Papfles als voorlaatste voeding?

Hallo,

Ik heb een vraag. Onze dochter is nu 4 maand en is tussen 17 en 21 uur erg onrustig. Ik kan haar iedere 2 uur wel voeding geven (borstvoeding). De rest van de dag vraagt ze om de 3,5 tot 4 om een voeding.

Nu wil ik weten of er ouders zijn die dit probleem ook hebben en de papfles om 17.00 al geven. Ik kan nog niet beginnen met fruit omdat ze koemelkallergie heeft. Van de diëtiste mag ze al wel rijstebloem hebben.

alvast bedankt.

Ik ben geen maatstaf als het gaat om de papfles, want ik vind pap een ontbijtding. Geen avondding.

Ik wil wel wat kwijt over rijstebloem: dat heeft een stoppende werking. Dus als je kindje moeite heeft met de ontlasting, dan geen rijstebloem gaan gebruiken.

Groetekes, Sje

Voor het verstoppen ben ik niet zo bang. Ze heeft door de borstvoeding nog van die lekkere spuitluiers. En als het niet gaat, moet de papfles er maar weer af.

Babies hebben savonds ook vaak een huiluurtje…? Bij mij was het dan rond 2/3 maand, maar dat uurtje kan de hele avond duren dat ze onrustig zijn.

Voor de rest geen ervaring met borstvoeding.

Vanaf vier maanden heb ik savonds wel een papfles gegeven, vanaf zes maanden smorgens en savonds (Maar ik deed maar 3 schepjes met de melkpoederschep) en vanaf zeven maanden alleen nog sochtends. Gewoon om lekker de nacht door te komen, sommige babies hebben dat gevoel nodig en als ze wat ouder zijn krijgen ze standaard savonds de groentehap hebben ze ook vol gevoel is de papfles niet perse meer nodig, uitzonderingen daargelaten.

Gewijzigd door - Jaantje op 09 Aug 2010 21:35:11

Ik vind een papfles ook echt iets voor het ontbijt. Tim heeft van ons dus altijd pap als ontbijt gehad en nog nooit later op de dag of s’avonds voordat hij ging slapen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Ik zou idd niet zo snel een papfles om 17u geven hoor.
De meeste baby’tjes hebben een moeilijk moment rond etenstijd van de ouders
Ook een huiluurtje komt dan vaak voor.
Mag ze wel wat sap of zo?
Diksap is geschikt vanaf 4 maanden, dus misschien is dat een idee om haar wat meer tevreden te houden op die momenten?

Suc6!

Tessa krijgt om 6 uur 's avonds altijd een bordje pap.

Is ze altijd zo onrustig rond die tijdstippen of is dat iets van de laatste periode? Ze zit namelijk ook in een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook de reden zijn dat ze zo’n onrustiger periode op de dag heeft.

Groetekes, Sje

Het is iets van de laatste 1,5 week ongeveer. Ze kan soms ook behoorlijk gefrustreerd zijn. Ze wil meer dan ze kan.
Het zou dus best van een sprongetje kunnen zijn

Ooooooh, grote kans inderdaad dat het een sprong is. In dat geval zit er niks anders op dan af te wachten tot ze haar fijnste ritme weer gevonden heeft. Dan verandert die papfles op een ander tijdstip nu hoogstwaarschijnlijk niks aan dat onrustige gedrag.

Groetekes, Sje

Ik geef de fles maar mijn zus heeft BV gegeven en mijn nichtje wilde ook op de avond meer drinken. Maar zij sliep daarna wel heel snel al de hele nacht door. Mijn zus dacht dat ze gewoon wat meer voeding wilde hebben om zo de nacht door te komen en heeft hier dus altijd gewoon gehoor aan gegeven. Dat is in mijn ogen ook voeden op verzoek wat je toch doet met BV.

Ik geef de pap ook s morgens en vind dit ook echt een ontbijt ding.

wij geven Demi vanaf 6 maanden (hij is nu 8 maanden) ochtend pap en avondpap.
in de avond vind hij het heerlijk, na het bad lekker pap en daarna nog eventjes zitten en dan naar bed, Hij slaapt van ongeveer half 9-9 uur tot de volgende dag 8 uur- half 9 (is verschillend)
Wij geven dus wel in de avond pap en dat gaat prima, Demi voelt zich er helemaal happy bij
groetjes …

Onze zoon krijgt elke avond een papfles met rijstebloem.
Het hoeft niet altijd een stoppende werking te hebben hoor! Hij had altijd last van moeilijke stoelgang en heeft een tijd lactulose gebruikt, maar sinds hij rijstebloempap krijgt, gaat het super! Ook nu de lactulose is afgebouwd, blijft het goed gaan.