Paniek bij harde geluiden

Ik heb een dochtertje van 3,5 en als we buiten zijn en er rijd bijvoorbeeld een brommer langs of een vrachtwagen dan doet ze haar handen voor haar oren en kleeft zich aan mij vast zo bang is ze. Ik vertel haar dan vaak waar het geluid vandaan komt en dat haar niets kan gebeuren. Andere geluiden waar ze ook last van heeft zijn een grasmaaier, motors. Heeft iemand anders hier ook last van en heeft iemand ideeen om er goed mee om te gaan.

Hoi,

Je bent niet de enigste die een dochter heeft die er last van heeft. Maar er een wondermiddel heb ik niet. Ik leg het ook uit en geef aan dat het de gewoonste zaak van de wereld is dat ik het wel hard vind maar dat het er bij hoort en ook ik benoem waar het vandaan komt.
Ik denk dat je er verder ook niets aan kan doen dan alleen dit. Het geluid is er je kan het niet ontlopen je kan het niet weghalen dus zullen ze het moeten accepteren zeg maar.

Groetjes

lon106

Ik ken ook een aantal meisjes die daar last van hebben, zelf had ik het vroeger ook als ik m’n moeder mag geloven. Het lijkt alsof meisjes er sowieso gevoeliger voor zijn dan jongens, voor die harde geluiden. Maar dat is mijn mening, dat kan natuurlijk helemaal nergens op slaan in de ogen van anderen…

Geen nieuwe tips: blijven uitleggen en doorgaan met de dingen waarmee je bezig bent. Ze zal het ermee moeten doen, die geluiden horen erbij.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier een jongetje die er ook last van heeft!!
Jack vind bepaalde geluiden ook vreselijk. Niet zozeer auto’s, brommer of zo ( t blijft een knul natuurlijk )
Maar bijvoorbeeld wel als hij op de kinderboerderij ineens een schaap van heel dichtbij hoort. Of zijn neefje die vrij hard kan krijsen. Hahaha.
Ik troost hem altijd even idd, maar maak er geen drama van hoor. Dan zeg ik: over, klaar. En dan zegt hij dat ook haha!

Groetjes van Christa

quote:
Hier een jongetje die er ook last van heeft!! Jack vind bepaalde geluiden ook vreselijk. Niet zozeer auto's, brommer of zo ( t blijft een knul natuurlijk )

Groetjes van Christa

En daar gaat m’n theorie al…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

O sorry Mriek, ik wilde je theorie zeker niet afkraken hoor!
Haha, Jack is misschien een beetje een schijtebroek hihi. Hij wordt ook helemaal ellendig als ik de kruimeldief aan zet. De stofzuiger daarentegen is wel weer interessant. Snap jij het nog?

Groetjes van Christa

Hoi hoi

Ik heb dat gepiep genegeerd, want ze weten drommels goed waar het vandaan komt. Als ik er aandacht aan blijf geven en ga uitleggen (hoe nuchter ook) dan blijft hij 't doen.
Hier gaat 't zo super.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier ook eentje die bij het geluid van de stofzuiger of het geblaf van een hond ineen krimt. Wat ik bij de stofzuiger doe, is het ding uit zetten, zodat ze hem kan aanraken en even vasthouden (dat gaat gepaard met grote ogen) en dan zet ik hem weer aan. Meestal gaat het dan goed.
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Nee Christa, ik ben 'm kwijt. Als jij je zoon al niet snapt…

Maar ze blijven je verrassen hè, die kids…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker