Overstappen op andere voeding

Hallo, ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje. Hij is nu 7,5 weken oud en sinds 2 weken krijgt hij de fles (nutrilon standaard). Hij heeft altijd al moeite met z’n ontlasting gehad, ook tijdens de borstvoeding. Tijdens de borst was het ook al veel persen, maar wel dagelijks een luiertje vol (super dun overigens) Maar nu is het dramatisch, hij heeft nog maar 1 x in de 2a3 dagen een poepbroek. Na z’n poepbroek is hij eventjes relaxed, maar daarna begint het weer. Krampen, persen en huilen en doordat hij heel veel perst, spuugt hij ook veel.
We hebben de omneo en nutriton al geprobeerd, maar daar worden de krampen heel erg door, dus geen optie. Daarnaast krijgt hij nu ook nog de lactulosesiroop, 5ml.

Nu zei iemand tegen mij dat het ook nog de moeite waard is om helemaal van voeding te wisselen, dus bijvoorbeeld overstappen op de friso of een ander merk.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of iemand heeft gemerkt dat de stoelgang met de ene voeding beter gaat als met de andere! Ik wil namelijk niet aan de gang blijven met wisselen en toevoegen van extra’s.
Ben zeer benieuwd!

Ik heb geen ervaring met het wisselen naar andere voeding, maar ik wil je in elk geval als tip geven om hem t.z.t. GEEN rijstebloempap te gaan geven. Dat heeft een stoppende werking en bij kindjes die toch al last hebben met de ontlasting wordt dat alleen maar erger.

Groetekes, Sje

Wij lopen vanf de geboorte bij de kinderarts ivm stoelgang van de jongste en hij is direct van de lactulose siroop gehaald (die we van huisarts hadden) omdat dit krampen veroorzaakt! ik zou die er dus meteen vanaf halen (iov kinderarts natuurlijk)!.

Je moet er wel op letten dat je de nieuwe voeding een kans geeft, dus minimaal 2 weken aanbieden ook al lijkt hij er krampen door te krijgen. (ik lees dat je al standaard, omneo en nutriton hebt geprobeerd en dat is dus al heeel veel!).
Het kan idd zo zijn dat de samenstelling van het ene merk net iets anders werkt dus het wisselen van merk kan verschil maken.

Succes!

Hier gebruiken we friso comfort, waar standaard johannesbroodpitmeel in zit. Dit is voeding tegen spugen en krampjes, moet zeggen dat het goed werkt. Ook het poepen gaat een stuk beter.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

heey,

onze dochter heeft ook al vanaf het begin last met poepen en toen is ons speciale voeding voor krampjes aangeraden friso krampjes en spugen, hier zit johannesbroodpitmeel in dus het zou laxerend moeten werken, we hebben het geprobeerd maar bij Fleurtje werkt het het beste om gewoon standaard voeding met nutrilon nutriton er bij dat is ook gewoon johannesbroodpitmeel, helpt tegen spugen en het werkte bij ons veel beter dan de speciale voeding. Sinds we dit doen heeft ze nergens meer last van, ze poept niet iedere dag maar wel gewoon dun en pijnloos. mischien heb je er wat aan…

groetjes shaan

Je moet idd echt oppassen met al dat wisselen, daar raken de darmen enorm v slag van. Idd minimaal 2wk. Ik heb vanwege veel teruggeven van voeding ook Friso comfort bij de 1e gebruikt. Hij ging er wel van aan de diarree dus moest ik t mengen met gewone Friso.
Bij bv is dagelijks meerdere poepbroeken normaal, bij flesvoeding is 1 x p/dg normaal. Echter, mijn 2e is pas 6wk en die poept 1x in de 2a3 dg Ook. Arts zei dat het geen probleem was als er maar regelmaat inzit. (meestal om de dag). Ze kreeg Friso hypoallergeen, maar vanwege de slechte verkrijgbaarheid hier ben ik overgestapt op de hypo allergeen vN kruitvat (extra care). Hier zitten extra voeding vezel 's in (lijkt sterk op nutrilon). Haar ontlasting is dunner nu. Als ze moeilijk kon poepen (in het begin had ze anuskloofjes zielig hè) dan lengde ik de voeding aan met 10cc water op advies v oude kraamhulp. Hielp ook goed. De krampjes doorstaat ze goed, maar dat komt misschien ook door de infacol die we bij haar gebruiken. Wie zal t zeggen. Dit is te vinden bij de drogist. Zorgt dat de luchtbellen in de darmen beter afgedreven worden, door v kleine belletjes grote te maken (staat in de beschrijving) 1 dag heb ik het niet gegeven (vergeten, je doet het normaal voor elke voeding een pipetje in t mondje) en toen was het gelijk bal. Gelijk naar de winkel gesjeesd hahaha

x Floss

Hier werkte rijstebloempap wel “laxerend”, want onze oudste had ook last met zijn ontlasting en toen we rijstebloempap gaven, werd het stukken beter. Daarna zijn we pas met groente en fruit begonnen,dus we weten zeker dat de pap goed werkte!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Je bent idd wel snel gewisseld met verschillende voedingen. Anouk had bij de bv vaak maar 1x in de 7 / 8 dagen ontlasting en had hier na een aantal dagen ook flink last van. Rond de 6/7 weken zijn de krampjes ook het ergste, dus misschien dat dat bij jou kindje ook meespeelt. Infacol werkte hier niet zo goed. Je hoort er wisselende verhalen over. Bij Anouk ben ik na 6 maanden gestopt met de bv en overgegaan naar standaard 2. Ik ben wel begonnen met 10cc extra water erbij te doen, ivm de moeizame ontlasting bij de bv en dit ging prima.

Groetjes Natasja