Oververmoeid

Het is weer zover. De slapeloze nachten zijn weer gekomen. Kwamen ze bij Fréderique pas toen ik met zwangerschapsverlof was, nu zijn ze er nu al.

Afgelopen vrijdag ben ik uit nood om 11.00 uur maar weer van werk naar huis gegaan. Ik was zo moe, dat ik er beroerd en misselijk van werd. Tot aan overgeven toe !!! Ook afgelopen nacht viel ik pas om 06.00 uur in slaap. Nu kon ik lekker uitslapen, omdat mijn meissie bij opa en oma was, maar ik zie heel erg tegen de nieuwe werkweek op, als ik er dus weer om 06.30 uur uit moet !!!

Ik denk er sterk aan om mij voor 50 % ziek te melden, zodat ik 's middags in iedergeval mijn slaap in kan halen.

Zijn er meer dames met vermoeidheidsklachten ??

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Hallo,

Ik ben nu 19 weken zwanger en heb hier inderdaad ook last van. Wel in mindere mate, maar ben 's avonds om 20.00 uur als mijn zoontje in bed ligt helemaal uitgeteld. Meestal begint het rond een uur of 4 's middags, maar ik werk dan wel gewoon door.
Als ik vrij ben ga ik meestal 's middags als zoontje op bed ligt even op bed, met als gevolg dat ik natuurlijk 's avonds weer veel moeilijker in slaap kom.
Ook 's nachts wordt ik wel 4 tot 5 keer wakker.

Nou ben ik afgelopen week naar de huisarts geweest en heb mijn HB laten testen. Die was 5.7. Veel te laag dus. Nu aan de staaltabletten en die helpen wel wat.
Misschien een idee?

Groetjes, Raya

Ik heb al een paar jaar vermoeidheidsklachten mar dat komt door ijn fibromyalgie

Ik ben nu 9 weken zwanger en volledig gesloopt. Dat heeft echter ook voor een groot deel te maken met het feit dat Kimo een aantal nachten zeer veel gehuild heeft. Ik heb de hoop dat ik er over een paar weken weer beter tegen kan, nog even een paar weken bikkelen (en af en toe 's middags slapen).

Lilypie 1st Birthday Ticker

Afgelopen maandag ging het weer mis op het werk. Om 12.30 werd ik zo overvallen door vermoeidheid (overgeven, warm en draaierig) dat ik gelijk voor halve dagen in de ziektewet ben gegaan. Dit uiteraard in overleg met mijn leidinggevende !!. 's middag nog bloed laten prikken, maar alles was goed. Afgesproken dat ik zowiezo tot volgende week donderdag (controle VK) halve dagen blijf werken. Daarna zien we weer verder. Ik moet zeggen dat ik mij de afgelopen dagen al een stuk beter / fitter voel. Nog wel heel moe, maar ik slaap nu elke middag 1,5 a 2 uur en ook 's nachts slaap ik wonderbovenwonder stukken beter.

Ik houd jullie op de hoogte

Afgelopen maandag toch maar een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik ben niet alleen moe, maar zit ook helemaal niet lekker in mijn vel. (nergens plezier in en niks willen doen, en wil ik dan wat doen, dan lukt het gewoon niet). De verloskundige heeft mij direct doorverwezen naar de huisarts. En nu zit ik te wachten op een oproep van de GGZ. Gisteren bij de Arbo-arts geweest en ik mag niet langer dan een halve dag werken (ook alleen maar administratieve taken).

Zo zie je maar weer, blijf niet te lang met klachten doorlopen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze klachten ook had na de geboorte van mijn dochtertje, maar er toen niets mee gedaan heb. Vandaar dat ik ook aan de bel heb getrokken. Zit niet te wachten op een postnatale depressie !!!

Een prenatale waarschijnlijk ook niet. Dit is iets dat door veel mensen onderschat wordt overigens. Een prenatale, maar toevallig stond er laatst een stuk over in de ouders van nu.

Groetjes,

Michèle