Overtijd of te vroeg bevallen erfelijk?

Ik wil het toch wel eens weten Ze zeggen dat het erfelijk is, maar is het echt zo? We hebben genoeg mensen op dit forum om dat te peilen, dus ik ben benieuwd
Ik ben van Sylvie met 41 week + 5 dagen bevallen. Het strippen gaf bij mij de aanzet, anders was ik ingeleid. Mijn moeder heeft bij 6 kids bijna de 42 week gehaald en is elke keer bevallen door het strippen. Bij 1 is ze te vroeg bevallen, maar toen had ze zwangerschapsdiabetes.
Dus bij mij klopt het verhaal en ik ga er dus ook zeker van uit dat dit ukkie van ons ook weer de 41 week gaat halen
Hoe is dit bij jullie?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hoi
Ik heb wel gehoord dat de verloskundige kijken naar je vorige zwangerschap, was je toen te vroeg dan gaan ze daar nu ook van uit enz.
maar aan de hand van je moeder? dat weet ik niet. MIjn moeder was van mij 2 weken te laat. van mijn broertje 9 dagen. Ik beviel van emma precies op tijd… dus hier gaat die vlieger niet op…

groetjes

Lilypie Maternity tickers

‘Vroeger’ telden ze een zwangerschapsduur anders, volgens mijn moeder. Dan was het zoveel maanden + zoveel dagen of zoiets. Dus ik heb geen idee hoe mijn moeder ‘beviel’ zeg maar. Bij mijn zus wel: zij beviel van haar eerste 17 dagen over tijd (!) en van de tweede 12. Ik deed het sneller: bij Eva 5 dagen en bij Max 2. Wat dat betreft zou je zeggen dat erfelijkheid geen rol speelt.

Ze zeggen vaak wel, dat bevallingen van moeders en dochters op elkaar lijken. Zowel mijn moeder, mijn zus en ik hebben twee kinderen en we hebben alledrie twee makkelijke zwangerschappen gehad en ook normale bevallingen. Hoewel ik ook hier het snelheidsrecord heb, met Max die compleet gelanceerd werd in de WC!

Of het bakerpraatjes zijn? Geen idee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou het niet kunnen zeggen.
Zowel ik als mijn broertje waren 2 weken overtijd, Maar Danielle was precies op de uitgerekende datum.

Klinkt alsof die theorie niet echt opgaat
Wel dat de 2e ook te vroeg of te laat komt net als de eerste dus

@Rainbow: Dat had ik inderdaad ook gelezen. Mijn moeder had bij mijn zus een vreselijke bevalling en bij mij juist een hele fijne.
Mijn eerste bevalling was ook vreselijk, dus ik hoop ook zeker dat mijn tweede ook beter zal zijn
Ik weet niet of in detail de bevalling van mijn zus en die van Sylvie op elkaar leken

Hier gaat dat verhaal ook niet echt op, alle 3 kinderen van mn ouders zijn rond de uitgerekende datum geboren. Jasper 7 weken te vroeg. Dus ik hoop maar dat die theorie bij een tweede ook niet waar is…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik heb er nog nooit van gehoord dat het erfelijk is en zou het ook erg vreemd vinden als zoiets erfelijk is…

Hier gaat het in ieder geval niet op. Mijn moeder liep van mij 2,5 week over tijd (ja vroeger kon dat nog!). En van mijn broertje weet ik niet. Daan is 3,5 week te vroeg geboren en Tim 3 dagen te vroeg.

Groetjes,
Sandra

Ik denk niet dat het erfelijk is, want mijn moeder heeft geen enkele wee gevoelt, en is van mij 2maanden te vroeg bevallen, en bij mn broertje een maand.

Ik ben bij Noah na 39weken en 1dag bevallen, en bij Joël precies 40weken.

dus ook hier gaat die vlieger niet op!

Liefs, Melanie

Hmm dus eigenlijk zegt het zo te horen helemaal niks en kan deze baby van ons alsnog wel te vroeg op tijd of te laat worden geboren…
Ik hoop dan maar van harte dat deze toch echt iets eerder komt dan Sylvie

Yeps!
hier… mijn moeder was van mij 2 weken te laat en mijn broer was 2 weken te vroeg. Zelf van Elisa vorig jaar 4 dagen te vroeg bevallen en van de volgende… tja dat is nog even afwachten! Heb tot uitgerekende datum nog 3 weken te gaan, maar we zullen zien!

haha wij vragen ons meer af hoe groot de kans is dat wij met pinksteren ons kindje krijgen…
Onze dochter is vorig jaar op de vrijdag voor pinksteren geboren, in onze ogen dus een pinksterkindje (4 dagen te vroeg). Dit jaar valt pinksteren een week voor de uitgerekende datum… zou t gewoon leuk vinden weer een pinksterkindje te hebben. Maar hoe groot is die kans!!!
hihi… gek genoeg houden we er wel rekening mee dat t dat weekend wel eens zo zou kunnen zijn…

Hihi Sylvie is geboren met volle maan (30 maart was volle maan, 31 maart begonnen sochtends de weeen), ze zeggen dat dan de meeste kindjes geboren worden Als dat nu weer zo is en dit kindje ook met volle maan geboren word, dan komt het rond de uitgerekende datum
Maar ja dat zal allemaal wel niet Ik reken gewoon weer op bijna 42 week Kan het alleen maar meevallen

Gewijzigd door - goudvisje20 op 31 May 2011 10:15:09

quote:
haha wij vragen ons meer af hoe groot de kans is dat wij met pinksteren ons kindje krijgen... Onze dochter is vorig jaar op de vrijdag voor pinksteren geboren, in onze ogen dus een pinksterkindje (4 dagen te vroeg). Dit jaar valt pinksteren een week voor de uitgerekende datum.... zou t gewoon leuk vinden weer een pinksterkindje te hebben. Maar hoe groot is die kans?!?! hihi... gek genoeg houden we er wel rekening mee dat t dat weekend wel eens zo zou kunnen zijn....

Hahaha, grappig! Dat was hier ook zo!
De eerste is, 5 dagen voor de uitgerekende datum op derde pinksterdag geboren (yep, hier in Zeeland plakken we er gewoon een dagje achteraan ), en van de jongste was ik net de week na pinksteren uitgerekend. Als zij dus net als de oudste ook 5 dagen eerder kwam was het ook 3e pinkster! Min of meer gingen we daar ook gewoon vanuit, hahaha.
Maar zij liet een weekje langer op zich wachten… helaas zou grappig geweest zijn!

@ suzje: zeker grappig!! Maar dan zijn jouw kids nog af en toe wel rond pinksteren jarig…
en tja… bij ons is eigenlijk de uitgerekende datum vaderdag, dus ook dat zou ik niet erg vinden