Overstappen van BV naar KV

Hoi,

Hoe zijn jullie overstapt op flesvoeding? Onze zoon Twan is nu 3 maand geweest en weigert sinds 3 weken pertinent de borst overdag. 's nachts drinkt hij nog wel bij mama met mopperen erbij. Ik kolf nu alle voedingen voor overdag bij elkaar, maar vind het een enorme heisa. Het begint me ondertussen ook op te breken. Hij zit op 6-7 voedingen nu per dag.
Hoe, en hoe snel zijn jullie overgestapt op flesvoeding?

Lilypie 6 - 18 Ticker

Hoi,

Ik ben begonnen met een voeding te mengen in concentratie 50% bv en 50%fv
die heb ik naar drie dagen geheel fv gemaakt. Vervolgens de volgende 1 voor een fles gedaan.
Friso schijnt het meeste naar bv te smaken. Maar die hebben niet alle speciale voedingen. Dus als er allegieen in de familie zijn zou ik dat even bespreken met het cb.
Met fv hebben ze minder voeding nodig dus zou dat even met bespreken met het cb.

Succes,

groetjes

lon106

Wij zijn geleidelijk overgestapt. Ik verving ongeveer één borstvoeding in de week door kunstvoeding, zodat m’n borsten geleidelijk konden wennen aan het feit dat ze op dat bepaalde moment geen melk meer hoefden aan te maken. Het schijnt voor je lijf het beste te zijn om geleidelijk te stoppen. We hebben nooit borstvoeding met kunstvoeding gemengd. Erik dronk het beide prima. We gaven wel hypoallergene flesvoeding, omdat er koemelkallergie in de familie zit.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt meiden

Ik ga ook 1 voeding per week overzetten naar KV. Wel kolf ik komende week nog even normale tijdstippen. Ben bang dat de produktie anders te snel achteruitgaat.
Vandaag eerste KV gehad. Ging goed, alleen 2 uur later alles er weer uit. Teveel in 1x misschien???

Hoeveel heb je gegeven? Is gewoon even een kwestie van uitproberen, de hoeveelheid en de soort voeding. Kan even klooien zijn hoor, ook het vinden van een juist flesje kan nog een hele klus zijn. Wat dat betreft is bv een stuk makkelijker…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Heb 150cc water met 5 schepjes gegeven, omdat hij ook altijd ongeveer 150cc borstvoeding krijgt. Verschil vind ik anders gelijk te groot. Vandaag nieuwe poging. Hij heeft wel wat meer krampjes vandaag, moet wrs. toch echt wennen aan de KV, dus ga het echt langzaam aan doen.

Groetjes

Lilypie 6 - 18 Ticker

hoi
Ik had ook et goede voornemen om 1 voeding per week te laten vallen.
Dat heb ik ruim 2 weken gedaan (toen had ik er drie laten vallen) en toen ben ik in ene over gegaan op volledige fles voeding. Dat is niet wat het CB aanraadt…
Emma had even een btj last van haar darmpjes maar dat was het zeker waard. e rust in huis was heel prettig. Niet meer nadenken over kolfen… Geen stres meer tijdens de voeding omdat zein slaap viel, hoeveel heeft ze nu gedronken???
Ik zou rustig beginnen met 1 voeding en dan op je gevoel afgaan hoe snel je d rest ernalaat vallen. Hangt ook van je eigen melkproductie af, als je te snel gaat kan je last van stuwing krijgen… Het kan ook na 2 voedingen laten vallen ineens eel erg terug lopen…
ook hierbij je eigen gevoel volgen is vaak het beste, jij kent je kindje en je eigen lichaam!

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi gidget,

Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd dan hoelang ik het volhoudt om 1 voeding per week te laten vallen??? Hoe oud was kindje toen je ging afbouwen. Twan heeft nu toch al wat last van de nieuwe voeding bij 1 flesje KV, dus doen het lekker rustig aan maar.

Lilypie 6 - 18 Ticker

hoi
Emma was 6 weken toen ik begon met afbouwen en dus ruim8 weken toen ik echt helemaal op de flesvoeding over ben gestapt.
Nu is het ook wel zo dat Emma de maag van haar vader heeft, ze heeft nl nooit ergens last van! (gelukkig) en de een zal er meer moeite mee hebben as de ander…

Succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker