Dion is echt heeeeeeeeeeeeeel bang voor honden. Hij wordt echt panisch begint helemaal te trillen en wil wel in me kruipen. Het lijkt wel steeds erger te worden.
Ik kan en wil hem natuurlijk niet altijd uit die situaties weghouden. Hij moet ook het leren en zeker als wij erbij zijn er niets kan gebeuren (zekerheid heb je nooit)
Was vandaag ik bij m’n nicht en ze had eerst de hond buiten en daarna was hij binnen en Dion heeft totdat de hond losliep zitten krijsen. Ze heeft de hond in de bench gedaan en toen ging het langzamerhand beter maar hij hield hem constant in de gaten. De hond blafte gelukkig niet. Later ging hij wel weer spelen en vergat het af en toe ook weer.
Of er vroeger iets is gebeurd weet ik niet. Zelf was ik vroeger ook bang voor honden maar niet zo en ik weet zeker dat ik deze angst niet op hem over heb gebracht omdat ik nu niet meer bang ben en ook niet anders ga doen als we een hond tegenkomen.
Zelf een hond nemen is geen optie en waarschijnlijk ook niet de oplossing want mijn nicht haar zoontje is ook nu nog bang voor andere honden.
Wie heeft de Martin Gaus tip voor ons.