Lief dat je het even hebt opgezocht Mriek. Als ik de omschrijving lees staat er weinig engs bij. Maar wie weet wat er allemaal is uitgezonden. Weet niet of ik ergens de uitzending terug kan kijken.
Ik weet het echt even niet meer. Heb hem al meerdere malen uitgelegd dat alles wat op televisie komt maar verhaal is en niet echt is. Maar goed tot nu toe blijft hij gewoon erg bang.
Vanmorgen ging hij naar opa en oma en dan kijkt hij nooit tv. Maar ik dacht ik zet de tv aan zonder iets te zeggen. Dus ik de tv aangezet en toen was het laatste stukje van Sesamstraat bezig. Pino was in beeld, normaal vind ie dat leuk. Nu meteen al huilen en helemaal panisch. Hij riep meteen dat de tv uit moest. Dus ik zei mama wil graag kijken. Ik dacht misschien vind hij het wel prima met mij te kijken. Of ziet hij dat het goed is als ik aan het kijken ben. Maar dat werkte niet, want hij zei meteen: als jij blijft kijken ga ik naar mijn kamer. En dan echt met een heel bang stemmetje. Hij ging idd naar zijn kamer, maar dat vond ik ook sneu. Dus heb meteen de tv uitgezet.
Ik ben ook nog over de teletubbies begonnen vanmorgen. Gezegd dat ik van opa had gehoord dat hij dat vorige week daar had gekeken. En dat hij toen ook moest huilen. En of hij nog wist waarom hij moest huilen tijdens de teletubbies. Hij zei toen ook ik weet het niet. En toen ik nog wat verder vroeg zei hij: mama, je moet stoppen met praten. Dus ja ben idd maar gestopt.
Maar nog iets vreemds. Ik had vanmorgen mijn moeder even aan de telefoon. Vaak zet mijn vader kinderliedjes voor hem op en dan gaan ze samen dansen. Zo ook vanmorgen en Tim vond het erg leuk. Totdat hij ineens uit het niets ook heel hard ging huilen en roepen dat de muziek uitmoest.
Normaal brengt mijn man ze bij mijn ouders en haal ik ze op. Vandaag andersom en toen Tim binnenkwam zei hij meteen ik wil geen tv kijken vandaag. Dus toen zeiden mijn ouders ook meteen, als je niet wil dan hoeft dat niet.
Ik ga nu maar even voorlopig niet over tv begonnen en zie wel hoe het gaat lopen. Weet het anders ook niet, maar lastig blijft het wel. Want vorige week vroeg hij iedere keer zelf als hij bij me kwam liggen ik wil tv kijken. Tja dan ga ik geen nee zeggen. Maar ja het schiet dan niet op als je al weet dat hij na een paar minuten heel hard moet huilen.
Groetjes,
Sandra