Overstuur zijn en overgeven

Sinds een aantal dagen slaapt Fabienne erg onrustig en weinig. Wij dachten in eerste instantie dat het haar verkoudheid was wat haar in de weg zat, immers met een volle neus is het lastig slapen.

Gisteravond hadden we haar net in bed en begint ze ineens te huilen, steeds harder tot overstuur zijn toe. Ik heb haar getroost en na een minuut of 10 toen ze weer rustig was en ik haar in bed wilde leggen, begon ze weer en tot overgeven toe. Ook vannacht zijn we er een aantal keer uit geweest en we hebben geen idee wat er is.

Ze oogt niet ziek, geen koorts … Eet en drinkt voldoende.

Ze is in september 2 geworden.

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn???

Och wat sneu voor die kleine meid!
Ik weet zo niet wat het is, maar ik herken wel bij Jasper dat hij vreselijk overstuur kan worden als hij na 45min in bed wakker wordt en merkt dat papa en mama er niet zijn…(die reden heb ik er maar bij bedacht ) of soms al wanneer ik z’n slaapkamer uit loop… dan zet ie het ook op een wild huilen waardoor hij hoestbuien tot kokhalzen toe krijgt. Overgeven doet ie niet, maar soms lijkt hij er gezien de geluiden wel tegenaan te zitten. Hij heeft het echt niet elke avond, maar meer een periode b.v. als ie midden in een sprong zit of last heeft van z’n doorkomende kiezen

En huilt ze anders nooit bij het naar bed brengen? Hebben jullie misschien iets in haar kamertje verandert waar ze op reageert? Zit er rond de 2 ook een sprong? (daar is een topic over in mama’s hoekje)

Hoop dat het bij een paar dagen blijft en Fabienne weer lekker rustig gaat slapen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Bedankt Carolien …

Ik heb Fabienne nooit kunnen laten huilen. Ze is altijd snel overstuur maar nu is het ineens een aantal dagen achter elkaar, heftiger dan ander en eigenlijk niet meer incidenteel te noemen.

Misschien heeft het ook wel met gehechtheid te maken … Ze roept me ook regelmatig als ze in bed ligt maar dan komt mamma niet hahaha.

Bij het naar bed brengen huilt ze nooit. Ze geeft zelfs vaak aan “mamma slapen” … dan wil ze niet eens meer lezen. Nee, er is niets in haar kamertje verandert …

Lastig meid!
Ik vind het ook moeilijk om Jasper echt te laten huilen. Jengelen, aanstellen allemaal geen probleem, dat kan ik prima negeren. Maar dat extreem oversture gehuil (krijsen eigenlijk) nee dat hou ik ook niet zo lang vol…

Misschien nog even de moeite waard om haar oortjes te laten nakijken…kan zijn dat de verkoudheid een oorontsteking heeft veroorzaakt, daar hebben ze ook het meest s’nachts last van.

Hoop maar dat dit gewoon even een fase is, misschien herkennen andere mama’s met kindjes rond dezelfde leeftijd dit en kunnen zij je nog adviseren.

Succes!
Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Jada heeft dit ook gehad toen ze 10 maanden was tot ongeveer 15 maanden. Dat ze zich zelf zo over de “zeik” hielp dat ze moest stugen. Ze werd helemaal hysterisch. Blijkbaar deed ik dat ook, tot flauvallen van woede toe, bij J was het dus bazen, heb haar na spugen gewoon weer terug gelegd (na bed verschonen) en toen we het eenmaal doorhadden was het snel klaar! Tja van jou durf ik het niet te zeggen, ik weet het niet, van mijn dochter was het dus manipulatie en aanstelleritus, omdat ze liever bij ons wilde zijn dan in haar bedje wilde rusten! Moeilijk, zou je het CB niet eens kunnen bellen hierover?

Nee, ik geloof zeker niet dat dit manipulatie is. Ik merk dat ze echt een tijdje nodig heeft om rustig te worden … ze snikt heel heftig na en blijft een poosje tegen me aan liggen. Dan wrijf ik over haar ruggetje, praat met haar dat ze veilig is en kan ik haar rustig in bed leggen, … ze heeft zo’n gloei poppetje met muziek waar ze rustig van wordt. Alles bij elkaar genomen denk ik echt dat ze werkelijk overstuur is dan.

Gelukkig was ze zo moe dat ze vanmiddag in slaap is gevallen!