Overvolle nachtluiers

Wij gebruik(t)en Pamper luiers Baby Dry (maat 4) voor 's nachts voor onze dochter van net 1 jaar, ±9-10kg, maar die barsten om de haverklap helemaal open, waarbij de binnenkant van de luier ook naar buiten komt. Met als gevolg een nat pak (pyjama en slaapzak doorweekt) voor onze dochter, plus nog de korrels die een rode huid en waarschijnlijk ook pijn veroorzaken. We zijn nu aan het experimenteren met andere luiers die 's nachts genoeg capaciteit hebben om alle plas op te vangen. We hebben nu een maatje (5) groter geprobeerd en Huggies voor de nacht, maar ze blijft een nat pak krijgen (gelukkig geen korrels meer). Dit bezorgt ons slapeloze nachten. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe we dit kunnen oplossen? Misschien een tip voor een luier merk? Onze dochter is niet groot van stuk, zelfs een beetje onder de gemiddelde groeicurve en ook niet heel stevig ofzo. Daarom vinden we het zo raar dat maat 4 niet meer goed zou zijn.

Gewijzigd door - Marjel op 05 Mar 2010 09:51:31

Hallo,

Je hebt ook pampers maat 4+, deze gebruik ik s’nachts. Want hier was het zelfde probleem. Maat 4 hield het niet en Maat 5 is te groot.
Maat 4+ werkt hier super. Volgende morgen wel een volle luier, maar een droog bed en pyama.

Succes.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

O, ja…dan wel van het merk Pampers baby dry. Dus de “echte” pampers.

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,
Hier precies hetzelfde probleem gehad.
Heb wel goede ervaring met pampers, maar ging vaak toch mis met als gevolg helemaal nat.
Ik kan alleen als tip geven, niet teveel laten drinken na 5 uur, laten plassen voor het slapen. En wat wij een tijd hebben gedaan is: als wij naar bed gingen de luier verschonen, gelukkig sliep hij dan wel gewoon door.
Succes Groetjes

Wij hadden hetzelfde probleem met Marijn altijd overvolle luiers met als gevolg dat alles nat was. Het rare was dat de luier alleen van de voorkant doorweekt was en niet van achter geen idee hoe dat kan want zijn plassen ligt plat dus omhoog plassen kan niet!!! We hebben toen een maat grotere luiers geprobeerd en dat ging goed. Pampers en kruitvat bevallen beide goed. Maar ook hier gaat het nog weleens mis, vooral als Marijn na het eten nog wat heeft gedronken. Als hij na het eten nog dorst heeft krijgt hij een klein beetje.
Had laatst voor de jongste een luiertaart gekregen mat DA luiers en deze komen bijna tot onder de oksels mss ook nog een optie.

Wij gebruiken ook de echte pampers maat 4+
Hij blijft er smorgens vaak nog een uur in lopen want hij wil niet snel aangekleed worden en hij is nooit nat!
Aaron weegt zelf 10 kilo dus hij kan dubbel absorberen!

Gr, Danielle

Ik ben voor de nacht overgestapt op de eigenmerk luiers van de appie hein En die werken een stuk beter dan de echte pampers die ook bij mij steeds lekkage gaven
Ook zijn deze een stuk goedkoper das ook fijn
Op een enkel ongelukje na is mijn zoontje 's morgens droog en voor hij gaat slapen drinkt hij nog 200 cc Dus dat is best veel
Misschien even langs de AH… Is t proberen waard

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Wij gebruiken de luiers van C1000 eigen merk.
Nu hebben we even Huggies, maar daarbij merk ik ook dat ze sneller lekken.
We hebben trouwens gewoon maat 4 en ook mijn ventje is net 1 jaar en nog geen 10 kg.
Maar je kunt natuuurlijk ook een maat 4+ nemen.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik gebruikte voor 's nachts altijd 1 maat groter dan ze overdag droegen. Ging prima.

Groetekes, Sje

Hoi,

Hier ook de C1000 luiers eigen merk.
Bevallen prima en nooit last van dat de luiers overlopen.

Krijgt je kindje misschien nog drinken voor het slapen gaan?
Geef je nog een flesje melk?
Zou anders eens yoghurt/kwark met wat fruit erdoor geven.
En dan alleen nog wat te drinken geven bij het eten, daarna niks meer.
Ze zal dan nog wel een plasluier hebben s morgens maar niet zo n volle denk ik.
Zo gaat het hier tenminste.

Er is trouwens ook eens een test gedaan over luiers en de luiers van de C1000 kwamen als beste uit de bus.
Ze zijn ook niet zo heel duur vind ik. Volgens mij zitten er 64 in en kost 10 euro per pak.
Hoeveel betaal jij voor de luiers van Pamper?

Groetjes Lisan.

Bedankt voor de tips, Heb maar meteen maat 4+ gehaald van de Huggies. Ik zweerde ook altijd bij Pampers, maar na het openbarsten van de luier ben ik daar een beetje vanaf. Het was niet één keer en ook niet één pak. Ik heb zelfs Pampers gebeld en die gaven toe dat het misschien een productie fout zou kunnen zijn. Als het niet werkt gaan we de andere merken (AH, C1000) ook proberen. 's Avonds niet drinken is ook een optie. Maar onze dochter vindt fles voor het slapen gaan nog iets te lekker en ze drinkt er ook nog flink van. We gaan haar nu overdag nog meer laten drinken, waardoor we hopen dat ze 's avonds minder dorst zal hebben.
@Lisan - Wij kopen Pampers alleen in de aanbieding, waarbij het vaak neerkomt op 3 halen 2 betalen, dus dat komt neer op ongeveer 10 euro per pak. Soms zijn er bij de Digros zelfs nog betere aanbiedingen voor de voordeelpakken. Maar je moet wel de plek hebben om zoveel luiers op te kunnen slaan. Bij de Macro hebben we ook een keer een super aanbieding gehad van 3 van die grote dozen met 3 pakken erin, 2 betalen. Daar hebben we heel lang meegedaan!

Hier hebben we ook een periode van overvolle luiers gehad,
maar dat was met een maand of twee toch wel weer over.
Laatste fles kleiner maken kan helpen.
Minder ander drinken tussendoor ook misschien.

Hoeveel vocht krijgt ze ongeveer per dag binnen?

M.

wij gebruiken hier voor de nacht luierbroekjes van de kruidvat
ik vind ze ideaal maar dat is ieder voor zich
we hebben teminste geen last meer dat alles snachts doorweekt is en eindelijk weer nacht rust weer hebben

succes ermee

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

rico heeft dat ook regelmatig
ik doe het nu dan ook zo: laat hem nog 15 min wakker na zijn drinken, dan plast hij de grootste helft er nog uit merk ik vaak.
s’ochtends valt het dan redelijk mee.
hij zit wel goed vol hoor, daar niet van maar toch, beter dan overvol en een natte romper

Hier hetzelfde probleem gehad, ook nadat zijn avondfles er af was. Maatje groter gekocht voor de nacht en dat hielp…wel afhankelijk van het merk. Pampers en Huggies hielden ons ventje niet droog 's nachts. Kruidvat lekte bij de liesjes door en AH luiers vond hij zelf niet lekker zitten. Wij zijn zeer tevreden over de luiers van Aldi, sluiten netjes aan (bijna net zo dun als een echte pamper) en hij is alleen nog nat als papa 's avonds de luier niet helemaal goed heeft dicht gedaan (ik bedoel: als niet alles recht ligt in zijn luiertje ). Daarbij is ons mannetje een buikslaper wat bij jongetjes al snel betekent dat ze eerder kans hebben op doorlekken. Zij plassen hoger in de luier en drukken de luier als ze op hun buikje slapen (hebben ze op cb verteld en ik kan er wel iets mee).

Oh ja…waar wij ook achter gekomen zijn (toen ons kleine mannetje last had van zere billen) is dat sudocreme (of andere zalfjes) op de billen en in de liesjes hier zorgde voor doorlekken. Wij vermoeden dat het komt doordat de luier vet wordt, de billen vet blijven en daardoor de urine niet goed kan worden opgenomen in de luier. Is gissen maar een andere verklaring konden wij zo snel niet bedenken.

Worden jullie kinderen wakker als ze doorgelekt zijn of slapen ze wel gewoon door tot de volgende ochtend?

Gewijzigd door - Freubeltje op 07 Mar 2010 20:26:50

ja dat klopt wieb,
je moet een creme hebben zie juist meer droogt dan dat het vettig houdt
rico heeft dus echt chronische luieruitslag
echt de ene na de andere kuur gebruikt maar niets hielp, nu heb ik Conveen barierre creme. kost wel 14 euro voor een heel klein beetje maar je hoeft maar heel weinig te smeren
het beschermt de hele nacht, s’ochtends is het korrelig geworden. maar zit er nog steeds “op” en sinds dien heeft ie nog maar 1 x lichte uitslag gehad, meteen gaan smeren om verdere verspreiding te voorkomen en moet zeggen, ben uiterst tevreden, nooit niks anders meer dus.
het is eigenlijk een creme die ze bij doorliggen gebruiken, maar ook voor baby’s/kindjes die vaak kapotte billen hebben, maar dan ook echt tot bloedens toe omdat niets helpt.
geweldige uitvinding

Hoi hoi,
Bedankt voor alle goede tips. Maatje 4+ van Huggies lijkt nu goed te gaan in combinatie met ietsje minder te drinken geven 's avonds, en meer overdag aan te bieden. Onze dochter slaapt meestal niet door als haar pyjama nat wordt. Zijn er dan baby’s die met een nat pak gewoon doorslapen?? Ook is onze dochter een buikslaper, wat ik nog niet had gemeld. Dus wat Freubeltje schreef herken ik erg.

Ik hoop dat het goed blijft gaan zo Al 2 nachten kunnen doorslapen!