Papa 2 weken weg

hoi hoi

ik heb al een soort vraag als dat van mij in een forum hier gezien maar weet niet meer welke dus vandaar dat ik de vraag nogmaals stel.

mijn man gaat binnenkort voor 2 weken op cursus en dat is de eerste keer sinds ons kleine meisje er is (dan 1). ik heb geen idee hoe mijn dochter daar op gaat reageren. ik zit te denken om een paar nachten bij mijn schoonouders door te brengen, maar goed neemt niet weg dat papa er dan niet is.
heeft iemand ervaringen/ideeën wat je zegt tegen je kind wanneer zijn/haar vader voor een paar weken van huis is? of wat je doet?

groetjes angela

Het is een idee om de stem van papa op te nemen. Bijvoorbeeld als hij een verhaaltje voorleest of liedjes zingt. Dit kun je dan afspelen als ze gaat slapen of als ze in de box ligt te spelen. Een paar verhaaltjes en liedjes kunnen al genoeg zijn.

Natuurlijk veel knuffelen en spelen met je dochtertje.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Mijn vriend is ook laatst 10 dagen weggeweest en ze heeft er geen last van gehad hoor. Ik heb niets bijzonders gedaan ofzo. Gewoon haar eigen ritme aangehouden en toen papa er weer was was ze wel blij ( en ik ook trouwens want ik neem echt mijn petje af voor alle alleenstaande moeders). Kortom volgens mij hebben ze dat nog niet zo in de gaten hoor als ze zo klein zijn…

Bianca

Ik zou proberen niet veel anders te doen als normaal.
gewoon je ritme handhaven net als papa er wel is.
Als ze er echt last van krijgt kun je een gedragen kledingstuk waar papa’s geur aan zit bij haar in het bedje leggen.
Wij hebben er nooit geen last van, als mijn man een dagje voor werk weg moet.

succes groetjes gytha

Ik weet ook niet zo goed hoe de kleintjes hierop reageren, maar ik heb hetzelfde probleem want mijn vriend gaat over 3 weken 7 weken op uitzending dus ben ook benieuwd. Maar ik denk dat je idd gewoon je eigen leven moet blijven leiden en niet anders moet gaan doen om bij je ouders ofzo te gaan slapen. Hou het lekker bij je eigen ritme.
Suc6

ga je voor jezelf een paar nachten bij je schoonouders slapen of voor je kindje?

voor je kindje veranderd er weinig als je gewoon de normale dingen met haar doet,maar stel je nou eens voor dat papa haar altijd in bed stopt en in bad of onder de douche neemt, kan het wel zo zijn dat ze moppert als jij het ineens doet.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

quote:
Ik zou proberen niet veel anders te doen als normaal. gewoon je ritme handhaven net als papa er wel is. Als ze er echt last van krijgt kun je een gedragen kledingstuk waar papa's geur aan zit bij haar in het bedje leggen. Wij hebben er nooit geen last van, als mijn man een dagje voor werk weg moet.

succes groetjes gytha

h\heb je het dan echt over 1 dagje? want dat gebeurt ook wel eens, maar twee weken helemaal weg is wel anders.

quote:
ga je voor jezelf een paar nachten bij je schoonouders slapen of voor je kindje?

voor je kindje veranderd er weinig als je gewoon de normale dingen met haar doet,maar stel je nou eens voor dat papa haar altijd in bed stopt en in bad of onder de douche neemt, kan het wel zo zijn dat ze moppert als jij het ineens doet.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

ik ga meer voor mezelf. ik vind het niet fijn om ‘alleen’ thuis te zijn. maar wat hulp is ook wel lekker (ben chronisch moe).