Overstappen van nutrilon naar friso hypoallergeen?

Hallo

Wie heeft er ervaring met de friso hypoallergene voeding 1? Ik ben mijn tweede kindje nutrilon aan het geven . Ze krijgt hypoallergeen omdat mijn zoontje een koemelkallergie heeft. Nu heb ik wel eens gehoord dat friso wat milder is wat voeding betreft…

Ik ben niet tevreden over hoe Indy het doet op deze voeding en nu wil ik weten of er meer mensen zijn die eerst nutrilon gebruikt hebben en overgestapt zijn naar de Friso. Indy is wel maar 3 weken oud maar ik merk aan haar dat ze zich niet lekker voelt als ze haar fles heeft gehad. Ze poept 5 of 6 keer per dag en heeft veel krampjes. hier gebruiken we infacol voor. Na iedere fles duurt het lang voordat ze zich weer een beetje ontspant. Ben s nachts soms wel een uur bezig voordat ik haar weer rustig heb.

Wie heeft er ervaring met de friso-voeding en misschien nog wat tips?

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoe lang krijgt ze nu de Nutrilon? Want volgens mij had jij ook een topic waarin je vrij vaak in korte tijd gewisseld was van voeding en kindjes hebben zeker een week of 2 a 3 nodig om te wennen aan de voeding.
Ik heb hier voor de krampjes ook Infacol gebruikt en dit werkte helemaal niet goed bij Anouk. Zij poepte ook een keer of 6 per dag, maar kreeg wel borstvoeding. Ik zou eens even met het cb overleggen wat zij ervan vinden.

Groetjes Natasja

Als ze nu ook al niet zo goed reageert op hypoallergene voeding dan denk ik dat dat niet voldoende is, ook in fryso hypoallergene voeding zitten nog koemelkeiwitten. Je zou dan denk ik echt over moeten op koemelkvrije voeding, bijvoorbeeld Friso Allergycare. Maar daarvoor zal je een machtiging van huisarts/kinderarts moeten regelen. Grote kans dat je die krijgt als je ook al een zoontje met een koemelkallergie hebt. Voor die voeding is het handig om zo snel mogelijk over te stappen aangezien daar een totaal andere smaak aan zit (ontzettend vies dus zeg maar…) Nu Indy nog zo jong is is het iets makkelijker om op zo’n vieze voeding over te stappen…
Ik zou even contact zoeken met je huisarts/kinderarts en je zorgen voorleggen, beter vroegtijdig aanpakken dan heel lang doormodderen met een kindje dat niet lekker in dr vel zit (bij jasper hebben we ontzettend lang doorgemodderd tot ik bij de kinderarts wat op mn strepen ging staan en nadat we over gegaan waren op friso allergy care had ik een totaal ander kind! Zonde van al die tijd waarin hij zich echt niet prettig voelde…)

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Eens met Mama van Jasper.

Niks aan toe te voegen.

Ik ben overgestapt van de Nutrilon op de Friso (wel beide standaard) maar ik heb hierdoor wel een ander ventje gekregen. Hij vond de Nutrilon gewoon iet lekker.

Ik heb voor de krampjes Sab Simplex gebruikt en dat werkte hier heel goed.

Barbara