Pap met 7 maand?

Hallo allemaal,

Is het zo dat je vanaf 7 maanden een papfles (bambix) moet/mag gaan geven?

Anouk krijgt nu 's morgens en 's avonds een fles van 180 + 6 met 3 schepjes rijstebloem (advies cb).
Nu heb ik ergens gelezen dat je vanaf 7 maand Bambix pap kunt gaan geven en dat dit ook minder stoppend zou werken.
Geef je deze pap in een fles of moet ze dit met een lepeltje krijgen? En welke bambix geef je dan (ik zie altijd van die pakken met granen, licht volkoren, etc).

Ben benieuwd of iemand van jullie hier toevallig mee bezig is.

Grt, Sabine

Klopt dat Bambix-7-maanden (staat duidelijk op het pak dat het vanaf 7 maanden is) bestaat en dat werkt inderdaad minder stoppend dan rijstebloem.

Kan gewoon in een papfles, maar liever met een lepeltje geven wordt geadviseerd. Dat is beter voor de motoriek van de mond.

Groetekes, Sje

Klopt helemaal wat sje zegt
Met lepeltje is beter, kun je hem ook wat dikker maken, dus beter vullend

Groetjes Nathalie & Co

En dan hopen dat ze het lust, Senna spuugt het steeds weer uit. Hahahaha.
Zij eet dus lekker 2 keer per dag 1/2 boterhammetje (als ze dit al red).

Groet Vanessa.

Bedankt voor jullie reacties.
Staat neem ik aan ook op het pak welke hoeveelheid opvolgmelk erbij moet. Ik neem aan dat je deze fles/bordje 's morgens geeft? Nu krijgt ze nl. 's morgens en 's avonds melk met rijstebloem, en dit vindt ze erg lekker.

Vanessa, geef jij dan nog wel melk naast het brood? Wij zijn wel begonnen met broodkorst. Ze vindt het wel lekker om er op te sabbelen, maar zodra ze te veel in haar mondje krijgt begint ze te kokhalzen en komt het met melk en al er weer uit! Nog niet echt een succes dus.

Ga eind van de week dan maar eens bambix pap kopen om te kijken of ze het lust.
Neem aan dat je moet beginnen met zo min mogelijk granen erdoor?

Grt, Sabine

Hallo Anouk,

Ik geef Noa ook al vanaf haar 7e maand een bord pap… 's morgens en 's avonds (inplaats van laatste fles)
Ik doe altijd 180cc water, 6 schepjes opvolgmelk en 6 of 7 eetlepels bambix…

's morgens geef ik meestal bambix smulpap (zit hetzelfde in als de naturel, maar een ander smaakje) en 's avonds de naturel…

Ik gaf haar al vanaf 7 maanden met een lepel en nu is ze inmiddels 11 maanden en vind ze het leuk om het zelf te doen…

Ik heb nooit brood en daarna ook nog melk gegeven, want dat kreeg ze nooit weg allemaal…
Ik geef nu 's morgens bord pap, 's middags snee brood (met korstjes) en daarna potje fruit en 's avonds groente + toetje
Maar met 7 maanden hebben ze die laatste voeding nog nodig…

Hoop dat je hier iets aan hebt… Succes ermee!!

Nicole & Noa

Hoi Nicole,

Bedankt voor de info. Wij blijven wel op 3 flessen (7.00 - 12.00 - 19.00) waarvan dan inderdaad de eerste en laatste pap zouden worden (is nu water + melk + rijstebloem).
Ga beide maar proberen (fles en bordje) en dan zien wat het beste gaat. Verder krijgt Anouk om 11.00 fruit en om 16.00 warm eten + yoghurt. Dus van een lepetlje eten gaat prima.

Grt, Sabine

Als ze nu al goed van een lepel eet, zou ik toch beginnen om de pap ook van een lepel te laten eten… Dan went ze het snelst en (ze zeggen…) dat het beter is voor de spraak enzo…
Ik geloof nooit zo in de dingen wat het cb zegt, ik doe altijd wat mijn gevoel me ingeeft en ik kijk naar Noa en ze geeft zelf wel aan of ze iets wil of niet…

Ja met 7 maanden hebben ze nog 3 melkvoedingen nodig he? haha ik ben het alweer vergeten hoe het toen precies zat… Het gaat allemaal zo snel

Maar goed… Veel succes ermee…

Nicole & Noa

Hallo Anouk,
Ik ben ook met de pap begonnen en het is echt super. Geef het wel uit de fles want geef het alleen bij de laatste voeding. Ze krijgt dan een fles van 210 + 7 schepjes en dan ongeveer 5 lepels bambix. Geef haar dat met de 123 speen van avent en gaat super.
Met de laatste fles is ze altijd een beetje lui en om haar dan van het lepeltje te laten eten vind ik dan zo zielig. Overdag krijgt ze haar fruithap, groentehap en yochurt ook met lepeltje dus denk niet dat het zo’n probleem is om hem als laatste met de fles te geven.
Succes en ze vinden het heerlijk (althans Demi dan)
Natasja

He Natasja, bedankt voor je reactie.

Ik wilde het ook maar in de laatste fles gaan doen. En inderdaad, fruit, groente en yoghurt gaan al met een lepeltje en dit gaat goed.

Aan het eind van de dag is het voor die kleintjes denk ik ook wel lekker dat ze lekker ontspannen nog even een flesje kunnen drinken. Tenslotte krijgt ze nu haar laatste fles ook met rijstebloem, wat toch ook een soort van pap is. Wij doen dit ook met de 123 speen van Avent en met no. 3 gaat dit prima.
Ik ga het vandaag maar eens kopen zodat ik het kan uitproberen.

Welke pap gebruik je, naturel of het met granen ofziets?

Grt, Sabine

He Anouk,
Graag gedaan natuurlijk.
Ik vind het zelf ook wel lekker om die laatste fles te geven heerlijk even lekker ontspannen en voor de kleintjes ook lekker ! Vind ik dan zo’n gedoe om dan weer een lepeltje te gebruiken.
Ik gebruik die van Bambix en heb even gekeken, daar staat ook bij “fijne granen en fijne vezels”. Deze is wel voor 6 maanden, maar als die op is dan ga ik ook die van 7 maanden kopen. Wel is dat dikker dan de rijstebloem. Ik heb dat 1 keer gebruikt, maar vond het niet zo super. Daarom gewacht op bambix en ook om stopping tegen te gaan ben ik het niet gaan gebruiken. Demi vind het echt heel lekker.
Ik hoop dat Anouk het ook lekker gaat vinden dus hou me op de; hoogte en succes vanavond als je het gekocht hebt.
Liefs Natasja