Hallo allemaal,
Ik ben de moeder van een jongetje van 6 maanden, tot en met nu heb ik aan hem borstvoeding gegeven en 2 maanden geleden wilde ik overstappen naar kunstvoeding, maar mijn kindje wil het absoluut geen andere soort melk; hij is erg kieskeurig ik ben 2 maanden geleden begonnen met groente en fruit maar hij moet toch wel melk krijgen en ik wil heel graag overstappen!! ik moet zeggen dat ik behoorlijk moe geworden ben want bij hem is echt niets gelukt?? ik heb alle soorten melk en flesjes geprobeerd!! Heb jij mischien advies voor mij ??
groeten,
Sara en thomas
Overstappen naar flesvoeding
Hoi Sara,
Als jij hem een flesje probeerd te geven kan het zijn dat hij de borstvoeding (je borsten) nog ruikt omdat hij tegen je aan ligt. Er wordt dan aangeraden om eerst anderen de fles te laten geven terwijl jij niet in de buurt bent.
Zo kun je starten door eerst 1 fles in het ritme te doen, door je man gegeven en dit zo uit te breiden.
Of 50/50 bv/kv, en dit zo langzaam uit te breiden.
Ik neem wel aan dat hij de borstvoeding al uit een flesje drinkt, dus dat fles drinken geen probleem vormt.
Hoop dat je er iets aan hebt, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit zijn de dingen die mijn vriendin gedaan heeft en zij is geslaagd.
Groet Vanessa mama van Senna
goede morgen leli
probeer het is te mengen,bv 80bv en 40kv.dan kun je de borstvoeding langzaam afbouwen en kan je zoontje langzaam wennen aan de kv.ik had het zelfde probleem met beide kids en heb het op die manier opgelost,ze zaten beide na 6tot 8 weken aan de kv.
brie
Hoi Sara,
Welkom op de site.
Check ook even of je de goede spenen wel te pakken hebt. Ons jongste dochtertje leek ook niet over te willen stappen van borst naar fles, maar uiteindelijk bleek dat de maat speen te groot was. Met de zuigkracht die ze door de borstvoeding nog had, zoog ze te hard aan de speen waardoor ze te grote slokken binnenkreeg en zich steeds verslikte.
Dus probeer een keer een speen met een kleiner gat.
Groetekes, Sje