Papfles gek idee?

Hoi hoi,

de laatste 2 dagen is Lisa weer om 6 uur wakker. Ik heb ook steeds het idee dat ze dan honger heeft. Wij eten meestal tussen 5 en 6 uur 's avonds en ze gaat om 7 uur naar bed. Zou het een heel gek idee zijn om de papfles/-beker terug te halen? Misschien iemand een ander idee?

Groetjes Von

ik zou persoonlijk de papfles niet terughalen. zoals je kan lezen in het topic van mamavanrico (veel huilen,ook s’nachts,vroeg wakker) hebben meer kindjes hier last van. blijkbaar is het toch een fase waar de meeste van ons doorheen moeten.

ook lindsey heeft dit een behoorlijke tijd gehad. tot afgelopen maandag eigenlijk vanaf toen slaapt ze tot 7 uur, en misschien nog wel langer als ik niet hoef te werken. daarvoor was het op z’n vroegst 5 uur en uiterlijk 6 uur.
wij eten ook altijd rond half 6 dus in principe zou dat echt geen punt moeten zijn, lindsey eet nooit veel (tenzij we vis met worteltjes eten) maar heeft 's ochtends niet meer of minder honger dan anders.

ik heb t idee dat als je de papfles terughaalt, het dan heel erg moeilijk wordt om er dan weer vanaf te komen. maargoed uiteindelijk moet je het zelf weten natuurlijk. wij zijn er uiteindelijk ook op de oplossing gekomen door diverse dingen uit te proberen. maar eigenlijk lijkt het er nu meer op dat de fase gewoon weer voorbij is.

succes in ieder geval, want het zijn soms barre tijden met dat vroeg in de weer zijn.

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 20 Oct 2010 08:49:38

Persoonlijk ben ik in eerste in stantie niet zo van de papfles terug halen, maarrrrrrrr… Als je kleine lang in die fase zit, dan is het doodvermoeiend, vooral als die nog eerder dan 600 komt (zoals bo die elke dag om 515 krijsend wakker werd!!!) EN als jezelf ook nog eens moet werken en er om 630 uit moet, en het elke dag raak is, en niets helpt, dan denk ik bij mijzelf, lekker die papfles er in als ze wakker wordt, heb ik ook gedaan, en het gaat vanzelf weer over. Bo die heeft net weer een week of 3 gehad dat hij heel erg goed sliep (tot ongeveer 830 in de ochtend) en begint nu sinds een dag of 3 weer wat eerder te komen, en vanmorgen ook om 600. Eerst nog zo geprobeerd, maaar hielp niet (hij was wel aan het kletsen hoor) en toen toch ook maar weer een pap fles. HIj sliep lekker verder tot 900. Mijn rust is ook belangrijk, en ze doen het echt niet meer zodra ze 4 zijn ofzo!!

liefs woezel

Ik bedoelde eigenlijk een papfles voor ze naar bed gaat…

Een papfles voor het slapen gaan ben ik geen voorstander van. Is persoonlijk natuurlijk, maar ik heb het bij Tim nog nooit gedaan. Ook niet toen hij kleiner was. Ik vind pap echt een ontbijt ding en zelf wil je ook niet met zo’n volle maag gaan slapen.

Groetjes,
Sandra

Dat hoor ik idd meerdere mensen zeggen over met een volle buik gaan slapen, maar ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen moeite mee. Ik slaap dan juist sneller…

Lisa d’r maagje knort namelijk om 6 uur al en het eerste wat ze wil als ze beneden is, is 2 bekers leeg drinken, naar mijn gevoel om de honger weg te krijgen…

Hoi Yavahn!

Ik zou het gewoon proberen, waarom niet?
Kijk, ik zou wel proberen ( als Lisa dat kan ) om uit een (tuit) beker te laten drinken. Een speenfles is natuurlijk niet goed voor de tanden. En moet het een papfles zijn? Je kan ook gewoon melk geven of denk je dat dit niet werkt?
Enne : tandjes poetsen erna he?

Jack is bijna 3 (!) en krijgt van mij nog iedere avond iets te drinken voor het slapen gaan. Warme melk.
Hij heeft het niet nodig, maar het is gewoon ritueel bij ons. Lekker een filmpje kijken met papa en mama op de bank, drinken en daarna badje en naar bed.
Toch heerlijk met een warm buikje?

Ik zou het dus zeker doen!!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Christa: warme melk kreeg ze idd al voor het slapen gaan, ze gaat ook echt niet slapen zonder die melk, idd een ingebakken ritueel Ik ga het idd gewoon proberen. Heb een pakje kant-en-klare avondpap gekocht, zodat als het niet “lukt” ik straks niet met een aangebroken pak blijf zitten. Met een fles moet je toch alleen opletten bij zoete dranken? Melk maakt toch niet uit? Ze drinkt het in één keer op, dus lijkt me niet veel kwaad kunnen?? Tandjes poetsen doe ik altijd na de melk

Zowieso zou een speenfles slecht zijn voor de tandjes, omdat de tanden er wijder door uit elkaar komen te staan? ( dat los je overigens niet op met poetsen hihi).
Maar goed, volgens mij is die kant en klare pap ook redelijk zoet. Dus: tandjes poetsen en nog beter; een beker/tuitbeker!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb het gegeven in een tupperware beker met zo’n los huis-tuin-en-keuken rietje die je per duizenden tegelijk koopt bij de action hihi! Nu fingers crossed dat ze wat langer slaapt!

Ik hoop met je mee dat ze wat langer slaapt,

Groetjes,
Sandra

Ik hoop het ook voor je!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Helaas helaas, gisteravond een papfles gegeven (dronk ze maar half op), maar vanochtend kwam mevrouw weer gewoon om 6 uur… Ik zei dat ze nog moest gaan slapen, maar ze zette het op een krijsen van boosheid. Dit heeft ze (en ik dus ook)met tussenpozen van 5 minuten stilte, een uur volgehouden. Toen was ik het beu en heb haar maar eruit gehaald.

Balen! Dat was dus niet de oplossing? Frustrerend, die vroege vogel-kindjes! Ik weet er alles van.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers