Hallo, ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje. Hij is nu 7,5 weken oud en sinds 2 weken krijgt hij de fles (nutrilon standaard). Hij heeft altijd al moeite met z’n ontlasting gehad, ook tijdens de borstvoeding. Tijdens de borst was het ook al veel persen, maar wel dagelijks een luiertje vol (super dun overigens) Maar nu is het dramatisch, hij heeft nog maar 1 x in de 2a3 dagen een poepbroek. Na z’n poepbroek is hij eventjes relaxed, maar daarna begint het weer. Krampen, persen en huilen en doordat hij heel veel perst, spuugt hij ook veel.
We hebben de omneo en nutriton al geprobeerd, maar daar worden de krampen heel erg door, dus geen optie. Daarnaast krijgt hij nu ook nog de lactulosesiroop, 5ml.
Nu zei iemand tegen mij dat het ook nog de moeite waard is om helemaal van voeding te wisselen, dus bijvoorbeeld overstappen op de friso of een ander merk.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of iemand heeft gemerkt dat de stoelgang met de ene voeding beter gaat als met de andere! Ik wil namelijk niet aan de gang blijven met wisselen en toevoegen van extra’s.
Ben zeer benieuwd!