Papfles

Hoi iedereen,

Ik zou graag de ochtendfles willen vervangen door pap (bordje of fles). Hoeveel cc melk en hoeveel scheppen pap zou ik dan kunnen geven? Hij krijgt nu nog een fles melk van 210 water en 7 schepjes. Heb de groeipap van Bambix gekocht en daar staat op 200 ml water (dus 180 en 6?) en 7 scheppen pap. Is dat niet veel om mee te beginnen?

Nou ja, in ieder geval veel onduidelijkheden. Alle suggesties zijn welkom! Erik krijgt nu trouwens vijf flessen per dag in totaal. En een beetje groente om uit te proberen, maar dat mag nog geen naam hebben.

Bedankt alvast voor het meedenken! Groetjes!

Lilypie 1st Birthday Ticker

In een bord pap gaan meer scheppen ( grotere scheppen) bambix en dat is ook wat zwaarder. Ikzelf heb altijd papflessen gemaakt, ook omdat het een rotzooi werd bij ons…
Ik doe hier gewoon melk in aanmaken en dan 8 / 9 schepjes bambix erbij. Let wel: maatschepjes van de melk, je hebt andere voor pap heb ik me laten vertellen.
Dan een speen op papstand erop en drinken maar!

ALs je echt een bord pap wilt geven moet je kindje wel gelijk leren om van een lepel te eten, vandaar dat het bij ons dus in eerste instantie een troep werd. Daarom papflessen gedaan. Nu eet ie inmiddels wel van een lepel maar die papfles hebben we nog steeds, in de ochtend en voor het naar bed gaan.

Groetjes van Christa

Hoi,

Ik deed voor Jony savonds en sochtends een gewone fles geven en dan 4a6 scheppen pap erdoor heen.
Ze drinkt het nu nog steeds en gaat prima let wel op dat je de goede speen gebruikt wij hebben s/m/l speen. Ik zelf gebruik voor Jony de L-speen en dit gaat prima.

Succes.

Groetjes Cora

Hoi Christa:

Ik heb ook maar een papspeen gekocht, want van een lepeltje eten heeft 'ie nog niet heel goed onder de knie. Misschien op mijn vrije dagen, maar anders maar gewoon in een fles dus

Hoi Cora:

Bedoel je schepjes met het maatschepje van de melk?

Bedankt voor de tips!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Mriek,

wij zijn ook bezig met de pap, het enige is dat onze kleine meid het echt niks vindt! Toen ze kleiner was dronk ze wel rijstebloem door dr melk ( behalve het laatste restje). Ze vindt dat dikkere echt niks, gelijk speen uit dr mond.
en dan doe ik al minder dan de voorgeschrevn hoeveelheid…
Blijf het maar wel proberen en dan met een schepje beginnen, laten wennen en dan zo opbouwen. Al die vezels die in de pap zitten zijn wel goed voor dr. (zeker omdat de stoelgang soms wat moeizamer gaat en die stimuleren juist de darmen)

Succes in ieder geval! groetjes Stellina

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/21/2104/210410.png">

Hoi Mriek

Ik ben ook overgegaan op de de groeipap van Bambix.
Ook mijn zoontje krijgt smorgens 210 water en 7 schepjes voeding.
Ik heb contact opgenomen met Bambix en die adviseerde mij om 2 a 3 eetlepels door de fles te doen. En dan de papspeen te gebruiken.

En dit gaat heel goed!

groetjes Jolanda

He Jolanda,

Thanks! Ik ga dat ook maar eens proberen dan, doe nu nog vier maatschepjes en dat loopt prima. Hij vindt het lekker, dus we kunnen het wel ophogen denk ik.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Marieke,

Ja ik gebruik gewoon de maatschep van de Nutrilon.
Het is even uitvinden hoeveel pap schepjes erbij Jony vondt het al gauw te dik.

Succes he.

groetjes Cora

Thanks Cora! Ik heb de laatste keren vier Nutrilon-maatschepjes gedaan, maar had het idee dat het hierdoor nog niet zwaar genoeg was (op 210 water en 7 schepjes). Dus ga het nog wel iets ophogen.

Groetjes!

hoe oud moet je kindje zijn om dit te mogen? en kan je dan flesje afbouwen?

mijn zoontje is ruim 4 maanden… mag ik dit dan al voor de nacht geven? en laxeert het? dacht juist van niet?

Hoi hoi, ik wil me dochter ook lekker pap gaan geven , in een bordje gaat prima, maar soms wil ik het in een fles doen maar krijg het niet voorelkaar het blijft dun en je ziet de granen gewoon drijven, ik heb dan nr 2 speen van avent maar gaat er niet door heen, doe ik iets fout of?

groetjes mama van sharon

elke dag is een nieuw begin van de toekomst

@ miniboy: de pap van bambix ‘mag’ vanaf zes maanden en is op basis van vezels, dus werkt bevorderend voor de ontlasting. Onze zoon is vijfenhalve maand, maar ga niet wachten tot 'ie precies zes maanden is en begin maar gewoon. Is ter vervanging van een ‘gewone’ fles melk.

@ sharon2008: misschien nog wat indikken dan en tijdens het voeden een paar keer de fles uit het mondje halen en flink schudden. Dan gaat het op zich goed, al blijft ook hier altijd een restje achter…

Groetjes!

hoi mariek…

ik zag in winkel dat deze ook voor 4 maanden zijn of … zit ik verkeerde pak te kijken? … zie mijn topic laatste fles/papfles… heb jij nog tips ideeën?

Hoi mini-boy,

Voor zover ik weet is de pap van bambix vanaf zes maanden. Dit is het fijne granen groeiontbijt. Alleen de rijstebloem (Nutrix) is vanaf vier maanden dacht ik. Dit hebben we ook wel geprobeerd, maar daar kreeg Erik verstopping van. En van de bambix niet, dat werkt juist goed voor de ontlasting.

Zal je andere topic ff gaan lezen…

Groetjes!

duidelijk!! die ga ik dus echt niet gebruiken… ons zoontje heeft ook erg moeite met de ontlasting … en gaat nu juist goed dus… dan houden we het nog wel even vol zo!