Hoi,
Wilde even weten hoelang de papagaai periode zo noem ik het maar gaat duren. Het is al een paar weken aan de gang.
Onze dochter bijna 3 jaar wil niets meer alleen doen. Wil echt letterlijk alles doen wat mama doet dus ook met eten enzv. Ook spelen is niet leuk meer als ik niet meedoe of als ik er niet bij zit om toe te kijken. Ik begin er al een beetje moe van te worden ( en deze week is heel erg ben ook nog ziek maar dat er buiten gelaten) Hoe maak je duidelijk dat het leuk is al die intresse en dat ze met best veel kan helpen maar dat ze niet alles kan nadoen en ze ook zelf eens moet spelen. Zoals was op hangen is echt te hoog voor haar en optillen is niet te doen. Een keer ja dat is leuk maar dan wil ze ook alles doen en daar heb ik de kracht niet voor. (letterlijk). Ze krijgt met haar verjaardag in indergeval een stofzuigertje en z’n schoonmaak karretje maar ben bang dat het niet genoeg is.
Hoe is jullie ervaring hiermee. En hoe vanaf nu er verder mee omgaan. Als iets niet mag of ze kan het echt niet zoals vleessnijden ( laat er wel indien mogelijk paprika ofzo snijden maar dat is dan niet hezelfde ) dan ontstaan er huilbuien en woedeaanvallen die wel 15 a 20 minuten kunnen aanhouden. is dit normaal?
lon106