Paniek, niet drinken

Hallo allemaal,

mijn dochtertje wordt vrijdag 1 jaar en al vanaf 4 maanden drinkt ze erg slecht. De laatste tijd is het echt drama en drinkt ze vrijwel niets.

In de ochtend krijgt ze pap (hiervan eet ze de helft)
Dan fruit (hooguit zeven gesneden stukjes en twee slokjes water)
Dan half broodje (ze wilt hier niks drinken)
Dan fruit (Half hapje)
Dan avond eten en yoghurt (Avond eten gaat meestal goed, Yoghurt eet ze altijd)

Haar vocht krijgt ze binnen doordat ik in haar fruit en avondeten veel water verwerk, maar dit hoort toch niet.

Hierbij komt ook dat ze alleen maar ziek is. Ze blijft ook ziek en verkouden. Heeft al een keer in het ziekenhuis gelegen met een onbekend virus en laatst was ze bijna uitgedroogd en stond ze op het randje om weer opgenomen te worden. Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar sta met mijn handen in het haar. Wil zo graag dat ze lekker eet en meedoet en vooral lekker drinkt. Vorige keer op het CB was ze al ondergewicht. Wie oh Wie kan mij alstjeblieft helpen met tips e.d.

Heeft ze geen koemelkallergie? Of reflux?
Of een combinatie daarvan?

Mijn dochter had een vermeende KMA (of is er overheen gegroeid, dat zullen we nooit weten) en reflux. Zij dronk ook zeer slecht, altijd verkouden en ziek (of onderweg). Na een maand of 8 a 9 leek het beter te gaan. Toen hebben we een KMA test gehad.

Heeft ze nog ergens anders last van? Dunne ontlasting? Buikpijn?
Spugen?

Hoe bied je het drinken aan?
Hier drinkt ze beter uit een rietje of uit een beker dan uit de fles of een tuitbeker.

Ik heb geen idee of ze koemelkallergie e.d. heeft. De duisarts blijft volhouden dat het normaal is dat ze zo weinig drinkt. Wel krijgt ze hypoallergeen nutrilon. ik bied drinken alle mogelijke manieren aan. Fles wilt ze echt niet meer, soms een tuit. Rietje uit een pakje vindt ze wel interessant, maar meer dan twee slokjes is het wel over. Gewoon een beker hetzelfde verhaal. Dank voor je reactie

volimteh

O wat lijkt me dat moeilijk zeg!
Het dochtertje van m’n beste vriendin wilde ook bijna niets drinken, zij deed idd ook bij fruit en groentehapjes extra water in en ze ging zelfs hele flessen met een lepeltje naar binnen lepelen… echt ellenlang geduld moest ze daarvoor hebben maar dan kreeg ze in elk geval voldoende binnen. Toen ze nog met de fles/speen kreeg kneep m’n vriendin in de speen zodat het gewoon haar mond in liep en ze wel moest slikken. Maar m’n vriendin vond het vreselijk hoor, het was gewoon min of meer onder dwang want anders kreeg ze echt niets binnen. Bij haar was geen koemelkallergie o.i.d. vastgesteld, ze ‘vertikte’ het gewoon. Ze is nu anderhalf en drinkt nog steeds niet zoveel maar pakt nu wel zelf haar rietjesbeker en krijgt in elk geval voldoende vocht.

Eet ze ook niet zo goed? Omdat je schrijft dat ze ondergewicht was de laatste keer bij CB?

Als ze steeds ziek is en jullie vertrouwen het niet dat nogmaals aandringen bij de huisarts of arts van het CB! In combinatie met ondergewicht, te weinig drinken, ziekenhuisopname met onbekend virus en nogmaals dreigende opname wegens uitdroging zijn er toch redenen genoeg voor een arts om even verder te kijken? Gewoon op je strepen gaan staan hoor, het gaat wel om de gezondheid van je kindje en dit hou je toch zelf ook niet zo lang vol! En is er ook een papa die hierin iets kan betekenen? Misschien mee naar de huisarts en samen het hele verhaal eens doen?

Sterkte, hoop dat het snel wat beter/makkelijker gaat!

En hopelijk voor vrijdag een hele fijne eerste verjaardag voor je dochtertje!!
Alvast gefeliciteerd,

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wat fijn dat jullie zo ontzettend meedenken. Vandaag weer bij de ha geweest en jahoor het is weer een nieuw virus van der bovenste luchtwegen, dit is dus niet ernstig wel erg vervelend. Tevens kan er ook niks aan gedaan worden. Grrrrrr Morgen wordt ze 1 jaar en ze voelt zich zo lamlendig. Ik vind het zo zielig. Heb wel een afspraak gemaakt bij een homeopatische dokter. Misschien dat we dan wat wijzer worden. Dankjullie wel allemaal

p.s. er zit ook wel een koppie op hoor, elke dag heb ik een strijd over het drinken en ze wordt gewoon helemaal hysterisch als ik blijf aandringen, dan wint ze en stop ik maar.

volimteh

Heeft ze geen last van grote amandelen? Of de neusamandelen? Kan je merken door pijn met drinken, mond open slapen, erg snurken en tijdens het spelen ook ‘ronk’ geluid…

Verder misschien een tip… haar drinken aanbieden, zelf ook wat pakken. Het bij haar niet opdringen (werkt echt averechts). Er dus een gezellig moment van maken. Als jij vind dat het te dicht bij eten komt het drinken weer wegpakken. Wil ze dan wel dan is het NEE … want mama vind dat (resultaat anders weer niet eten volle buik). Maar vanmi mag je wel… Dan weer ritueel herhalen en zo week lang volhouden… Even kijken wie de baas is. Je zegt dat het altijd al mis is vanaf 4 maanden meen ik… maar ook deze periode en leeftijd gaan het er niet makkelijker op maken … Even laten zien wie de baas is.

Houdt haar plasluiers in de gaten die bepalen nl of ze wel/niet uitgedroogd is…

Moeilijk hoor om te doen … kan me voorstellen dat je soms radeloos wordt …

Van VSM hebben ze Caltrivat tabletjes, ter verhoging van de weerstand bij terugkerende verkoudheid. Misschien het proberen waard?

Hoewel het je niet echt iets heeft opgeleverd, toch goed dat je weer naar de huisarts bent gegaan! Blijft het in elk geval onder de aandacht.
Ben benieuwd of de homeopaat jullie verder kan helpen!

Vanavond optijd naar bed die kleine meid, borstje, rug en onderkant voetjes lekker insmeren met Luuf. Even neussprayen of ze nu wil of niet… Bedje aan 1 kant wat ophogen zodat ze wat vrijer kan ademen, dan heb jij er in elk geval alles aan gedaan om haar morgenochtend op haar aller aller alllereerste verjaardag een stuk beter te laten voelen! Fijne dag morgen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier een dametje dat op haar verjaardag voor de zooooveelste keer oorontsteking had. Ook een sterk verminderde weerstand, altijd verkouden maar ze drinkt wel goed, dus het hoeft niet perse daardoor te komen hoor.

Inderdaad ook eens naar de amandelen laten kijken. En verder hopen dat het heeel snel beter weer word en de R uit de maand is!!

Wat ik me zat te bedenken, maar daar is ze eigenlijk nog wat te klein voor, dadelijk van de zomer kan dat beter als je buiten bent. Zo’n kinder theesetje halen. Misschien vind ze dat wel leuk, zelf drinken inschenken en samen opdrinken met een koekje erbij.