Overvolle luiers!

Ineens presteert mijn zoon om snachts (rond 12 uur) dus wakker te worden met een hele volle plas luier, Vaak zijn zijn kleren nat en soms ook de slaapzak.
Ik gebruik altijd de goedkoopste van Kruidvat (baby comfort). Voor de nacht wil dat dus niet meer, overdag prima. Ik heb ze nu van Kruidvat eigen merk. Deze willen net, maar ook weer erg vol. De Pamper luiers wil ik niet, daar heb ik hele slechte ervaring mee. Ik was groepsleidster op een creche en de meeste kinderen met pampers waren snel nat of heel vies. Huggies vind ik heel vies, daar blijven heel veel van die kristalletjes achter rond zijn plassertje en moeilijk te verwijderen met doekjes.
Dus wat is een goed idee voor snachts??? Hebben jullie ook ervaring met inlegluiers??

Groetjes Wiets

hai!
Wij gebruiken bumblies, van de Jumbo supermarkt eigen merk, maar nu weet ik niet of jullie een jumbo hebben? Wij hebben daar goede ervaringen mee, sluit goed en blijven meestal droog, ligt er aan hoe vol de luiers zijn natuurlijk, maar zowel overdag als s’nachts gaat het hier prima met die luiers! een idee?! groetjes danielle

Ik gebruik altijd al de luiers van de Aldi (sinds ze in die maat passen, want newborn heeft de Aldi niet).

Toen ik merkte dat de meisjes 's ochtends met een overvolle plasluier wakker werden kregen ze mij 's nachts een luier van 1 maat groter aan. Dat ging perfect!

Dus bijvoorbeeld overdag gewoon maatje 4 en 's nachts maatje 5.

Groetekes, Sje

Ik ben net naar de winkel geweest en dacht ik ga ze van de Jumbo proberen, dus ik heb ze al in huis. En inderdaad een maatje groter, we zullen zien…

Groetjes Wiets

dat hebben wij ook gedaan, een maatje groter voor 's nachts, dat was merk van de lidle destijds. maar die werden qua maatje 5 te klein. Toch moesten wij er wel op letten dat we de flapjes goed erbij ingestopt hadden,anders bij veel plas was het toch lekkerij… tot nu toe zweer ik zelf bij de bumblies, maar er zullen vast ook wel andere goede luiers te krijgen zijn voor deze leeftijd! ik hoop tiesie dat ze jouw ook goed gaan bevallen!!! Groetjes danielle

Ja dat doe ik ook altijd s’nachts een maatje groter, of 2
werk tot nu toe perfect.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Wij hebben Bumblies en zijn hier altijd erg tevreden over geweest, hier te koop bij de plus.

De 1e nacht met Bumblies. Stijn werd een keertje wakker, was niet nat, maar ik heb hem wel een schone luier gegeven. Dus ik weet niet hoe hij het gaat doen als hij de hele nacht door slaapt. Moeten we nog ff zien…

Groetjes Wiets

quote:
was niet nat

Je bedoelt “was niet te nat”? Want als hij helemaal geen plas gedaan had, heeft het geen zin om een nieuwe luier aan te doen he?!

Groetekes, Sje

Nee ik bedoel dat zijn kleren niet nat waren maar de luier was wel vol.
Wie weet zou hij de rest van de nacht helemaal niet meer plassen en had hij het gered. Maar volgens mij gaat dat nog niet zo met niet zindelijk kinderen, die plassen wanneer er iets in de blaas zit.
En vanochtend had hij ook een natte luier. Niet heel erg, maar ik weet ook niet of het bij de andere hele volle luier in gepast had.
Dus vandaar die schone luier. Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk.

Groetjes Wiets

Nou, vanavond nieuwe kans om het uit te proberen!

Groetekes, Sje

Hopelijk blijft Stijn ‘droog’ met z’n grotere luiers om. Ik denk zelf dat het wel werkt. Hier zijn we ook overgegaan op grotere luiers en als Joel een dag/nacht goed drinkt, kan zo’n luier het net aan! Overdag draagt hij een maatje kleiner. Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Jippie, hij is droog gebleven!!!

Groetjes Wiets

nou, niet te veel gezegd over die bumblies dus… nu hopen dat dat hij meestal droog blijft! gr danielle

Fijn hoor, weer een zorg minder. En Stijn kan lekker de nacht doorslapen zonder verschoning!

welke maar luiers gebruik je dan? 5 gewoon nieuwschierig mijn zoontj, 11 maand bijna heeft nr 4 en is tot18 kilo? geloof ik

Ik gebruik voor de nacht Bumblies nummer 5, 11 tot 20 kilo. Op zich kan hij ze overdag ook al wel om. Stijn is misschien net 11 kilo. Dus op zich is het niet eens een maatje groter.

Groetjes Wiets

Wij gebruiken 4+ overdag en 5 's nachts van Kruitvat.

quote:
welke maar luiers gebruik je dan? 5 gewoon nieuwschierig mijn zoontj, 11 maand bijna heeft nr 4 en is tot18 kilo? geloof ik
quote:
Ik gebruik voor de nacht Bumblies nummer 5, 11 tot 20 kilo.

Ik bedoel tot 25 kilo.

Groetjes Wiets

Ik zie het hier boven ook staan, voor de nacht 1 maatje groter nemen. Doen wij sinds kort ook en de luier is vrij vol, maar de romper en pyama blijft nu gelukkig droog!
Groetjes Martje