Paar losse koortsdagen is dat nog normaal

Hoi,

even een vraagje ik weet dat kindjes tot hun twee jaar ineens zomaar een paar uur koorts kunnen hebben en dat je je daar niet echt ongerust over moet maken.

Maar nu zit ik met het volgende geld dat ook voor oudere kinderen. Onze dochter heeft nu bijna twee weken geleden een koortsstuip gehad. het gebeurde sávonds enn omdat ik dat al eerder bij had meegemaakt geen echte angst gehad. Maar nu heeft ze al drie keer een avond gehad dat de koorst vanaf ± 5uur s’middags oploopt van 38 naar ruim 39,5 en daarna in een 2 uur tijd weer daalt naar een normale 37,5. En dit is de afgelopen tijd wel vaker voorgekomen alleen niet in twee weken tijd. We dachten en de huisarts ook dat de stuip te maken had met haar exzeem aanval en de koorst en verkoudheid die ze net daarvoor had gehad. Dus een uiting van tijdelijk algehele chaos in het lichaam. Maar nu begin ik te twijfelen.
Ze is elke keer wel een beetje moe van de onrustige avond wat ze slaapt niet goed als ze koorts heeft. Maar niet suf of onprettiger in de omgang ze is na z’n avond weer helemaal zichzelf.

!!!nu mijn vraag!!!:
Ha bellen of is het normaal.

Misschien let ik nu wel weer even te veel op d’r en valt het daarom op.

Groetjes,

lon106

Je kunt beter 10x voor niks de huisarts bellen dan 1x niet bellen terwijl het eigenlijk wel nodig was. Dus gewoon bellen om het de huisarts voor te leggen.

Groetekes, Sje

eczeem is erg vervelend ik heb het zelf ook meegemaakt maar bij mijn dochter zat er ook nog bactriele infectie en een schimmel infectie bij hier bij had zij ook koorts en ernorm vele slechte nachten hier ben ik echt moe van geweest en zeker omdat het zolang aan duurde als je denkt dat je kindje niet echt gemakkelijk slaap kun je haar ook een zetpil geven om haar toch even een nacht rust te geven dit mag je drie dagen geven kijk maar even hoe ze daar op reageerd misschien dat ze dan weer wat beter gaat met je dochter zo kan ze toch weer even slapen dus alleen voor de avond geven want ik lees dat het overdag goed gaat met haar dus dan geef je haar overdag niks het is maar een tip want ik heb het zelf ook gedaan maar ik moest het overdag wel geven ze was toen echt goed ziek
dit wou ik je even laten weten

gr de mama van leyla

ps ben je toch nog onzeker dan moet je toch even naar de dokter gaan of hij nog meer tips heeft

veronique daniels

Hoi,

Toch even ha gebeld. Hij vond het niet verontrustend. Anngezien ze nu niet verkouden is of pijn aan oren of keel aangeeft en niet benauwd is. Toch moest ik het wel even in de gaten houden. Als er iets vernadere of meer dan 4 keer voorkomt in de komende 14 dagen dan moest ik weer even contact opnemen. Het kan nog een gevolg zijn van de stuip en het exzeem. Wat trouwens al weer veel beter is. ze heeft het alleen nog op de biutenkant van d’r handen en voeten en wat kleine plekjes op d’r rug. En natuurlijk waar ze het altijd heeft en niet meer weggaat waarschijnelijk op d’r boven armen. Maar daar heeft ze bijna nooit meer last van.

Maar goed ik kijk het nog even aan. Want weer naar de dokter en mischien bleodprikken zag ik ook nietweer zitten. ze begint zich een beetje te verzetten. Niet geheel onlogisch na bijna twee jaar bijna elke drie weken dan bij de een en dan bij de ander en 2 keer een paar dagen opname.

groetjes

lon106

Is het exceem of psoriasis ? Ik heb zelf het laatste. In beide gevallen zou je eens iets kunnen proberen met zeepkruid. Volkomen onschuldig en lekker mild. Mijn schoonouders hebben een kruidenpark en er komen veel mensen met exceem die uiteindelijk dit plantje proberen. Wellicht iets om te proberen, laat het mij maar weten of zoek via google eens naar “zeepkruid exceem”. Wat beteft die koorts…
Onze Evianne had vorige week een dag dat ze een paar keer enkele uren koortserig was, dit trok dan weer bij en kwam weer. Een beetje raar dus. Ook gisteren had ze weer zo`n dagje. Ze hoest wel maar verder voelt ze zich blijkbaar prima. Ook dr mondhoeken zijn kapot wat er toch op duidt dat er ergens iets niet klopt. Wellicht dat er met dit rare weer van warm naar koud en omgekeerd, toch iets rondvliegt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi asje,

Zal eens google goede tip.

Het ging goed zei ik maar ze zit weer onder. Duidelijk heeft de koorts er effect op. Ik moet volgende week weer naar de ka voor haar obstipatie dus zal het gelijk aanhalen. Moet wel zeggen of het jeukt minder of ze gaat er beter mee om. Maar klaagt minder en slappt nu hele nachten door. Dat had ze de vorige keer niet. Maar nu ook gelijk goed kunnen aanpakken natuurlijk.
ze is zo wie zo een kind van wat ze eenmaal heeft meegemaakt en ze maakt het nog een keer mee dan is het normaal voor haar.

groetjes

lon106