Papa papa ik heb een poepbroek

hoi allemaal,
ik heb een vraag: Gioia komt de laatste tijd regelmatig bij me melden dat ze een poepluier heeft. Nu vroeg ik mij af, kan ik dat bij de zinderlijkheidstraining al gaan gebruiken en zo ja hoe. Hebben jullie enig idee??
Overigens: Gioia hoeft van mij nog niet zinderlijk te zijn, ze is per slot net anderhalf, maar het zou zonde zijn als ik deze stap mis als het juist een goed moment is, niet?

Ik hoor het wel van jullie, kus van Gioia en

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

Yep, gewoon “gebruik” maken van de situatie hoor.
Baat het niet dan schaadt het ook niet toch?
En wie weet is ze idd lekker vlot…mooi meegenomen!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Ik zal het proberen, Gioia op de wc zetten als ze het aangeeft (eerst een brilverkleiner (heet dat zo eigenlijk…??) aanschaffen). Eens kijken wat er van komt
Mo was in ieder geval erg snel hoorde ik vandaag van oma, dus wellichtg is Gioia een vroegertje.

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

Ehm…alleen als ze het aangeeft dan heeft ze het al gedaan toch? (begrijp ik uit je eerste berichtje)
Misschien kan je haar gewoon een paar keer per dag op een potje zetten of op de wc met zo’n wcbril-verkleiner inderdaad.
Je weet nooit.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Ja precies wat Bieb al schrijft, een paar keer per dag op een potje of op de wc (met verkleiner) zetten.
Suc6.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Bieb: meestal heeft ze het al gedaan idd, maar soms is ze nog bezig/gaat beginnen zeg maar
Ik ga eens proberen om Gioia een paar keer op de wc te zetten, die ze toch al machtig interessant vindt , je weet maar nooit! En die brilverkleiners zijn zeker bij de babyzaken te koop, schat ik zo in.

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

quote:
En die brilverkleiners zijn zeker bij de babyzaken te koop, schat ik zo in

Inderdaad, maar ook bij de HEMA bijvoorbeeld.

Ik zet mijn oudste dochtertje (ze is net 2 maar ik doe dit al een half jaar) elke keer als ze uit bedje komt en net voordat ze naar bed gaat (zowel 's middags als 's avonds) op de pot.

De ene keer komt er iets en de andere keer weer niet (tja, we kunnen zelf ook niet altijd op commando plassen). Ook al komt er niets, ik hou toch dit ritme aan zodat ze er wel aan went dat het uiteindelijk de bedoeling gaat zijn dat ze voortaan altijd op de pot/WC plast en poept.

Deze methode bevalt tot nu toe prima. Ze begint nu zelf ook aan te geven dat ze moet plassen of poepen. Alleen doet ze dat op het moment dat het eigenlijk al aan de gang is. Maar ze herkent in elk geval de aandrang dus dat is ook weer een stapje in de goede richting.

Zolang je heel ontspannen niet opdringerig die zindelijkheid probeert te trainen is er niks mis mee. Nooit pushen want dan duurt het alleen maar langer voordat ze zindelijk zijn.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Ben het met de andere dames eens hoor
Gewoon proberen en als het niet lukt jammer dan
Ze is nog jong en het komt vanzelf wel
Maar in ieder geval heel veel succes ermee

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

vindt het al super knap dat ze het nu al aan geeft,zou ook langzaam aan oefenennbaadt het niet dan schaadt het niet… succes ermee!!

liefs jessica, &

Ik heb net (bij de HEMA, bedankt Jolanda) een brilverkleiner gekocht. Vanavond eens de eerst poging doen, eens kijken of Gioia het ziet “zitten”.

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

he wat goed dat ze het aan geeft succes .

groetjes marielle mama van
10-10-01

Gioia heeft op de wc gezeten (nix gedaan natuurlijk) en ze vond het wel leuk maar ook een beetje eng en spannend
In ieder geval heeft ze geen hekel aan de pot, zeg maar en dat is al goed nieuws! Ik hou jullie op de hoogte van de eerste kleine of grote boodschap op de grotemensenwc

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

quote:
bij de HEMA, bedankt Jolanda

Geen dank.

Ja pappa kleine meisjes worden groot!!!
Suc6!!!

Jacky,

Ik vind het wat moeilijk om te zeggen, maar ik vind het wat moeilijk dat je nog onder de naam van Mo post, ik schrik steeds weer als ik de naam Mo zie staan, en heb begrepen dat ik niet de enige ben. Mijn persoonlijke vraag dan ook aan jou, zou jij een eigen profiel willen aan maken? Vergis je niet Mo zullen we niet vergeten, maar ik vind het echt moeilijk!
Ik hoop niet dat ik je hier mee pijn doe dat is echt mijn bedoeling niet, ik hoop ook echt dat je bij ons blijft.

Heel veel liefs Tries

Hoi Tries en de anderen,
ik begrijp je vraag heel goed, ik wist alleen niet dat er zoveel mensen het er moeilijk mee hadden. Ik had gevraagd of het een probleem was om onder Mo te posten, dat was niet zo maar het is toch moeilijker dan gedacht werd.
Ik vind het zelf geen probleem om een andere naam te gaan gebruiken, ik weet van jullie zeker dat Mo niet vergeten zal worden.
Veel liefs,

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

hee jacky,

ziet deze topic nu pas,maare goed van gioia zeg,dat ze als zegt dat ze gepoept heeft,wie weet is ze net zo vlot als haar mama,scheelt weer een boel luiers dan…

en wat vond ze van de verkleiner heeft ze eral op gezetten.

en wat betrefd de naam,ik zelf heb er niet veel moeite mee,wel als ik de naam ziet staan dat ik ff moet slikken,maar je weet dat jij post hier,dan heb ik oja het is jacky…en idd Mo* zal nooit vergeten worden door ons echt niet.

Bianca,Dylan & Kaitlyn

de verkleiner vind ze interessant, spannend en ook wel eng…
maar ja, het blijft gewoon proberen en het hoeft niet, ik laat haar maar lekker wennen en zo!

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

he wat goed jack ,ja gioia heeft nog tijd zat om het te leren .spelen de wijs komt het van zelf goed.succes er mee

groetjes marielle mama van
10-10-01