Om een lang verhaal kort te maken. Mijn dochtertje van ruim 6 maanden heeft koemelkallergie. Hier zijn we achter gekomen toen ze 10 weken was en onophoudelijk huilde. We zijn begonnen met Pepti en toen ging het stukken beter met haar, huilde niet meer. Vanaf haar geboorte heeft ze een droge huid, welke in de loop van de tijd alleen maar droger werd en ruwe plekken ging vertonen. In december bij het CB gemeld… moesten blijven smeren met vaseline-cetomacrogol. De plekken werden steeds groter en kwamen nu ook in haar gezicht. In januari weer gemeld… blijven smeren.
Naar de huisarts geweest, hydrocortison gekregen…hielp niks. Plek eindelijk weg, twee dagen later was ie er weer. Begin deze maand weer naar het CB, advies (je raadt het al) blijven smeren.
Nu zou ik begin maart met bijvoeding hebben moeten beginnen, maar vanwege de grote onrust bij mijn dochtertje was ik daar nog niet mee begonnen. Kritiek van CB, dat ze dat echt nodig had. Hoe kan ik het verschil zien of ze last heeft van de jeuk of van bijv. bonen??? Dus we mochten nog even wachten. Nu, inmiddels drie weken verder, nog steeds erg veel last van eczeem. Het breidt zich alleen maar verder uit. Homeopaat werkt tot nu toe niet. Met de dietist besloten over te stappen van Pepti naar Nutramigen. Ze krijgt niks anders dan pepti nu en ik was haar kleren en badder haar alleen maar in Neutral of zemelen. Ik denk dat het eczeem te maken KAN hebben met de voeding.
Vandaag een telefoontje van het CB… we mogen niet overstappen op Nutramigen, omdat het zelden voorkomt dat eczeem veroorzaakt wordt door voeding. Het is een ‘huidziekte’, aldus haar. Ze twijfelde zelfs of mijn dochtertje wel een koemelkallergie heeft!!! Ze dacht dat ze Pepti kreeg vanwege het eczeem! Ze wist dus duidelijk niet van de situatie af, terwijl ik altijd bij haar kom en haar ook aantekeningen zie maken.
Ik voel me nu totaal onbegrepen en weet echt niet meer wat ik moet. Van haar moeten we naar de kinderarts. Daar zijn we al eens geweest en die wilden niet horen dat we koemelkallergie vermoeden bij onze dochter. (wat ze dus wel heeft. Ik verzin dat toch niet. Leuk is het niet dat ze dat heeft.) Dus daar ga ik niet meer heen, niet naar diezelfde in ieder geval.
Ik ben echt boos op de CB-arts. Ze heeft in het telefoongesprek wel vijf keer gezegd dat ik moet beginnen met bijvoeden. Dat had ik ook al afgesproken met de dietist dat ik dat deze week zou doen, omdat ik zelf ook niet langer meer wil wachten.
Sorry, ik moest even mijn frustraties kwijt. Heb zo het gevoel te moeten vechten om wat gedaan te krijgen. Ben dat zat. Waarom willen ze niet gewoon even luisteren?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Groetjes Desiree
Gewijzigd door - Demia op 24 Mar 2010 17:08:11
Gewijzigd door - Demia op 26 Mar 2010 17:04:06