Overstrekken

Wie kan me helpen?
Demi heeft heel erg last gehad van darmkrampjes. Toen deed hij heel erg ‘overstrekken’. Nou begint hij daar ineens weer mee. Hij kreunt ook heel erg en is niet te troosten. Hij huilt zo hard dat het schuim op zijn mond staat. Het is duidelijk dat hij pijn heeft! Hij poept wel goed en ik heb hem niks geks te eten gegeven. Ik ben sinds 2 weken met fruit- en groentehapjes begonnen. Zou hij daar toch last van hebben? Of zou hij tantjes krijgen? Hij kwijlt ook erg en stopt alles in z’n mond om op te bijten. Zou hij meer willen eten? Hij krijgt 5 flessen van 180cc (200cc met voeding).
Zal ik toch niet even langs de dokter gaan? Ik vind het zo zielig om hem zo te zien. Het is altijd zo’n vrolijk mannetje…

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

4 maanden en groente ne fruit kan darmkrampjes geven Daarom zijn wij er bij Morgan mee gestopt. Enne dat andere kan duiden op tanden. En als je het niet vertrouwd altijd naar de ha gaan. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Groetjes,

Michèle

Hoi Wil,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met de ene dag een paar hapjes fruit (appel en peer) en de andere dag groente (worteltjes en bloemkool). Deze smaken heb ik een aantal dagen volgehouden. Zaterdag heb ik voor het eerst boontjes gegeven. Zou hij daarop reageren? Ik dacht zelf: hij krijgt al 2 weken bijvoeding dus dat zal het wel niet zijn…

Ik zal inderdaad eens proberen om per soort te geven, eerst alleen banaan een paar dagen, dan peer etc. Ook blijf ik maar even bij de worteltjes. Als het niet beter wordt stop ik er ook nog maar even mee…

Demi is vandaag bij de oppas. Dus is het voor mij moeilijk om te geloven dat het beter gaat met Demi. Maar ze heeft me verteld dat hij vanmorgen nog 1x heeft overstrekt maar na zijn badje heeft hij geen last meer gehad. Ze heeft me beloofd dat als het erger wordt of als ze twijfelt dat ze me dan gelijk zal bellen zodat ik dan nog even naar de dokter kan gaan. Ik kan niet wachten tot het 17.00 uur is…

Bedankt voor jullie steun!
Saskia

Ja, dat geloof ik ook (en ik hoorde Demi niet huilen op de achtergrond).
Erg hé? Ik voel me net zo’n tijgerin als het om de kleine gaat. Ik vertrouw het alleen als ik het zelf zie…

Ik heb zo-ie-zo moeite met wat hij mag en wanneer. Krijgt hij niet te veel of te weinig? Is zijn schema wel goed? Moet hij die laatste fles nog krijgen? De een adviseert dit, de ander dat…

hij zou misschien ook wel het sprongetje erbij kunnen hebben, maar zou inderdaad wel ff naar ha gaan als je het niet vertrouwd…succes!

groetjes!!

karin

Een sprongetje zou inderdaad ook kunnen. Ze schijnen met 4,5 maand er weer een te hebben. Alleen heeft Demi daar nog nooit last van gehad, dus ik dacht dat het bij hem lekker voorbij zou gaan. Hoe lang kan hij daar ongeveer last van hebben?

die van 4.5 maanden is best pittig en morgan is er heel gevoelig voor dus misschien dat de andere makkelijker waren en dat ie er nu wel last van heeft. Maar hoe lang verschikt van kind tot kind.

Groetjes,

Michèle

Gisteren toch even langs de huisartsenpost geweest. Toen ik Demi had opgehaald bleek dat hij verhoging had. Ook het overstrekken deed hij nog heel erg. En hij was echt heel lusteloos. Hij hing maar tegen me aan tussen de krampen door. Zo zielig!

Uitslag: Darmkrampen! Met 4,5 maand!
Ik heb hogere paracetamol meegekregen, ik moet venkeldruppels van VSM gaan halen. We stoppen voorlopig met de fruit- en groentehapjes en we gaan 6 flessen van 150 cc geven i.p.v. 5 flessen van 180cc.
Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen…

Saskia

Wat vervelend! Heeft hij vanacht wel goed geslapen? Bedoel je druppels Cinababy van VSM?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hij heeft vannacht geslapen als een roos! Zal ook wel door het zetpilletje komen. Hij is om 3.30 uur even wakker geweest, maar ik ben even gaan kijken en toen sliep hij weer. Ik denk een droom… Gisteren had hij ook al veel geslapen. 's Ochtends van 9.00 tot 10.00 uur maar 's middags van 12.30 tot 16.00 uur! 's Avonds was hij wel wakker tot 21.30 uur. Toen heb ik hem toch maar op bed gelegd. Was hij het niet mee eens, maar hij sliep binnen 10 minuten!

Ik weet niet hoe die druppels heten. De arts wist de naam niet meer. Ik moest vragen naar het vervolg van venkeldruppels van VSM (slecht hè, van die arts). Ze zullen het bij de apotheek wel weten.

Volgens mij is het gewoon Cinababy. Heb ik ook gebruikt toen jesse zulke krampjes had! Gewoon een paar druppeletjes op z’n speentje…

Fijn dat hij zo goed heeft geslapen

liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Had Jesse met 4,5 maand ook zo’n krampjes?

Een beetje, nu heeft hij het af en toe nog maar niet meer zo erg als in hetbegin

Liesf

Wat een week!
Ik heb netjes de druppels gegeven (inderdaad Cinababy), maar heb niet echt het idee dat ze helpen. Ik ben er wel achter dat de krampjes van zijn eten is. Elke keer na een fles zijn ze op zijn top. En vooral 's avonds. Soms eet hij zijn fles niet eens leeg, dan heeft hij zo’n pijn dat hij alles gelijk uit spuugt…
Ik heb hem een aantal keer 's avonds een zetpilletje gegeven, zodat hij in ieder geval goed slaapt.
Gelukkig moet ik vanmiddag naar het cb (voor z’n 4e prikjes), dan zal ik het er toch eens met ze over hebben. Ik vind het echt zielig zo’n pijn!

Een ongeruste moeder
Saskia

Wat voor voeding gebruik je? Bij dylano bne ik overgaan op de omneo en had zo een heel ander kindje

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Ik geef Demi 3 schepjes omneo en 3 schepjes gewoon. Als ik hem alleen omneo geef loopt alles uit z’n luier!
Ik zal eens vragen of hij geen koemelk-allergie heeft, of is dat niet waarschijnlijk?

Ik ben inderdaad zondag al gestopt met bijvoeding. Ook heb ik vanaf maandag ipv 5 flessen 6 kleinere flessen gegeven. Ik weet alleen niet of dit zo’n goed idee was (advies dokter) omdat hij dan weer een keer meer eet en weer een keer meer krampen heeft.

Ik zal het vanmiddag wel horen. Ben heel erg beniewd!
Saskia