Papspeen avent

Voor onze jongste dochter gaan we binnenkort de laatste fles met rijstebloem geven. dus ik was op zoek naar de papspeen. Ik dacht nog de oude speen van vorig jaar van onze dochter te hebben, maar niet.
In de winkel vond ik alleen de papspeen voor dikkere vloeistoffen. Maar voor onze oudste had ik vorig jaar de 1-2-3 speen voor de papfles.

Hebben jullie ervaring met de papspeen? Welke speen gebruiken jullie bij de Aventfles? En hoeveel rijstebloem erdoor?

Ze drinkt nu uit speen 2 de gewone melk…

ik gebruikte de 123 van avent…
die waarop dikgedrukt I II III aan de buitenkant te zien zijn van de speen zelf

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ja die had ik vorig jaar ook, werkte wel. Maar zag m niet meer in de winkel. Vroeg me af of ide uit de handel was en of de ‘nieuwe’ papspeen die ze hebben (voor dikkere pap stond erop) wel zou werken.

De 1-2-3-speen bestaat nog wel volgens mij.
Wellicht was ie even uitverkocht,
of moet je ergens anders kijken.

Wij hebben de Y-speen, daar zitten geen gaatjes
meer in, maar een Y vorm.
Dat werkt prima voor pap.

Maar sinds kort kan Jitse zitten, dus krijgt hij de pap
gewoon uit een schaaltje met een lepeltje.

M.

De 1-2-3 papspeen bestaat idd niet meer. Tenminste ik kon hem nu ook nergens vinden, dus ook de y papspeen van Avent gekocht. Ik vind het geen fijne speen, want het gat is best groot.

Maar goed het was maar voor even. Vanaf 6 maanden hebben we Daan s’ochtends een papfles met Bambix gegeven. Maar sinds vorige week krijgt hij het gewoon uit een bordje. Hebben we destijds bij Tim ook gedaan toen hij 7 maanden was.

Mag ik vragen waarom je rijstebloem gaat geven? Wij hebben dit nooit gedaan, zag hier de toegevoegde waarde niet van in. Want er zit helemaal niks in wat ze nodig hebben. En daarbij komt dat ik een papfles een ontbijtding vind en niet voor de avond. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk!

Groetjes,
Sandra

Bij onze kruidvat hebben ze de I II III van avent nog wel en volgens mij, heb ik 2wkn geleden nog in m’n handen gehad.
Je kan eventueel ook de 1 2 3 van Kruidvat eigen merk gebruiken die past ook op avent flessen.

heb dit weekend de 123 speen van avent gewoon gekocht bij de c1000 hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wat raar, ik kreeg overal te horen dat de 1-2-3 speen niet meer verkocht werd. Ik moest dus de y speen kopen, die ook aangeduid stond als papspeen. Maar goed zoals ik al zei hier inmiddels niet meer nodig, want we zijn met 7 maanden overgegaan op pap uit bordje.

Groetjes,
Sandra

Dank voor jullie reacties. Hier bij kruidvat en Etos geen 1-2-3 speen. van t weekend bij babydump er een gekocht.
We geven even rijstebloem s avonds in de laatste fles… vanaf een maand of 6 gaat ze s morgens papfles krijgen. de oudste heeft verder nooit pap uit een bordje willen eten en kreeg vanaf 7 maand s morgens brood met een flesje melk.