Paniek bij haren uitspoelen!

Hallo meiden,

Even een vraagje… Wanneer ik de haren van mijn zoontje uit wil spoelen raakt hij echt in paniek. Het maakt ook niks uit of ik de sproeier pak, een washandje gebruik, mijn handen gebruik of de kraan gebruik. Nu vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat en hoe ik dit aan moet pakken. Zijn haren moeten toch uitgespoeld worden maar ik ben bang dat ik hij straks zelfs op gaat zien tegen het in bad gaan…
Alvast bedankt!

groetjes Debbie

debbieb

Hoe oud is-ie? Jonger dan een jaar zie ik aan het forum waarin je het topic geplaatst hebt. Als het gaat om het uitspoelen van shampoo, dan stop maar met shampoo gebruiken want eigenlijk mag nog helemaal niet met shampoo gewassen worden als ze zo jong zijn. Althans, het wordt afgeraden.

Groetekes, Sje

Wat vervelend dat hij zo in paniek raakt.

Sje, ik wist helemaal niet dat haren wassen wordt afgeraden. Wij wassen de haren van Tim al vanaf dat hij geboren is 2 keer per week. Weet je ook de reden dat dit niet goed zou zijn?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ze kunnen in het eerste jaar last hebben of krijgen van bijv. Berg (van die vettige schilfertjes). Dat kan alleen maar erger worden van of juist beginnen door shampoo. Zelfs haarlotion kun je dan blijkbaar beter niet gebruiken.

De hoofdhuid is erg gevoelig.

De eerste jaren is het ook blijkbaar niet nodig om haren met shampoo te wassen. Volgens mij wassen wij de haartjes van onze meiden pas sinds ze 2 jaar waren met shampoo.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Oct 2009 20:42:07

Ok, dank je!

Weer wat geleerd, want dat wist ik helemaal niet. Tim heeft gelukkig geen last van berg ofzo, maar we moeten het natuurlijk niet op gaan zoeken.
Ik gebruik babyshampoo van Zwitsal, maar ga dan toch maar over op 1 keer per week haren wassen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn kindje is bijna 1 jaar. Wij wassen zijn haren ook sinds de geboorte met shampoo van Zwitsal. Hij heeft verder ook geen last van schilfers etc. Verder gebruiken we ook gel dus vind ik het toch wel prettig om het even goed te wassen.
Maar goed, ik heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag…

debbieb

Geen tips helaas,
maar misschien als de een hem echt helemaal achterover houdt zodat er echt maar dan ook echt helemaal niks in zijn gezicht kan komen.
Als hij daar aan gewend is als het werkt 1 tel de sproeier in zijn gezicht doen op een speelse manier. en dan laten ze het meestal na een tijdje wel toe.
Dylano is even heel bang voor de sproeier geweest en zo hebben wij het opgelost.

Maar indd weinig shampoo gebruiken
Bij berg indd helemaal niet, Dylano had het heel erg, Maar nu na bijna een jaar helemaal weg.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik heb hetzelfde met Silvana gehad, alleen toen ze wat ouder was. Ik heb ook van alles geprobeerd, uiteindelijk geleerd; kinnetje omhoog/naar mamma kijken, en toen ging het wat beter.
Nu spelen de meiden (2,5jaar) samen in bad met doppen van wasverzachterflessen en maken elkaar en zichzelf daarmee nat, ook hun haren.
En sinds ze mamma een paar keer onder de douche hebben zien staan vinden ze het ook leuk om onder de sproeier te staan, vooral als die lekker hoog hangt.

Ik denk dat je moet doorzetten, moet laten merken dat het fijn is om water over zich heen krijgt.
Misschien dat je er een spelletje van kunt maken? Vanaf de achterkant wat water op zijn bolletje, gekke geluiden erbij maken ect en zo steeds verder. Of zelf lekker laten spetteren?

Hoi Jolan,

Bedankt voor de tip. Ik ga het zeker proberen want hij is echt dol op water. Alleen niet op zijn hoofd…

debbieb