Overstappen omneo2 naar standaard 2?

Hoi mama’s,

mijn dochter heeft de eerste 2 maanden borstvoeding gehad, dat wilde helaas niet zo vlotten en ben daarom na 2 maanden gestopt en overgestapt naar flesvoeding. Ben begonnen met de standaard 1, maar al gauw overgestapt naar omneo 1 ivm erge krampjes. Dit werkte uitstekend en ben daarom ook niet meer van de Omneo afgestapt. Toen ze 6 maanden werd ben ik dan ook automatisch overgegaan op de Omneo 2 voeding. Ze is nu ruim 8 maanden en krijgt nogsteeds deze voeding.
Nu zou ik graag weer eens de standaard proberen. Met 8 maanden zouden de meest problemen met krampjes over moeten zijn toch? Ze heeft nu meestal netjes een volle poepluier per dag, dus ook daar heeft ze geen omneo meer voor nodig. Dan daarnaast scheelt het nogeens bergen geld ook. Als het nodig is geen probleem, maar als het niet hoeft is dat toch ook mooi uitgespaard. Kan ik zomaar overstappen? Iemand hier ervaring mee? 2e vraagje is dat je de nutrilon standaard in nrs 1 ( o-6 mnd) 2 (6-10 mnd) en 3 (vanaf 10 mnd) hebt
Alle overige voedingen, zoals de omneo, heb je alleen nrs 1 (0-6 mnd) en 2 (vanaf 6 mnd) Kun je van deze voedingen dat gewoon blijven geven tot 18 mnd? Of moet je dan zowieso vanaf 10 mnd overstappen op de standaar?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

ik weet niet hoe het met de omneo zit, maar wij zijn met 6 maanden overgestapt van Hypo-allergene voeding naar gewone. Dit kon gewoon volgens CB. Scheelt idd ruim 5 euro per pak!! Hij doet het er goed op en volgens het cb maakt het niet meer uit als ze bijvoeding krijgen.

22-12-2009 colin geboren

Bij overstappen naar een andere voeding wordt mengen geadviseerd.

Dus bijv. 180ml + 5 schepjes omneo + 1 schepje standaard
Als dat goed gaat naar 180ml + 4 schepjes omneo + 2 schepjes standaard.

En zo verder tot je alleen nog maar standaard geeft.

Groetekes, Sje

o, dat hoefde bij ons niet. Heb ik gevraagd op het cb. Maar misschien bij Omneo wel.

22-12-2009 colin geboren

ze adviseren dat idd wel bij jonge babies die nog niet een volledig functionerend maag/darmsysteem hebben. Weet niet of dat bij oudere babies ook nog zo is?

mama1980

Het gaat niet eens per se om de darmen, het gaat om de smaak. Baby’s zijn zo gewend aan een bepaalde smaak dat ze een andere voeding vanwege de andere smaak glashard kunnen weigeren. En zie ze dan maar eens aan het drinken te krijgen.

Daarom wordt geadviseerd om ze geleidelijk aan die smaak te laten wennen.

Zo moet dat bijv. bij de overgang van borstvoeding naar flesvoeding ook het liefst. Flesvoeding mengen met moedermelk. En dan steeds meer moedermelk erin en steeds minder flesvoeding, tot de kleine mop helemaal over is op flesvoeding.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Jul 2010 18:23:07

ok, dus lichamelijk gezien maakt het niet uit als ik in één keer overstap? Niet dat ze ineens verstopping krijgt ofzo. Ik ga het morgen eens proberen. Kijken of ze het lust, en anders idd eerst mengen. En de komende tijd even de poepbroeken in de gaten houden, want daar is de Omneo natuurlijk voor. Dat moet met de standaard dan ook goed blijven gaan.
Kan iemand mij nog vertellen waarom de standaard 3 varianten heeft en alle overige nutrilon voedingen maar 2? (zie duidelijkere uitleg in topic vraag)

mama1980

Als het goed is maakt het lichamelijk gezien niet uit. Maar als ze de overstap in een keer niet pikt en je gaat alsnog mengen, dan kan het zijn dat ze achterdochtig wordt en ook het gemengde niet wil drinken.

Groetekes, Sje

Ik zou persoonlijk wel eerst even mengen. Toch wel eventueel voor de darmen. Baat het niet dan schaad het niet. En dan kan je met een week over zijn op de andere voeding.

Ik heb geen idee waarom er een nummer 3 is. Wat ik hier wel eens gelezen heb is dat die 3 heel erg zoet is en dat ze daarna moeilijk over gaan op de gewone melk. Ik blijf dus gewoon doorgaan met de 2 tot 12 maanden.