wat doen de papas bij jullie met de kids? Hier is hetheel simpel: niks Oh hij zal er wel eens een paar minuutjes mee spelen hoor maar daar houd het dan ook op. Als hij thuis is kookt hij wel en hij zal al eens iets opruimen (wat hij dan meteen een reuze prestatie vindt natuurlijk) maar al bij al vind ik het teleurstellend. ik had gedacht dat hij tegen nu wel van zijn “babyangst” zou verlost zijn; Maar dit zijn volgens mij meer 'truken van luie charel". Volgens mij vind hij het gewoon best handig niks pamers verversen, geen fles geven, niks bad. Ik had gedacht dat hij uit zichzelf wel wat interesse zou ontwikkellen maar 't valt vies tegen
Hij is er wel praktisch hoor. Gaat mee naar de KA, geeft ons al eens en lift , gaat mee shoppen. Maar dat lijkt hij dan zo’n REUZE prestatie te vinden. Maar 's nachts gaat hij gewoon in de logeerkamer slapen en sta ik weer alleen met m’n gebroken nachten. of met een brullend kind als de reflux weer eens opspeelt
Het ergste vind ik nog dat hij op de koop toe dan ook nog denkt te mogen mopperen over mijn gebrek aan huishoudelijke inzet. terwijl ik toch 3 maand thuis ben voor mijn dochter en, niet voor de grote schoonmaak.
Vroeger was ik wel zo’n pietje precies, dan moest het huis spik & span zijn maar momenteel interesseert een beetje rommel mij geen r**t.
En dan denkt hij mij te mogen verwijten dat ik niks doe. Wel excuseer, ik hou onze dochter in leven; ik zorg dat dat kind het een beetje naar haar zin heeft en ik probeer haar gelukkig te maken; Als dat niks is… En als het huis dan een niet perfect aan de kant is… dat is toch niet het belangrijkste.
Hij weet niet eens wat de zorg voor een baby inhoud want hij doet het gewoon niet
Hij weet neit heoveel tijd er in een veding gaat. En volgens mij denkt hij dat je zo’n pamer gewoon onder dat kind haar poep moet inrammen.
Niks appreciatie heeft hij voor wat ik doe en hij verwacht dan dat ik hem de hemel in prijs voor het half uurtje dat hij hier per dag een saan het huishouden besteed.
En ,het zal wel betern als ze ouder wordt, maar hij kent z’n dochter gewoon niet. Hoe kan het ook anders??
Nou had ik hem gevraagd om de eerste dag dat ze naar de OM moet vrij te nemen. ik ga het moeilijk genoeg hebben, maar hij vertikt het gewoon. hij heeft de late shift dus hij kan 'smorgens mee haar gaan brengen. dat ik dan 's avonds allen zit speelt kennelijk geen rol. Is het nou zo vreemd dat ik die eerste dag wat emotionele steun wil?
Het is erg om te zeggen maar soms ben ik hem echt beu.
Papa troubles
Beste queenofwands,
Dit is verschrikkelijk om te lezen, vooral omdat ik heel veel aan mijn vriend heb.
Nou is het wel zo dat mijn vriend 1 dag 24 uur werkt en dan 2 dagen vrij is dus vind ik het niet meer dan normaal dat hij net zoveel doet als ik. Vanaf het begin af aan is mijn vriend erg betrokken bij Demi. Zowel hij als ik zorgt voor haar. We wisselen alle voedingen af en doen haar ook om de beurt in badje. Dus de avondvoeding van 23 uur doet hij de ene avond en ik de andere, de nachtvoeding wisselen we ook zo af en ook de ochtendvoeding, tenzij hij moet werken, maar zo gaat het hier al sinds Demi er is en dat is vandaag precies 8 weken. Dat gebeurt ook zo met koken. Het huishouden komt wel meer op mij terecht, maar een keer stofzuigen of een was erin doen is hij ook niet de beroerste, soms zeg ik wel eens tegen vriendinnen dat hij het beter doet dan mij !
Daarom vind ik dit ook heel erg voor je ! Heb je hem hier al eens op aangesproken ? Is het zo dat hij sinds de geboorte geen fles geeft, geen pamper verschoond, geen badje doet etc etc etc ??? Was hij er wel aan toe om een baby te krijgen of is dat een vraag die ik eigenlijk niet mag stellen ? Hoe hou je dit vol ? Nu weet ik wel van vriendinnen te horen dat zij ook meer met de opvoeding bezig zijn dan hun vriend en nu is het bij mij ook wel heel extreem relaxed, maar kan me bijna niet voorstellen dat het echt zo erg is. Wat zegt hij erop als je hem hierop aanspreekt ?
Laat hem anders dit forum lezen of is dan het huis te klein ?
Liefs Natasja
Tja, wat kan ik erover vertellen.
ik ben na mijn bevalling ziek geweest en toen heeft mijn man,
eigenlijk alles moeten doen. Maar toen ik weer op de been was,
bleef het bij het knuffellen. Hij deed zjn best wel, maar niet
zoals ik het allemaal wilde. Toen heeft een vriendin mij een
dagje meegenomen en Sanne moest bij papa blijven.
Ik vond dat vreselijk moeilijk. Maar het gaf hem wel
zekerheid. Ik kan wel vertellen dat na de komst van het kindje,
je man ineens papa word, en jij mama en dat je elkaar in die hoedanigheid
helemaal opnieuw moet leren kennen. Maar de situatie is wel behoorlijk
vervelend. Meid, schrijf maar lekker van je af. Dat heeft mij
ook erg geholpen.
Sterkte
ooooh maar die kerels doen toch het tegenovergestelde van
wat jij wil hoor
laat hem maar even het is voor mannen echt heel anders dan voor ons
wij hebben dat moederinstinct en bij hun moet dat groeien
en als het straks groter is moet je kijken
bij mij valt het nu mee maar dit is nummer drie he
het is bij hun niet zo natuurlijk als bij ons
gun hem tijd en anders praat met hem hoe hij zich voelt
heb het er samen over dat is echt goed
niet opgeven hoor!!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd
of hij eraan toe was? ik denk het wel. Als het je enkele jaren koste n je moet tenslotte via IUI gaan heb je toch wel wat tijd gehad om erover na te denken. Voor hem was de kinderwens er niet zo prominent als bij mij, maar dan had hij wel wat mogen zeggen
Hoe ik dit volhou? heb ik veel keuze dan? En natuurlijk heeft hij z’n goede kanten ook. hij gaat altijd mee naar de KA , hij kookt,… maar kwestie van betrokkenheid is het nul.
Ik vewacht ook niet dat hij ineens super-pap wordt maar ik wet dta ik heb de eerste dag dat ik weer aan het werk ga echt nodig ga hebben. Maar kennelijk interesseert hem sdat niks
@Sje: sorry, het zal wel goed bedoeld zijn, maar horen hoe fabtastisch een ander hel wel niet heeft had ik nu echt niet nodig
quote:
wat doen de papas bij jullie met de kids?
Volgens mij had je een vraag gesteld. Ik heb mijn bericht weggehaald.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 13 Feb 2007 21:59:26
quote:
@Sje: sorry, het zal wel goed bedoeld zijn, maar horen hoe fabtastisch een ander hel wel niet heeft had ik nu echt niet nodig
Sorry hoor ik weet helemaal niet wat Sje heeft gezegt
Maar als je niet op fantastische reaktie`s van andere mensen hier zit te wachten
Snap ik dus je vraag niet wat doen de papas bij jullie met de kids?
Heh sje, dat moest nu ook niet. ik zit gewoon wat in zak en as omdat mijn man nog geen dagje vrij wil nemen als ik erom vraag. Het komt gewoon hard aan om te horen dat het op een ander wel lekker loopt terwijl ik stilaan voor m’n huwelijk vrees.
Jeetje wat vind ik dit erg voor je.
Kan me er gelukkig gen voorstelling van maken, maar misschien moet je m eens voor het blok zette?
Bv wat kristel heeft gedaan…
Liefs Wendy
Nou, ik had dus de moeite gedaan om een brief te schrijven omdat we er niet in lukken om als volwassenen met elkaar te praten. reactie: je weet toch dat ik niet graag lees. Happy valentines to me. en ik maar moeite doen om het zo kort en neutraal mogelijk te houden.
Anderzijds heeft hij vanmorgen z’n dochter eindelijk eens uit het park genomen en bij hem in de keuken gezet.
We leven op hoop
Jammer dat hij niet inziet hoe leuk het is om een baby te verzorgen. Ik moet mijn man af en toe afhouden. Zodra zijn werk erop zit probeert hij zoveel mogelijk tijd met zijn dochtertje door te brengen. Elke keer als er een fles gegeven moet worden of een luier verschoont, is het “zal ik even?” Handig als je wat rust wilt hebben. Ook badderen vindt hij geweldig. Ik ben dan ook heel trots op hem.
je kan ook proberen om bijvoorbeeld
als hij gaat doesen haar gewoon te geven
doen moet ie wel en dan merkt ie meteen hoe
leuk het is
het is eenmaal zo dat sommige mannen het moeilijk
hebben er is ook niet ff wat veranderd zeg
een eerste kind is nou eenmaal heftig en kan voor sommige
echt een inbreuk in hun leven zijn
misschien had ie zich er heel iets anders van voorgesteld
kan je ook vragen aan hem
probeer hem er subtiel bij te betrekken
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd
mijn man hoefde nooit wat met de kinderen te doen hij moest tenslotte ook werken
ik wilde het ook wel graag .
vind dat daar ook welens aangedachjt mag worden,als ze wat uder zijn is het ook wat makkelijker allemaal
Dat kan wel zo zijn, lieke, maar het is ook wel lekker als je ff een half uurtje in bad kan zonder zorgen.
Ik vind dat, ook al werken mannen, je kiest er toch samen voor en anders moeten ze gewoon zeggen dat ze het niet willen, je hebt een keus, meestal!
Je weet dat je er samen voor gaat, en dan toch mopperen dat het huis niet aan kant is, ja sorry, maar doe het dan lekker zelf!
Je leeft samen en je doet het samen, das mijn mening.
Liefs Wendy
Elke pappa moet wennen, dat was hier niet anders. Maar ik merk zelf dat het eerste jaar ( in elk geval half jaar ) toch zeker met name voor moeder en kind is. Je vraagt wat onze pappa`s doen met onze kids ??? Tja, hier ontzettend veel, daar kun je dan misschien wel geen steun in vinden, maar het is gewoon zo en naar aanleiding van je vraag krijg je er dan ook eerlijk antwoord op. De nachten waren hier ook voor mij, doodsimpel omdat ik borstvoeding gaf. Niet altijd leuk maar het hoorde er immers bij. Een kindje heeft 9 maanden in je buik gezeten, word geboren en kent jouw nog beter dan zichzelf. Deze band moet een pappa nog eerst maar opbouwen. Ik merkte hier vaak dat mijn man vaak zoiets had dat onze spruit liever bij mamma wilde zijn en dat maakte het moeilijker voor hem. Mannen zijn gewoon anders dan vrouwen.
quote:Ik moet je eerlijk bekennen dat ik met bovenstaande zin nogal moeite heb. " Dat kind ????" vind ik namelijk een beetje raar verwoord voor jullie eigen dochter, die dus klaarblijkelijk niet "zomaar" 1 2 3 op de wereld is gezet. Ik hoop dat deze voor mij nogal vreemde uitspraak, voort is gekomen uit frustratie gezien de situatie. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat het een grote teleurstelling voor je is, alleen net zoals elke vrouw, reageert ook elke man anders op het krijgen van een kindje. De een doet er lang over voordat hij in die rol van pappa groeit, de ander blijkt een natuurtalent. Als jij voorheen zorgde voor een totaal spik en span huis, is het ook nog wennen voor een man dat dat ineens ook niet meer zo is en de baby voorgaat. Ik noem maar iets, er kunnen tal van redenen zijn wat er aan de hand is ( of misschien ook niet en blijkt het nog een fase van wennen aan dit nieuwe leven ). Maar hier kom je alleen achter door met mekaar te praten / schrijven, hoe moeilijk dit dan ook misschien is. Er bestaan ook forums voor pappa`s, misschien dat je daar wat info kunt vinden verder.
ik hou onze dochter in leven; ik zorg dat dat kind het een beetje naar haar zin heeft en ik probeer haar gelukkig te maken;
O ik lees net dat jullie kleine meid pas 2 maanden is, das ook nog wel kort dag om aan deze overdonderende nieuwe rol te wennen. Ik ken je man verder niet, maar de met de mijne had ik dan nu eens voorzichtig gepraat. Met voorzichtig bedoel ik eigenlijk zonder verwijtende toon. Het is immers nog erg pril allemaal en ik denk dat zowel een man als ook een vrouw nu nog erg onzeker kan zijn in deze nieuwe rol en daardoor erg kwetsbaar met/door kritiek. Ook het cb zou je hierin misschien wat advies kunnen geven.
Hoi
Ik heb hier ook z´n man die niks doet maar niet omdat hij niet wilde maar omdat hij het eng vond en bang was haar iets aan te doen.
Toen Joyce geboren was was ze 43 cm en 2400 gram dus klein mijn man over de 2 mtr met hele grote handen hhahaha vond het gewoon eng. De eerste dan in het ziekenhuis was hij trots gaf flesje toen ik nog op bed lag ) keizersnee…)
Het heeft zeker 6 mnd geduurt Let maar op als je kleine baby af is gaat het vst beter. Heb je hem gevraagt of hij het eng vind?? denk dat hij het niet goed doet?? geen je kritiek als hij iets doet met de kleine?? mss durf hij niet bang dat hij iets fout doet…
sterkte het is voor jullie beide wennen denk ik en de roze wolk tja die was bij ons ook ver te zoeken en nu nu is Joyce 3 jaar en papa en Joyce zijn 1000 handen op 1 buikje hoor als hij er is is hij er voor haar voor de 100 % hopelijk gaat jullie dat ook gebeuren geef het de tijd en blijven praten …
suc6
groetjes van nvh en Joyce
wat asje al zegt elke papa moet wennen, net zoals elke moeder.
tis een hele verantwoording een kindje op voeden.
Ga eens met je man praten, misschien heeft hij wel niet eens door dat jij je zo onzeker voelt.
Hier is het in heb begin ook zo geweest hoor, toen onze zoon net een paar weekjes oud was.
maar na een goed gesprek, kwam er langzaam der hand verandering in.
Ik weet niet beter dan dat mijn man mij altijd help, met alles of het nou met de kleine is of dat hij even een stofzuiger pakt.
zelfs als hij vermoeid thuis komt uit zijn werk, dan gaat hij echt niet op zijn kont zitten neeee eerst met onze zoon spelen.
Na het eten wast hij af en dan gaan ze samen onder de douche, ik doe zijn pyjama aan en dan geeft papa hem nog wat te drinken voor het slapen gaan en dan leggen we hem samen op bed.
Dus hier doen mama en papa alles samen.
Dus ga met hem praten, net zolang tot je hem bereikt.
Groetjes Marianne mama vanRuben
Praten is zo belangrijk, proberen kan altijd.
En vergeet inderdaad niet dat het voor een vader heel anders is om papa te worden dan voor een moeder die mama is geworden. Het is nog heel pril en het kan best zo zijn dat hij het allemaal eng vind of gewoon totaal geen idee heeft wat hij moet doen, terwijl het voor jouw zo vanzelf sprekend kan zijn.
Het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn, dit is giswerk en daar kom je geen stap verder mee, dus ga alsjeblieft praten, zonder praten los je het nu niet op. Heel veel succes, het lukt je vast wel.
Groetjes Wiets
hoi wat erg voor je dat je vriend die dingen niet voor je over hebt.
mijn vriend was in het begin geweldig we deden de nacht voeding samen eigenlijk deden we alles eerst samen tot hij weer moest werken toen heb ik gezegt ik doe de nacht voeding wel door de weeks en hij weekends. en als ik dan weer moest werken dan zou hij ook snachts zijn bed uit moeten maar dat is nooit gebeurt hij blijvt rustig liggen en ik ga me bed uit. geen badje niets deed hij. ik heb er een duidelijk gesprek over gehad en gezegt of je help of je bekijkt het maar. ziens dien helpt hij veel me de kleine vaak moet ik het wel tegen hem zeggen van nu mag jij het badje doen en nu mag jij verschonen en dan gebeurt het ook wel.
tja en het huishouden doe ik liever zelf want hij bakt er niets van hihihihihi.
groetjes