Overstuur over tandarts

Ach, ons arme ding!!

Ik ging Seth net naar bed brengen, en dan vertel ik vaak even wat we de volgende dag gaan doen. NU moeten we morgen naar de tandarts. Dus ik zei dat de tandarts dan naar je tandjes gaan kijken, dat je doen even in de stoel gaat zitten.
Nou, muziekje aan en ik ging weg.
Seth begon overstuur te huilen, dus ging ik weer kijken, maar ik snapte echt niet waarom.

Dus muziekje weer aan, en weer weg. En hij begon weer hard te huilen, ik maar even laten gaan, want ik dacht dat hij zich aanstelde. Dus ik wilde al bijna boos gaan worden, zegt: Seth niet in de stoel. Dus toen snapte ik ineens dat het om de tandarts ging. Hij was er echt van ontdaan.
Arme schat!

Moest het even kwijt, vond het zo sneu.
Liefs, Anne

Och jee. Hoe kan hij daar zo op reageren dan? Is 'ie al eens eerder geweest en was het toen niet leuk? Succes vandaag, laat je weten hoe het was?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat zielig!

Hoe is het gegaan vandaag?

Lilypie First Birthday tickers

Nou, we zijn net geweest en het was niet echt een probleem.
Hij hoefde niet op de stoel (wilde hij ook niet), want we gaan niets forceren natuurlijk, maar hij durfde wel gewoon bij ons te zitten en even in mama d’r mond te kijken.

Achteraf gezien denk ik dat het te maken heeft gehad met dat hij een keer met mijn moeder mee is geweest naar de tandarts. Ze gingen toen een stukje aan mijn zusje haar tand zetten. Niets bijzonders, maar ik ben bang dat het wel indruk heeft gemaakt.

Gelukkig heben mijn vriend en ik beiden een erg goed gebit, en gaat het poetsen bij Seth goed, dus het is niet van levensbelang dat de tandarts nu al in Seth zijn mond kijkt.

Liefs, Anne

Fijn dat het goed ging. En ik denk zeker dat dat indruk gemaakt kan hebben. Ik neem Erik dan ook niet mee als ik zeker weet dat er iets gebeuren moet buiten de controle om. Ik vind gewoon dat hij daar nog niet mee geconfronteerd hoeft te worden. Zeker niet bij mij, met mijn lage pijngrens

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/EiQqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 23 May 2011 19:47:22

@Mriek, heb jij daar ook al zo veel lat van bij de tandarts?? ik ook al, zo vreemd, verder kan ik een boel hebben, wat zeg ik, zelfs een keizersnee is hier aan de orde geweest, geen problemo, tuurlijk, je voelt het, maar ik kon het hebben, en slikte na 2 dagen al geen pijnstillers meer, maar zodra die tandarts in beeld komt, is mijn pijngrens weg en lig ik te huilen als een baby in die stoel (tja ook nog eens gezegd met een heel slecht gebit, en moet in juni 2 keer een uur terug komen voor groot onderhoud ) Dus ook hier de afspraak, bij controle , kijken mag, aankomen niet als bo er bij is, daar maak ik wel een andere afspraak voor!!

liefs woezel

Gelukkig ging het goed!

Wij zijn ook afgelopen week geweest, maar wij hebben beide ook een goed gebit. Alleen bij mijn man moet er altijd tandsteen verwijderd worden, maar Luka vond het alleen maar interesant! Ook hij hoefde hij nog niet zijn mond open te doen, dat hoeft pas vanaf 4 jaar bij onze tandarts.
Idd wel bij papa op schoot zitten en hij mocht met het speigeltje bij papa kijken, erg leuk!

Lilypie First Birthday tickers

quote:
@Mriek, heb jij daar ook al zo veel lat van bij de tandarts?? ik ook al, zo vreemd, verder kan ik een boel hebben, wat zeg ik, zelfs een keizersnee is hier aan de orde geweest, geen problemo, tuurlijk, je voelt het, maar ik kon het hebben, en slikte na 2 dagen al geen pijnstillers meer, maar zodra die tandarts in beeld komt, is mijn pijngrens weg en lig ik te huilen als een baby in die stoel (tja ook nog eens gezegd met een heel slecht gebit, en moet in juni 2 keer een uur terug komen voor groot onderhoud ) Dus ook hier de afspraak, bij controle , kijken mag, aankomen niet als bo er bij is, daar maak ik wel een andere afspraak voor!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FwlKp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Ik vind de tandarts ook geen pretje hoor, ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit een gaatje heb gehad. Maar wel ettelijke behandelingen bij de mondhygiëniste en djeezzzz, dat kan ook pijnlijk zijn. Volgens m’n vriend (die gaatjes heeft én ook bij de mondhyg. is geweest) is gaatjes boren (met verdoving) minder pijnlijk dan dat geschraap en gewroet bij de mondhyg. Maar ja, ieders pijngrens ligt weer anders. Ik neem Erik gerust mee op controleafspraken, maar dus niet naar de mondhyg

Groetjes,
M

Ja, ik heb Seth inderdaad ook altijd meegenomen naar controle. En bij papa inderdaad alleen tandsteen verwijderen, en bij mij alleen kijken Dus ik heb ook totaal geen angst oid voor de tandarts.

Maar ik had niet bedacht dat zulke kleine dingen al zoveel indruk maken op zo’n peutertje. Hopelijk komt het weer helemaal goed.

Liefs, Anne