Overstappen naar kinderbed

Mijn man en ik zijn aan twijfelen wat we het beste kunnen doen.

Mijn zoontje wordt volgende maand twee en eind mei wordt ons twee kindje geboren. De baby gaat dan de eerste drie maanden in een wieg en vervolgens door naar een ledikantje, waar mijn zoontje nu nog in ligt.
We twijfelen erover of we ons zoontje tegen die tijd, dan is hij 2 1/2, in een kinderbed gaan leggen of dat we een nieuw ledikant aanschaffen. Het liefst koop ik natuurlijk geen nieuw ledikant, maar ik vraag me af of 2 1/2 jaar niet een beetje vroeg is om je kind in een kinderbed te leggen.

Wat is jullie ervaring?

Groetjes, Anne

Dat verschilt enorm per kind. Mijn oudeste dochter lag mt 2 jaar in een gewoon bed. Maar dat was een meisje dat ook gewoon bleef liggen en geen gekke streken uithaalde.
Zolas het er nu uitziet gaat dat bij Dylano met zijn 2 niet werken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Tja Jada heeft al een eigen bed omdat het echt gevaarlijk werd met klimmen en zo, en ik heb er zelf niet zoveel moeite mee. Of het voor jou kleine verstandig is, is een erg persoonlijke beslissing vind ik!

Marijn was anderhalf toen onze tweede is geboren. 4 week voor dat Dion is geboren sliep Marijn op een groot bed zonder problemen. We hebben geen peuterbed gekocht omdat je dan later weer een ander bed moet kopen en naar mijn inziens maakt een groot bed dan weinig verschil. We hebben 2 bedhekjes bij de Ikea gekocht zodat de hele zijwand dicht is.
Marijn is een echte klimmer niets is te hoog maar uit zijn bed is hij nog maar 3 keer geklommen. Wij tillen hem dan ook altijd in en uit bed voorbeeld doet volgen he als ze zelf erin mogen klimmen, de laatste tijd gaat het wel zelf uit bed als we op zijn kamer komen om hem te halen maar zolang hij het alleen dan doet vind ik het geen probleem.
Ik had trouwens 6 week voor de uitgerekende datum willen beginnen met het grote bed om te wennen maar de leverancier liet op zich wachten. Als het niet lukt of je bevalt eerder dan heb je nog tijd genoeg om iets te regelen.

Hoi,

Onze oudste dochter lag met 3 jaar in een peuterbed omdat de baby toen geboren werd en die ging toen in het ledikantje slapen.
De oudste sliep nog met een slaapzak, alleen de baby werd geboren in juli en toen was het erg warm.
Toen sliep ze zonder slaapzak en kwam iedere keer haar bed uit.
Hebben haar streng toegesproken dat ze er niet meer uit mocht komen en lekker moest gaan slapen en beloont met stickers.
Dit hielp gelukkig!

Groetjes Lisan.

Sam ligt sinds een paar weken in een groot bed en hij is 2 jaar en 8 maanden.
Het is een avontuur en het belangrijkste is hoe je het zelf brengt.
Een leuk persoonlijk dekbedje erop (bij ons cars en finding nemo) en dat is leuk voor de kids. En ik heb het idee als je de uitleg geeft over waarom en hoe etc dat ze daar in mee gaan en er rustig van worden.

Succes, met weer een stapje verder

Bij sommige ledikantjes kan je de spijlen (of speilen??) eruit halen.
Ik had vroeger 2 eruit, zodat ik zelf uit mijn bed ko.
Misschien zou je dit ook kunnen doen, dan kan hij alvast wennen aan de vrijheid die het met zich meebrengt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi
Onze zoon Tim ligt sinds een maandje in een eenpersoons bed .
Hij is net 2 jaar .
Ons 2e kindje komt in maart ik wilde de gebroken nachten die ik verwachte niet op het laatst in mijn zwangerschap .
Maar hij is er alleen de eerste nacht uit gevallen .
Wij hebben geen hekjes en ook geen peuterbed .
Wel heb ik badlakens opgerolt onder zijn hoeslaken zitten en daardoor kan hij er niet uit rollen ( die tip had ooit eens hier gelezen ).
Alleen de eerste nacht was het een rol van 1 badlaken en dat bleek te dun te zijn .
De volgende dag heb ik er nog 1 omheen gedraait en nu gaat het heel erg goed .
Ik vond een peuterbedje weg gegooid geld maar dat moet ieder voor zich weten .
Tim is totaal geen klimmer en lag eigenlijk nog heel lekker in zijn ledikantje , maar ja nummer 2 dient zich aan dus het moet .
Hij komt zelfs nu niet uit zijn bed terwijl hij het wel kan als ik het hem vraag .
Succes met je keuze .
Groetjes Dorethe

Hoi hoi
Een meegroei bed is ook wel een ander verhaal dan een peuterbed vindt ik .
Dat kun je veel langer gebruiken .
Ik had het over een peuterbed dat ik weg gegooit geld vond .
En nogmaals dat moet ieder voor zich weten .
Groetjes Dorethe