Overstuur wakker na middagslaapje

Lieke is de laatste tijd vaak helemaal overstuur wanneer ze wakker wordt na haar middagslaapje.
Ze is dan wel drie kwartier aan het huilen en wil ook niet echt getroost worden. Ze wringt vaak zich los uit onze armen wanneer we haar oppakken of ze huilt net zo hard verder bij ons op schoot. Heel zielig, ze huilt echt tranen met tuiten.

We hebben het ook geprobeerd te negeren maar dit lijkt ook nog niet te werken. Wat volgens ons is het misschien ook een negatieve manier van aandacht vragen.

Herkent iemand dit?
Hoe zouden jullie hier mee omgaan.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Haal je haar meteen uit bed als ze wakker word?? Als ik dat namelijk bij morgan doe kan ze ook gaan huilen. Meestal laat ik haar even rommelen en rustig wakker worden. Heel soms dommeld ze zelf nog even weg. Maar ik merk dat als ik haar even laat gaan ze wel gezelliger is dan wanneer ik haar meteen uit bed pluk.

Groetjes,

Michèle

Hier was het ook een tijdje zo. Erik was dan nog niet goed uitgerust op de één of andere manier. Gewoon rustig op onze schoot bij laten komen en dan ging het na een minuutje of 10 alweer een stuk beter. Het was ook ineens weer voorbij, dat huilen na het slapen.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Vanmiddag hier ook eentje die helemaal overstuur wakker werd (heeft hij wel eens vaker). Op schoot nemen helpt bij ons wel, gewoon in slaapzak en al mee naar beneden genomen en lekker samen met hem op de bank gaan liggen en niks gezegd. Hij dommelde zo nu en dan nog een beetje weg. Heb denk ik zo’n drie kwartier met hem op de bank gehangen. Daarna kwam hij langzaamaan bij, nam hij een paar slokjes drinken en vroeg of hij even tv mocht kijken. Prima, kon hij nog even verder bijkomen en mama ook die van het bankhangen wel wat slaperig was geworden

Bij ons heeft het wel even geduurd voor we doorhadden wat het beste werkte bij hem. Hem gelijk de slaapzak uitdoen werkte averecht en dan werd het krijsen krijsen krijsen. De rest van de middag was hij dan niet te genieten Nu gewoon kroelen tot hij aangeeft helemaal wakker te zijn werkt goed en de rest van de dag is hij dan super vrolijk