Hai mensen,
Nou, weer een nieuwe telg voor de Ikkeben familie… Moeder van Sarah, 36, en even radeloos… Dus val ik meteen met de deur in huis!
Wie kent het panisch worden van je kindje wanneer je hem/haar onder de douche zet?
Sarah is net 1, en heeft sinds een weekje echt gil buien wanneer we haar alleen gaan uitkleden… laat staan gaan douchen. Paar weken vakantie gehad, grootste pret onder de douche, volop aan het staan en rondjes rond de tafel, alles komt tegelijk lijkt het wel. En wil madam opeens pertinent niet meer onder de douche! Zelfs wanneer we er bij staan, of zij op de arm zit, vind ze het verschrikkelijk. Mijn partner vind het ook erg vevelend voor haar maar kan zich er niet zo bijzonder druk om maken. Ik vind het gewoon erg sneu voor haar. Ze heeft al zo veel mee gemaakt de laatste tijd (blauw worden, niet ademen Breath Holding Spells) en ze veranderd zo veel, leert zoveel tegelijkertijd dat ik denk dat dit er gewoon niet bij kan in haar bolletje.
Blijkbaar heeft ze iets gezien in de douche (??) waardoor ze zo geschrokken is (???) dat ze elke keer panisch wordt.
Nu hab ik zelf het idee om haar maar de komende paar dagen gewoon bij de douchte te laten spelen, met kleren aan enzo, 's avonds wel douchen, maar op die manier misschien de engigheid weg te halen???
Nu las ik ook dat het normaal is dat ze rond deze leefttijd soms allerlei schrikbeelden krijgen/hebben. EN dat het ook weer vanzelf weer over gaat. Toch vroeg ik mij af … Nog tips???
Een heel verhaal, misschien dat iemand iets weet??
Alvast enorm bedankt!
Groetjes, Suzanne