Pap

Hallo,

Mijn man is gisteren naar het cb geweest met onze dochter van 7 maanden en volgens hun moeten er wat dingetjes anders.
We gaven s’ochtends nog pap in een fles en dan wat minder tarwe erin zodat ze het nog wel kon drinken uit een papspeen maar volgens het cb kan je beter goede pap maken en dan van een lepeltje geven. Wie geven pap ook allemaal van een lepeltje s’ochtends? Ik heb het nu net voor het eerst gedaan s’ochtends en opzich ging het wel redelijk.
En ze kreeg altijd 2 flessen van 210cc met 7 schepjes en 1 fles pap ook met 210cc en 7 schepjes en pap erbij. Dat moet nu worden 3 flessen van 180cc met 6 schepjes waarvan 1 dus een papvoeding. Want ze is eigenlijk wat te zwaar voor haar leeftijd, ze is nu 10 kilo namelijk.
En volgens hun moeten we de laatste fles van 19:30 binnen nu en 2 maanden afschaffen en dan yoghurt of zo nog geven.
Nou volgens mij heeft ze toch nog wel voorlopig 600cc opvolgmelk nodig per dag?

Tot hoe lang gaven jullie nog de laatste fles s’avonds?
Nou ja ik wil niet teveel aan het cb hangen hoor maar ze doet het verder prima dus blijf voorlopig die laatste fles nog wel geven denk ik.
Gr.Kim

tja wanneer was dat ook al weer dat wij die laatste fles niet meer gaven??
volgens mij ook wel rond acht maanden hoor…
ze kregen hier rond vier uur zogezegt die groente hap en toetje… en dan gingen ze naar bed rond half zeven en we moesten ze dan iedere keer om half acht acht uur wakker maken…
en dan dronken ze de fles ook nog niet helemaal leeg…
toen hebben we gewoon gezegt laten we een keer kijken hoe het gaat als we ze door laten slapen… met het gevolg dat ze misschen wakker zouden worden op een later tijdstip.
maar dat is eignelijk nooit gebeurd en als het dan een nacht goed gaat dan ben je over je onzekerheid heen en dan hou je het zo…

dan kun je die groente en yoghurt, gewoon iets later geven (avond maaltijd ) en dan gewoon naar bed doen…

sterkte er mee

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

Hoi Kim.

Het advies om de laatste fles (19:00) te laten vallen, heb ik een aantal weken
ook gehad van het cb.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet geprobeert heb, en ben dat dan dus ook niet
van plan.
het gaat zo goed dus waarom zou ik dat veranderen, en zelf drinken wij vaak ook niet iets voor het slapen gaan.

en s’morgens geeft ik mijn zoontje ook pap met een lepeltje, daar ben ik rond de 6 maanden mee begonen.
Maar omdat hij daarna nog steeds zo’n zuigbehoefte had (en nu nog)
geef ik hem daarna nog 100 cc thee in een flesje
en dat werkt prima.

dus lekker doen wat je gevoel je ingeeft, want het is maar een richtlijn van het cb jij kent je eigen kind tenslotte het best.
suc-6 ermee

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Bob krijgt ook nog een laatste fles hoor om 7 uur,
180 cc melk met pap, Wij hebben ook geprobeerd om hem te laten vallen, maar dan werd ie midden in de nacht wakker en kon ik alsnog een fles melk maken.

Bob krijgt zijn pap gewoon uit een fles, Gaat heel gemakkelijk gewoon de speengaatje groter maken met een speld. Van een lepeltje eten leren ze evengoed wel.

Groetjes maaike
mama van Nicky en Bob

9 maanden banner

Wij gaven ook al zo snel mogelijk pap met een lepeltje. Zo krijgen ze inderdaad dikkere pap en dus meer voedingsstoffen binnen en het schijnt ook beter te zijn voor de motoriek van de mond.

Daar hebben ze dan weer extra profijt van met leren praten enzo.

Groetekes, Sje

Bedankt alvast voor jullie reactie’s.
Ik merk dat iedereen het wel anders doet op z’n eigen manier.
Ik denk dat ik het toch uit een fles blijf geven s’ochtends totdat ze wat beter kan zitten in de kinderstoel.
Anders zit ze weer extra in die kinderstoel en je bent toch een half uur bezig en ze zit erg onderuitgezakt want ze kan nog niet zelfstandig zitten.
Met fruithap en warm eten zit ze er ook al in dus wacht toch nog maar even.

Van het cb moet ze nu minder melk maar nu krijgt ze ook te weinig vocht binnen.
Ze wil namelijk verder niks drinken (thee, diksap, gewone sap).
Ik heb nu maar als extra vocht tussendoor een fles van 120cc gemaakt met 1 schepje van haar melkpoeder en dat dronk ze zo op. Heeft ze toch wel dorst denk ik maar ze is gewoon een beetje eigenwijs en wil verder niks anders drinken. Heeft ze van haar pappa denk ik dat eigenwijze!

Groetjes Kim

Manon krijgt rond 18.30 uur een flesje melk. Geone melk.
De hoeveelheid een beetje afhankelijk vaan hoeveel ze die dag gegeten en gedronken heeft.

Tijdens deze fles wordt ze lekker rozig. Ik haal hem er dan ook nog lang niet uit haar dagritme.
Vind het zelf ook zo’n lekkere afsluiting van de dag.

Tessie

Hoi Kim,

Je kunt haar ook eventueel in een wipstoeltje (als je dat hebt) zetten bij het geven van fruit, pap, groenten. Dan zit ze niet zo ongemakkelijk in een rechte kinderstoel.

Groetekes, Sje

Hoi hoi

Mijn oudste dochter die nu 4 is heeft tot haar tweede pap smorgens in een fles gekregen dat vond ze gewoon heel fijn net wat er al gezegd word ze kunnen nog lang genoeg van een lepel eten.En de laatste fles moet je gewoon nog lekker even houden volg je gevoel maar dat is bijna altijd goed hoor.

Groetjes en succes ermee

luca krijgt smorgens geen pap. Hij wilde dat ook niet uit een fles, en toen ben ik maar gewoon aan een boterham begonnen met een fles melk erbij. Nu krijgt hij melk uit een beker, net als smiddags. Krijgen ze in princiepe hetzelfde binnen. De laatste fles krijgt hij ook nog gewoon, dan is hij nog zo heerlijk baby! Hij geniet er ook nog echt van. Ben wel aan het afbouwen, zodat we rond zijn eerste verjaardag klaar zijn met die fles. Hij krijgt nu 150ml met wat schepjes pap, gewoon omdat ik denk dat hij er beter op slaapt, maar of dat zo is??? Hij is helemaal niet zwaar voor zijn leeftijd (terwijl hij echt eten naar binnen werkt!! Zou ik eens moeten doen… ) Dus ik laat het lekker zo!

Gewijzigd door - mamaKim op 05 May 2006 10:08:40

Hai,

Onze zoon is ook 7 maanden en zijn menu ziet er als volgt uit:

-7 uur fles 120 ml, bordje pap en geraspte appel/peer
-11 uur warme maaltijd (aardappel/rijst/pasta, groente, kalkoen en appel/peer/banaan)
-11.45 uur fles, hij neemt dan nog maar 90/100 ml dus die wil ik er binnenkort uit doen want hij drinkt om 14.30 nu ook veel minder (dat wordt dan waarschijnlijk weer meer)
-14.30 uur fles 100 ml (wordt dus meer naarmate 11.45 uur afvalt)
-16.30 uur groente- of fruithap
-17.45 uur laatste fles. Hij slaapt dan van 18.30u/19u tot 6/7 uur 's ochtends. Dit is al zo vanaf dat hij 6 maanden is.

Iedereen doet het weer anders, elk kind is ook anders. Onze zoon is met 4 maanden begonnen van een lepeltje te eten. Ook dit verschilt per kind. Hij heeft er langzaam aan moeten wennen.
Ik denk dat je je niet al teveel van het cb moet aantrekken. Als je baby maar blij en gezond is toch? En dat kan jij als beste bepalen!
Ik zou niet eens weten hoe zwaar Daniel nu is, ik ga haast nooit naar het cb (hier in Engeland mag je zelf bepalen wanneer en hoe vaak je gaat). Ik geloof niet zo in statistieken, ik kijk gewoon naar mijn kind…

Succes ermee!

Cath, mama van Daniel