogjesmacaroni eten.

Groetekes, Sje

nu we het toch over pasta en vlees hebben. pasta vind damian inderdaad heerlijk maar gehakt niet. dat krijgt hij echt niet weg

wat voor vlees kan je allemaal geven. ik heb nu alleen nog kipfilet en gehakt geprobeert maar omdat hij stikte in gehakt werd ik een beetje bang en hoe bereiden jullie heb vlees dan?

Elleboogjesmacaroni koken en ondertussen hamblokjes aanbakken en daarna groente voor macaroni (zo’n pakket) erdoorheen. Dat door de gekookte macaroni roeren en een flinke dosis ketchup erdoorheen. Makkelijk, maar valt hier heel goed in de smaak!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Luka vind het heerlijk om macaroni los te eten, en natuurlijk ook om mee te spelen… En mama maar opruimen!

Wij gebruiken een paje gepureerde tomaten van Heinz, dat is makkelijk en puur. Dan soepgroenten en wat rundergehakt er doorheen en klaar is de saus!
En vist Luka de macaroni’tjes er tussenuit!

Gister heb ik haar voor het eerst de macaroni gegeven. Ze vond het niet lekker. Heb de stukjes met de vork nog wat kleiner gemaakt maar toen nog niet. Volgende keer weer proberen. Ik heb er nog 5 in de vriezer liggen.

@mellanie misschien kun je tartaar proberen in plaats gehakt. Ik heb verder ook alleen nog maar kip geprobeerd en tartaar dus verder geen tips voor je.

@mellanie: vis kan ook hè, dat is ook zachter van structuur!
Kijk wel uit, met wat voor soort, want zommige vissoorten zijn heel sterk van smaak.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat voor vis gebruik jij dan?

quote:
nu we het toch over pasta en vlees hebben. pasta vind damian inderdaad heerlijk maar gehakt niet. dat krijgt hij echt niet weg

wat voor vlees kan je allemaal geven. ik heb nu alleen nog kipfilet en gehakt geprobeert maar omdat hij stikte in gehakt werd ik een beetje bang en hoe bereiden jullie heb vlees dan?

Vervelend dat hij in het gehakt bijna stikte. Vraag me alleen af hoe dit kan, want als je gehakt rult dan moet het toch makkelijk eetbaar zijn voor die kleintjes. Voor Tim gebruikte ik toen hij nog klein was kipfillet (dit kookte ik, zodat het zachter was), tartaar, hamburger, gehakt, zalm, witvis, hamreepjes.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

ik heb gisteren ook pastasaus gemaakt met wortels, courgette, aubergine en gezeefde tomaat. Vanavond krijgt hij het met spaghetti. Ben benieuwd of hij het lust!!

22-12-2009 colin geboren

Ik zou beginnen met witvis, koolvis of talapia of pangafilet, dat is mild van smaak en zacht.
Ook kan zalm, maar dat is wat sterker van smaak, net als tonijn en makreel.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers