Pasen

Mijn ouders zijn vanaf januari uit elkaar.
Dat is op zich heel fijn, maar nu het bijna pasen is wel een beetje raar.
Ze hebben nog wel contact met elkaar en
willen ook de oude tradities behouden.
Zoals het paasontbijt. Nu gaan we allemaal naar mijn moeder of misschien toch naar mijn vader. Ik weet het niet. Mijn vader woont nog gewoon “thuis” en het lijkt me behoorlijk raar als mijn moeder daar ook komt ontbijten. Misschien vinden zij dta niet zo, maar ik voel me daar toch wel een beetje raar bij. Dat heb ik ze ook gezegd.
Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Liefs Kristel

Hoi Kristel,

Ja, dat lijkt me idd een vreemde situatie.
Kan me wel voorstellen dat het een beetje een raar idee is.
Maar ergens denk ik dat je toch ook heel blij moet zijn dat ze nog goed met elkaar omgaan en dat dit soort dingen dus nog kunnen.
Je hoort zo vaak anders!
Maar ik begrijp je wel hoor!!!
Toch alvast veel plezier gewenst!

Liefs, mamma van Stephan

Beetje late reactie maar toch, mijn ouders zijn sinds een paar jaar uit elkaar en mijn moeder wil nooit op verjaardagen komen als mijn vader ook komt. En geloof me, dat is behoorlijk lastig. Dus ik hoop voor jou dat ze goed met elkaar om blijven gaan. Het is al moeilijk genoeg om mee om te gaan zonder al dat gedoe er omheen

Hoi Kristel,

Hoe is het eigenlijk geweest? De paasdagen?
Was het nog een beetje leuk en waar hebben jullie het nou uiteindelijk gevierd?
Was helemaal vergeten er naar te vragen

En Hermelien,
ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als de één niet op een verjaardag wil komen omdat de ander er is… Lijkt me heel erg “schipperen” elke keer en erg vermoeiend.

Liefs, mamma van Stephan

ik vindt dit tegen over je kind kan je toch niet maken .ja mijn ouders zijn ook al gescheiden ik heb gezegt ,het is lang geleden jullie doen maar normaal tegen elkaar .ik ga niet elke keer de verjaardagen dubbel vieren .en dat gebeurt ook niet , maar bij onze oudste dochter wordt het wel gedaan .de ene dag der moeder en de andere dag wij , ik vindt het gewoon onzin . je heb toch nu ieder een eigen leven .wat maakt het dan nog uit

groetjes marielle

oh kristel ik lees dit nu pas… sorry voor de late reactie. lijkt mij ook enorm vreemd hoor zoals jij dat beschrijft. ik zou er ook een raar gevoel aan over houden. maar hoe is het gegaan met de paasdagen viel het je mee?

maureen

De pasen was erg gezellig. Dat had ik natuurlijk even moeten melden. We zijn niet naar mijn ouderlijk huis geweest aangezien mijn moeder dat zelf ook een rare situatie vond. Ze moest dan in haar oude woning de pasen regelen aangezien mijn vader niet wist hoe hij dat moest aanpakken. Hij is er trouwens wel geweest hoor.
Natuurlijk zou het vervelender zijn als ze niet met elkaar willen praten, maar bij ons ligt dat ook er vreemd. Officieel zijn ze nog niet gescheiden. En er is heel wat te regelen voordat de scheiding erdoor is. Ik vertel wel een keertje hoe het gaat op “ons” eigen forum (beetje prive natuurlijk).

Maar nog even over de pasen. Sanne had het naar haar zin en daar gaat het om. En als zij het naar haar zin heeft, heb ik dat ook.

Liefs Kristel

Leuk, die laatste zin. Heel herkenbaar!
Fijn dat je toch gezellige dagen hebt gehad!

Liefs, mamma van Stephan