Hallo,
Demi is bijna 4 maanden en ben gaan proberen om haar een fruithapje te geven, maar ze snapt er helemaal niks van hahahahahaha !!!
Nu staat er in ons boekje van de CB dat je het beste 's morgens kunt beginnen met een papfles als ze 4 maanden zijn, daarna gewoon een fles melk, in de middag fruithapje (wel heel weinig en wil daar heel voorzichtig mee zijn), vervolgens weer een fles en dan nog een fles in de avond.
Wie geeft hun kindjes ook een papfles ??? En hoe doen jullie dat ?
Liefs Natasja
Papfles
Hoi,
Wij hebben nooit 's morgens een papfles gegeven.
Ons schema zag er ongeevr zo uit.
Wakker dan flesje
Spelen, slapen
wakker dan fles
spelen, slapen
wakker dan wat fruit en fles er achteraan
spelen, slapen
wakker fles
spelen, slapen
wakker, douchen en dan fles de nacht in
papfles van nutrix kan erg stoppend werken. Wij hebben het daarom nooit gegeven, vanaf 6,5 maand wel bambix en brood.
Wij zijn begonnen met groente te geven, later pas fruit omdat er reflux geconstateerd is bij onze dochter. Fruit is ook erg zuur, dus dat werkte niet. Met 6 maanden ongeveer fruit gaan geven. Gewoon langzaam opvoeren en met 1 soort tegelijk beginnen een aantal dagen achter elkaar. Zo kan je zie of ze niet allergisch zijn.
Succes
Jesse en Jamai krijgen s`avonds een papfles. Eerst was ik nooit voorstander van pap maar als we het ze niet geven dan komen ze smorgens heel vroeg voor een fles. Ik geef ze nu om22.30/ 23.00 de laatste fles met pap erin. Van Bambix. En dan slapen ze door tot 6.30/7.00. Ideaal.
Met fruithapje ben ik begonnen met 5 maanden. Ik heb eerst banaan gedaan. Dit is zoet. en vinden kindjes meestal wel lekker. Daarna deed ik er een peertje bij, of kiwi. Wel oppassen met kiwi. Dit is een zure smaak en daar moeten ze wel even aan wennen. Meestal deed ik een combi, kiwi met banaan. Zodat het niet te zoet was.
Jesse en Jamai zijn nu 8 maanden en hebben nu dit schema:
6.30/7.00 fles 210 cc
9.30 fruithapje
12.00/12.30 fles 210 cc
16.00 groentehap
19.00 fles 180 cc
22.30/23.00 fles 210 cc met bambix.
Volgens het CB moesten ze ook al aan het brood zitten maar als er ook maar een klein stukje in de fruit of groentehap zit beginnen ze al te kokhalzen. Dus ik wacht nog even met het brood. Ik neem het CB altijd wel serieus maar heb wel mijn eigen invulling daarbij.
Hoi Natasja,
Ik heb Senna ook papfles (met rijstebloem) gegeven, maar zij reageerde hier niet goed op. Zat de eerste keer onder de uitslag (eczeem heeft ze al last van dus dat verergerde), 2x helemaal verstopt, last van darmen. Drama dus voor onze kleine meid. Het cb vertelde mij vorige week dat er ook eiwitten in zitten waar ze allergisch op kunnen reageren.
Zij reageerde ook op banaan als fruit, door over te geven. Ben dus gestopt met de rijstebloem en fruit.
Ben nu gestart met worteltjes op advies van cb en over een maand weer starten met fruit en dan met peer was het advies.
Voor de wortels houd Senna echter haar mond stijf dicht, lachen hoor. Ze kijkt het eten en drinken ons uit mond maar zelf happen ho maar.
Probeer het gewoon over aantal dagen weer, alles op zijn tijd, ze heeft nog dikke maand voor ze pas echt vaste voeding moet.
Groet Vanessa mama van Senna.
delano rkijgt hier nog maar drie flessen perdag
maar dit is wel op adv van het cb ,krijgt hij wel 210 ipv met vier de 180
dit is delano zijn schema
7uur fles
spelen/slapen/
12 uur groente,maar eet het nog niet echt veel ,dus fles 210
16uur fruit .heel potje
en dan tegen half negen kwrt voor negen de laatste fles 210 met drie eetlepelen rijstebloem,
delano heeft maar drie flessen omdat hij erg veel bij komt qua gewicht
niet erg overdreven maar ik let er wel op moet ik zeggen .
anouk nelissen