Hallo allemaal,
Het een vraagje/iets waar jullie misschien wel raadt mee weten of herkennen…
Wij hebben twee kinderen. Iris van 2 jaar en 3 maanden en Robbin van 7 weken. Afgelopen tijd is er heel veel veranderd in ons huis aangezien er een tweede bij is gekomen. Voor ons wennen maar ook zeker voor Iris. Ze vindt haar broertje heel erg lief, dat is het probleem dus niet. Maar sinds een week mag papa niks meer doen. Mag haar gaan schone luier geven, niet naar bed brengen, geen boekje lezen, etc. Alles wordt beantwoord met: Mama moet het doen.
In eerste instantie geef je daar zonder dat je het door hebt aan toe. Maar gisteravond was het wel heel extreem. Ik had voor dat ze naar bed moest nog lekker met haar gespeeld. 1 op 1 tijd zeg maar. Toen ik zei dat papa haar naar bed ging brengen sloegen de stoppen door. Helenaal over de rooie! Zo boos/verdrietig hebben we haar nog nooit gezien. Schoppen/slaan/schreeuwen/huilen, zoveel emoties tegelijkertijd!
Eerst dacht ik, papa moet maar even doorpakken maar het kon echt niet meer op een gegeven moment. Toen heb ik het overgenomen en met haar gepraat. Uiteindelijk samen met haar naar papa gegaan voor een knuffel en sorry gezegd. Toen heb ik haar naar bed gebracht en was het goed…
Vanochtend bedachtik me dat ik dat beter niet had kunnen doen, want nu heeft ze toch haar zin gekregen…
Is de de peuterpuberteit of een plekje bij mama veroveren omdat ze nu een broertje heeft? En hoe gaan we hier het beste mee om?
Hopelijk herkent iemand dit en heeft goede tips…