Pap geven in fles of met lepel

Hoi,

Toen Tim 7 maanden was zijn we begonnen met het geven van Bambix in zijn fles als ontbijt. Eigenlijk moet hij s’ochtends pap met een bord eten, dus daar zijn we dan afgelopen zaterdag toch maar mee begonnen. Maar hij heeft er op een of andere manier geen geduld voor. Mond dicht houden, dan weer een paar happen goed dan weer huilen. Kortom we zijn 3 kwartier bezig, terwijl hij een papfles binnen 10 minuten leegdrinkt. Het is een ontzettend goede eter. Drinkt altijd zijn flessen leeg en dan ook nog eens binnen 10 minuten. Ook groente en fruit met een lepel gaat goed, dat heeft hij zo op. Dus ja wat dat betreft vraag ik me even af wat de toegevoegde waarde is van pap van een lepel. Zeker omdat hij groente en fruit van een lepel heel goed eet. En ook de boterham tussen de middag gaat erg goed.

Wat adviseren jullie, toch pap met een lepel of gewoon met de fles?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

typ dit even in bij zoekfunctie!
hier zijn al veel topics over geweest en dus ook vele tips!

succes

groetjes gytha

Er zijn idd genoeg topics over pap, maar kan niets vinden over de vraag die ik heb of je pap echt met lepel moet geven.

Groetjes,
Sandra

Volgens mij gaat het om de ontwikkeling van de spraak motoriek dat ze dat zo beter leren, maar als jij zegt dat ie verder alles met een lepel eet waarom jezef het zo moeilijk maken 's morgens???

Groetjes,

Michèle

Pap altijd met een lepeltje geven. Goed voor de mondmotoriek en de ontwikkeling van de spraak.

Hij weet dat er een makkelijkere manier is om pap te krijgen dus logisch dat-ie weigert om van een lepeltje te eten. Als je zegt dat hij fruit en groenten goed eet, ligt het dus niet aan techniek, hij is gewoon te gemakzuchtig om zijn pap van een lepeltje te eten. Dus ik zou vol blijven houden dat de papflestijd voorbij is.

Overigens hoeft hij geen pap. Zodra ze de 7 maanden gepasseerd zijn mogen ze ook brood als ontbijt met een beker of fles opvolgmelk. Dus als die pap een gedoe blijft, gewoon overgaan op boterham.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Feb 2009 12:33:55

ja hier hetzelfde ook toen hij nog niet wist dat hij pap ook via de fles kon krijgen. Het cb zegt fruit/groente krijgen ze al met de lepel. Dus geef gewoon de fles. Voor jezelf rustiger maar ook voor de kleine geen strijd meer. Hier kunnen ze nl ook een aversie door krijgen en slecht gaan eten.

Dus lekker die papfles geven…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij geven ook een papfles, terwijl fruit en groente met een lepeltje prima gaat. Hij heeft 's ochtends altijd zo’n trek dat hij dit snel gestild wil hebben zeg maar en dan is met een lepeltje niet naar z’n zin. Mondmotoriek wordt dus hier al getraind met fruit en groente en bij jou dus ook. Lekker flesje geven!

Wij hebben vrij lang een papfles gegeven en om eerlijk te zijn vond ik dat makkelijker dan met een lepel in het begin, toen moest ie echt nog leren eten van een lepel en het werd een grote knoeiboel!
De laatste maanden kreeg Jack zijn pap met een lepel, en dat ging toen ook goed.
Ik ben het met Sje eens ( ojee, als ik nu maar geen ***kruiper ben, hihi) dat je pap beter met een lepel kunt geven, dat komt de spraakontwikkeling ten goede. En ook eens wat betreft de boterham. Ik geef mijn zoontje sinds kort een boterham als ontbijt en dat gaat echt veel makkelijker!
Ik wilde de melkconsumptie wat verminderen dus vandaar Hij krijgt wel een klein flesje/ bekertje ( oefenen) melk erbij hoor!
Succes!

Groetjes van Christa

Ja hoppa, kom maar hoor! Krijg ik nog dikkere billen!

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties.

Pff vind het best moeilijk. Zeker omdat hij met alles zo’n makkelijke eter is. Denk dat ik toch maar even doorzet en met de pap verder ga, aangezien hij er toch aan zal moeten wennen. Hij heeft denk ik gewoon het geduld er niet voor, want als hij dezelfde hoeveelheid Bambix in de fles krijgt is het binnen 10 minuten leeg. Op zich is het niet erg dat hij er 3 kwartier over doet, maar ja ik werk nog 3 dagen en dan is het toch wel fijn als het wat minder lang duurt. Maar goed het is niet anders.

Groetjes,
Sandra

Nou mijn papprobleem is sinds vandaag hoop ik opgelost. Nog maar niet te hard zeggen eigenlijk. Gisteren toch gewoon weer pap gegeven en weer zo lang bezig geweest.

Ik vond de pap altijd erg dun en mijn man had toen we begonnen met Bambix op de verpakking gekeken en gezegd dat er 7 scheppen bij moesten. Maar goed dan was het helemaal niet echt pap, maar ja we hadden zoiets van het zal wel. Toch zat het me vandaag ineens niet lekker dus ik eens op de verpakking gekeken. Stond er inderdaad achter 7 eetlepels en dan tussen haakjes 20 gram. Dus ik gekeken hoeveel 20 gram was en dat is meer dan de 7 eetlepels die we gebruikten. Dus heb vanmorgen 20 gr in zijn pap gedaan en het was inderdaad nu echt pap. En meneer had het binnen 10 minuten op. Hij vond de pap waarschijnlijk veel te dun, dus kreeg hij per hap niet veel naar binnen en daardoor zal hij zijn gaan huilen. Hoop dus dat dit zo goed blijft gaan.

Groetjes,
Sandra

Klopt, dikkere pap gaat inderdaad veel makkelijker. Ik maakte het altijd fruithap-dik en dan ging het goed. Met dikkere pap wordt het ook een veel minder grote kliederboel.

Groetekes, Sje

Hij heeft inderdaad nu bijna niet geknoeid in tegenstelling tot de afgelopen week. Achteraf denk ik stom, maar ja als er staat 7 eetlepels denk je dat het goed is. Ben blij dat we er al na 1 week achter zijn gekomen en niet veel later. En nog belangrijker dat we niet gestopt zijn.

Groetjes,
Sandra

Tof dat het op tijd goedgekomen is. Ik vind ook dat ze op de verpakking eigenlijk moeten zetten hoe ze die eetlepels zien. Je hebt afgestreken eetlepels, gewone eetlepels en eetlepels met een kop erop. Ik hield me altijd aan 7 eetlepels met een kop erop, dan was de pap pas dik genoeg.

Groetekes, Sje

Hmm Minke krijgt ook nog een papfles ( twee eigenlijk, een om 0700 uur en een voor het slapengaan s avonds, in totaal 6 scheppen bambix verdeeld over twee flessen). Ik moet zeggen dat Minke s ochtends nogal ongeduldig is ( lees: piept tot ze haar fles krijgt, heeft dan natuurlijk ook gewoon honger) dus zie het ook niet zitten om dan te gaan zitten lepelen… overigens eet ze fruit en avondeten prima van een lepeltje. Ze kan het dus prima
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vooral in de ochtend ook zo gezellig vind om met Minke en papa in het grote bed de fles te geven en daarna nog even met zijn drietjes te liggen… met een bord pap zijn we “veroordeeld” tot de keukentafel want dat wordt natuurlijk knoeien Hoe doen jullie dat dan allemaal, echt s ochtends vroeg zeg maar?

Ik ging 's ochtends vroeg gewoon naar beneden om pap met een lepel te geven. Hoe eerder ze van de fles af zijn hoe beter. Voor de mondmotoriek, voor de tandjes (denk aan cariës!). Het was niet altijd tof en handig om bijv. in het weekend om 7.30 al beneden aan tafel die kleine mop pap te geven maar ik heb dat altijd ervaren als “hoort bij het hebben van kinderen”. Dat is nou eenmaal een van de nadelen, maar als het beter is voor het kind doe ik het op die manier.

Ik zou dus als ik jou was die 6 eetlepels niet meer verdelen over 2 flessen, maar 's ochtends pap van 6-7 eetlepels van een lepel geven.

Groetekes, Sje

Hmm dan moet ik dat toch maar gaan proberen… maar s avonds voor het slapengaan adviseert CB ook pap(fles) voor verzadigd gevoel… mag ze die dan ook nog of wordt het dan teveel pap? Sorry hoor maar is allemaal nieuw voor mij

Onze meiden hebben nooit pap in de laatste fles gehad en die waren altijd verzadigd genoeg. Dus het moet makkelijk zonder pap kunnen 's avonds. Desnoods maak je iets meer opvolgmelk aan 's avonds om het weglaten van de bambix te compenseren.

Sterker nog, kindjes die alleen borstvoeding krijgen, krijgen op geen enkele manier bambix naar binnen en die slapen ook 's nachts door.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Feb 2009 12:05:04

Ja Sje helemaal mee eens. Ze moeten idd duidelijker aangeven wat ze met de eetlepels bedoelen. Ik deed er geen kop op, om te voorkomen dat hij te veel kreeg. Maar dat had ik dus beter wel kunnen doen

Maar goed nu ga ik het gewoon afwegen en dan komt het helemaal goed.

Enne Linette. gewoon na de pap weer lekker terug naar bed met de kleine. Om nog even gezellig te kroelen en te spelen. Doen wij ook hoor!

Groetjes,
Sandra

weet je dat ik de kleine nog nooit bij mij in bed heb genomen… ik wil het wel heel graag … maar durf het niet… bang dat het mis is en hij voortaan bij ons in bed wil…!

Dat is een goeie van die pap met 20 gram… dat kan ik ook nog wel gaan proberen… hier was het nl ook drama en het ging niet snel genoeg volgens meneer… ondertussen meer op de tafel dan in de mond… mmm we gaan eens kijken!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker