Pappa is heilig en mamma kan niets goed doen!

Even mopperen, mekkeren en zeuren hoor! pfffff … ik doe momenteel niets goed bij Fabienne. Als ik zeg; ga je een plasje doen op het potje dan gaat ze huilen, NEE wil nie en als “heilige pappa” het vraagt dan is ze poeslief … grrrrr. Pappa eten, Fabienne eten, bij mij werkt momenteel bijna niets dus krijg ik de grote waffels en de NEE’s en STOUTE mamma te verduren.

Ik moet eerlijk zeggen; dit is wel even heftig hoor!

Pappa is nu ook vrij om te verbouwen en wil ze alle aandacht van pappa, logisch … ze ziet haar kans schoon maar jeetje … wat zijn ze bijdehand en slim

Groetjes Esther

Ik denk dat je niet onder toverwoord “negeren” uit gaat komen…ook al ben je daar geen fan van.

Groetekes, Sje

Inderdaad negeren en pappa vragen om haar soms even geen aandacht te geven. Deden we hier ook als Morgan weer helemaal verliefd was op pappa dan deed hij juist bepaalde dingen niet zodat ook ik mijn overwicht kon behouden. Werkte niet altijd even gezellig maar het had wel effect. Want zo luisterde ze ook nog steeds naar mij en als ze echt naar tegen me deed even af laten koelen zonder dat pappa zich ermee bemoeide.

Groetjes,

Michèle

@Sje … in dit geval ben ik het met je eens hoor “negeren” … er me ook niet teveel van aan trekken. Het hoort er bij maar er zijn wel grenzen vind ik. Ik zeg dan bv “mama is toch ook lief tegen jou Fabienne”…ja mamma … zegt ze dan en dan is het weer even ok.

Goede tip Michele

hier precies andersom papa kan niks goed doen en is altijd stout is zijn ogen, eecht niet leuk voor papa maar gaat wel weer over

before you judge me, try hard to love me

Bij zo’n kleintje zal het niet werken maar nu onze meiden wat groter zijn (6 en 7 zijn ze) wil “koekje eigen deeg” ook nog weleens helpen.

Als ik me genegeerd voel door de meiden (dat ze gewoon net doen of ik er niet ben), dan negeer ik ze voor een poos. Reageer ik helemaal niet, doe net of ik ze niet hoor.

Als ze zo ongeveer een uur lang hebben geprobeerd om contact met me te krijgen en ze hebben door dat ik ze stevig aan het negeren ben, dan vraag ik hoe ze dat vonden dat ik net deed of ze er niet waren? En dat wil nog weleens helpen. Dan zijn ze wakker!!!

Wanneer je alleen maar uitlegt hoe vervelend het is om genegeerd te worden, begrijpen ze toch niet hoe het voelt. Als je het ze zelf laat voelen (binnen de grenzen natuurlijk want als er een een bloedneus valt in zo’n negeer-uurtje, dan zou het wel heel hard zijn als je doorgaat met negeren) begrijpen ze het beter.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Mar 2011 14:06:30

Ok, bedankt Sje … het is weleens lastig te bedenken op welke leeftijd ze iets wel of niet begrijpen. Met negeren geef je het negatieve gedrag in ieder geval geen aandacht.

Hoe reageren jouw dochters als je ze even een poosje negeert?

Vinden ze absoluut niet leuk. Soms staan ze in tranen “mama?” te zeggen naast me, maar ik blijf ze negeren. Hartverscheurend maar ik maak mijn uurtje negeren vol.

Maar daarna is het echt wel weer een poos voorbij dat ze mij negeren. Dan hoef ik maar te zeggen, “Zal ik weer een uurtje net doen of ik je niet hoor?” en dan is het weer voorbij met de gekke fratsen.

Groetekes, Sje

Luka heeft het op dit moment ook een beetje. Papa mag hem zonder morren en tegenwerken aankleden, dan hoor ik hem lachen door de babyfoon terwijl hij bij mij alles op alles zet om te zorgen dat ik hem niet aangekleed krijg…
En papa mag hem voeren, bij mama wil hij alles zelf doen. Als mama ‘nee’ zegt is het gillen, als papa ‘nee’ zegt gaat hij zoete broodjes bakken door te knuffelen en kusjes te geven.

Maar ik voel me niet gepasserd hoor! Het is een fase en gaat vanzelf weer voorbij, en eigenlijk vind ik het ook wel aandoenlijk om te zien…
Papa was bang dat hij niet zo’n goede band met Luka zou krijgen omdat hij 5 dagen in de week werkt, maar dat is dus niet zo!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Eva is ook echt een papa’s kindje en ja, dat vind ik soms ook niet leuk. Maar bij haar is het meestal ‘mama’ als ze van papa iets niet mag, of andersom. Wel irritant: PAPA zette haar op de gang omdat ze stout was en ik ging haar halen omdat papa even in de garage was. Ze negeerde mij volkomen en wilde meteen naar papa! Terwijl die normaal gesproken dan ‘fout’ zou zijn! Raar he? Het is wat met die meiden van ons. Ik herken het helemaal meid en je moet je er vooral niks van aantrekken. Zeker weten dat Fabiënne jouw de allerliefste mama vindt! Het is puur PeuterPuberen! En laten we wel wezen: papa’s zijn meestal oets soepeler dan mama’s qua regels, bij ons tenminste en dat hebben die slimmeriken snel door hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Klopt helemaal @Rainbow

Afgelopen zaterdag waren we op een verjaardag, terwijl mijn kleine diva in de keuken stond te babbelen vroeg de man des huizes; wie is jouw mama? In de volle kamer wees ze mij aan, daar is mijn mamma aan de de achterkant

Dan is alles goed he?

Als ze baby zijn en ze trekken erg naar pappa of mamma dan vind ik dat ook aandoenlijk maar eenmaal in de PPT zijn ze een stuk verbaler, kunnen ze behoorlijk brutaal, stuurs etc etc uit de hoek komen. Ze kijken er dan ook zo bij alsof het menens is.

Hier een echt mama’s kindje en geloof me dat is ook niet altijd makkelijk hoor

al hoewel wel fijner als andersom natuurlijk. maar net wat Michèle zegt doen wij hier ook. als ik hem insmeer is er niets aan de hand. Doet René is het vaak moord en brand krijsen en roepen mamaaaaaaaaaaaaa. Mama gaat dan wijselijk even een sigaretje roken en dan is het meestal wel goed. Het word momenteel gelukkig iets minder.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Rens heeft hier zo af en toe ook wel een handje van dat papa alles is en ik niet meetel. Ik maak me er niet druk over, het waait vanzelf weer over. Maar ik ga er ook niet in mee. Als hij niet luisteren wil gaat hij maar in de hoek zitten.
Als mijn man thuis is en Rens niet naar mij wil luisteren dan zet hij hem ook wel in de hoek. Dat maakt vaak wel indruk op hem dan en daarna moet hij van mijn man sorry komen zeggen tegen mij.
Wil hij niet door mij naar bed gebracht worden oid, dan ga ik daar ook niet in mee. Meestal is het met een week zo weer over.
Stoute mama oid pik ik echt niet van hem, dan kan hij gelijk in de hoek gaan zitten. Dan vertel ik hem daarna wel dat dat niet lief is om te zeggen. Maakt hier meer indruk als alleen een standje.
Maar af en toe kunnen ze zo wel het bloed onder je nagels vandaan halen zeg.

groetjes Ramona