Misschien een beetje een gekke vraag en het is ook nog niet zo ver maar ik vroeg het me ineens af. Ik geef nu Nutrilon 1 standaard en moet straks dus over naar de Nutrilon 2 standaard maar kan je dat ineens doen of moet je dat ook eerst mengen en dan langzaam overgaan? We hebben eerst Nutrilon voor prematuur baby’s gehad en dat heb ik wel eerst gemengd en zo langzaam over gestapt. Het is toch anders van samenstelling lijkt mij.
Overstappen nutrilon
Hoi,
Wij zijn ineens overgegaan van voeding 1 naar 2. En ik ben ook nog overgegaan van Omneo naar hypo allergeen.
Het kan wel zijn dat je kindje eerst iets minder gaat drinken, er zit een verschil qua smaak van voeding 1 en 2.
Succes.
Gr Pjuk
Normaal gesproken kan je wel beginnen met 1 fles te vervangen door de nieuwe voeding. Als dit goed gaat een volgen de fles etc. Maar zo te lezen is je kindje prematuur geboren. Vaak hebben deze kindjes wat gevoeligere maag/darmen omdat alles te vroeg in werking is gegaan (krampjes, moeilijk ontlastingspatroon, reflux e.d). Als je dat ook bij jouw kindje hebt gemerkt dan zou ik de voedingen wel mengen en voorzichtig laten wennen.
Groetjes Carolien.
Als je hetzelfde type voeding blijft geven en het puur gaat om de overstap van nr. 1 naar nr. 2, dan kan je gelijk switchen. Hoef je niet te mengen, etc.
Groetjes,
M
hoi ik ben in een keer overgegaan de restjes die ik nog had heb ik in het nutrilon 2 pak erbij gedaan.
Hier is het goedgegaan zolang je denk ik ook hetzelfde merk gebruikt.
groetjes