Papfles ochtend of avond?!

Hallo,

Papfles in de ochtend en/of in de avond?
Wij geven nu nog omstreeks 22.00/22.30u uur een papfles 's avonds en dan is Liam om 06.00 uur wakker. Niet echt van de honger, want hij maakt het zich gezellig in zijn bed door te gaan kletsen (Hij gaat vroeg slapen 's avonds dat is nou eenmaal zn ritme) Het ‘ontbijt’ is dan rond 07.00 uur; een fles van 210/7 forte.
Wie geeft er en/of een papfles in de ochtend? Ik zie wel eens staan bij 6 maanden ‘pap’ als ontbijt is het dan wel 's ochtends en 's avonds?

Ik zie een beetje op tegen het minderen van de flessen strakjes… of zal dat vanzelf wel goed komen, omdat het dan weer een maand later is…
Gr, Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Mijn dochter krijgt vanaf een maand of 7 een papfles in de avond en die gaat er voorlopig nog niet af.

Over het algemeen geven ze het zelf wel aan door hun schema om te gooien. Op dat moment komt er automatisch een fles te vervallen maar meestal is dat pas als ze ook fruit en/of groente krijgen.

Ik maakte me daar ook altijd druk om: Hoe moest ik dat voor elkaar krijgen??? Maar ze deed het eigenlijk helemaal zelf.

Erik heeft 's avonds nooit een papfles gekregen. Hij sliep prima door zonder pap, hij kreeg gewoon een flesje melk van 210/7. Die fles hebben we toen hij 7 maanden was afgebouwd met 30cc per keer en toen kreeg hij een toetje na het warme eten.

's Ochtends kreeg Erik pap uit een bordje. Ik ben van mening dat én 's ochtends én 's avonds pap te veel is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Noah vindt het nog steeds heerlijk om sochtends als onbijt pap te krijgen… gewoon melk met 7granen pap… ook savonds wil hij het nog steeds… savonds eet hij niet altijd even goed dus ben allang blij dat er toch nog pap in gaat.

En ach… zolang ze het willen hebben, mag hij van mij.

Liefs, Melanie

Ik zou s ochtend alleen pap geven, en vanaf 6 maanden een bordje ipv de fles. Twee keer pap is in principe niet nodig, maar ik denk niet dat het kwaad kan… hier sliepen ze ook net zo lang met een gewone fles, net als wat Mriek schrijft.
groetjes!

Ik vind pap een ochtend-ding.

Onze meiden hebben nooit pap 's avonds gekregen en die zijn op een gegeven moment ook gewoon lange nachten gaan maken. Dus pap 's avonds maakt volgens mij geen enkel verschil.

Daarbij moet je een kindje ook niet met een te volle maag in bed leggen. Als je zelf net een flink bord friet op hebt en je moet eigenlijk even uitbuiken, dan moet je er ook niet aan denken om meteen naar bed te moeten.

Zo werkt dat met kinderen ook. Dat zijn ook mensen en die zijn ook vast niet blij met zo’n volle pap-maag in bed.

Groetekes, Sje

Ik heb Tim nooit pap s’avonds gegeven. Ik vind pap net als Sje een ontbijt ding. En idd wil je zelf ook niet met zo’n volle maag slapen. Tim sliep prima op alleen maar melk. Vanaf 7 maanden kreeg hij s’ochtends geen melk meer maar een bordje pap.

Groetjes,
Sandra

Levi taalt er smorgens naar mijn idee nog helemaal niet naar. Hij is gewone tijd wakker niet vroeg oid en hij krijgt dan tussen 8.00/8.30 zijn fv. Als ik hem dan pap zou geven dan is het naar mijn idee weer te kort voordat hij fruit krijgt. Bedoel dan zit hij behoorlijk vol lijkt mij?!

Nu krijgt hij 1 lepel bambix door de avondfles. Is gekomen met 4 maanden omdat hij toen nachten heel onrustig was… en eigenlijk is dit altijd goed gegaan…

Maar weet nog wel bij jur dat hij ook in de ochtend pap kreeg en dan met lepel… tja dat is beter he voor de spraak … hihi … ik geloof het gelijk maar de tijd is ook kostbaar en meneer is echt niet beterder of sneller oid gaan praten … misschien wel juist niet?!