Overstappen na andere flesvoeding

Hallo allemaal
Ik had een vraagje over overstappen na andere flesvoeding!
Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt nu Similac maar hier in Almelo is het niet meer te krijgen alle winkels halen het uit het assortiment.Nu wil ik overstappen op Friso (dat kreeg ze inhet ziekenhuis ook bij de geboorte)

Hoe kan ik het beste overstappen na de Friso??
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes Chantal en Shanaya

Gewijzigd door - Chantal28 op 18 Aug 2008 13:45:39

Gewoon de oude bus opmaken,
en dan met de nieuwe Friso beginnen.

Misschien moet ze even wennen aan de andere smaak/samenstelling,
maar dat gaat wel het best als je in een keer overgaat.

M.

ja zo zou ik het ook doen!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Heyhey,

Idd gewoon in een keer overstappen.
Ik ben met Job ooit over gestapt van friso naar nutrilon.
De eerste 2 flessen heeft ie niet willen drinken vanwege de smaak ofzo, maar daarna ging alles prima.

Liefs Maaike

Proberen gewoon in een keer over te stappen. Lukt dat niet dan kun je volgens mij ook mengen. (Zo mag dat namelijk ook met moedermelk en flesvoeding als een kindje over moet stappen op flesvoeding)

Dus 180ml Similac + 30ml Friso.
Als dat goed gaat, de volgende dag 150ml Similac en 60ml Friso.
Dan 120ml Similac en 90ml Friso.
En zo doorgaan tot er uiteindelijk alleen nog maar Friso in de fles gaat.

Groetekes, Sje

Hoi ik las hier iets over fv… ik heb niet echt een antwoord, maar wel een vraag.
Ik geef nu nog fulltime bv, maar wil graag de avondvoeding vervangen door fv. Zo kan manlief ook voeden en ik moet namelijk een grote hoeveelheid kv gaan sparen omdat Jayson binnenkort uit logeren gaat. Dan kan ik mooi tijdens de avondvoeding kolven.
Hoe kan ik het beste overstappen? Moet dit ook in 1 keer of mengen met moedermelk? Jayson weegt nu ong 5,5 kg dus en krijgt meestal 6 / 7 voedingen dus moet ong. 130 cc per keer hebben.

Moeder van Jayson (30-06-08)

Ik zou niet zomaar ineens een fles geven. Ik zou die avondfles eerst ook mengen met moedermelk. En dan bijv. 180 moedermelk, 30 flesvoeding. (tenzij je je kindje een andere hoeveelheid geeft natuurlijk, dan moet je zelf even een verdeelsleutel verzinnen).

Gaat dat goed, dan de volgende dag 30ml mindermoedermelk en 30ml. meer flesvoeding. En zo door toe ze alleen nog maar flesvoeding krijgt.

Hou je borstvoeding in de gaten want er bestaat een kleine kans dat je kindje liever flesvoeding wil dan moedermelk, dus je loopt het risico dat je binnen een korte termijn helemaal moet stoppen met borstvoeding. Wil je daar eigenlijk absoluut niet op korte termijn mee stoppen, dan moet je heel goed nadenken hoe belangrijk het is om die laatste voeding op flesvoeding over te zetten.

Groetekes, Sje

Thnx voor je reactie.
30 augustus gaat Jayson uit logeren…dus heb ik een heleboel voeding nodig (+/- 10 flesjes). Ik doe mijn best met kolven maar krijg er niet altijd zoveel uit. de ene keer 100ml de andere keer veel minder. Ook is het zo dat ik het gevoel heb dat ik overdag minder melk aanmaak dan savonds/ snachts. Dus als ik overdag ook nog ga kolven blijft er niets voor Jayson over op dat moment. Weet dus niet hoe ik voorraadje dan kan opbouwen.
Maar kan ik niet daarna (na logeerpartij) weer bv geven als avondvoeding?

Vraag anders aan je huisarts de neusspray Syntocinon. Dat is speciaal voor vrouwen bij wie borstvoeding moeilijk op gang komt en die moeite hebben om te kolven.

Ik kreeg er altijd met moeite 30ml uit! Met die neusspray met gemak 100ml!

Echt perfect spul!

Groetekes, Sje

En tuurlijk kun je na die logeerpartij weer proberen om terug te gaan naar borstvoeding als laatste voeding. Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar zo rond de 3-4 maanden hebben ze sowieso geen late voeding meer. Die valt op een gegeven moment vanzelf weg omdat je je kindje met geen mogelijkheid meer wakker krijgt rond die tijd.

Groetekes, Sje

Jayson is nu 7 weken… krijg hem sowieso al moeilijk wakker rond die tijd maar ja… slapend drinkt hij ook wel wat. Niet veel, maar toch wat.
Ik zal morgen de HA even bellen, kijken of het helpt. Morgen ook ff naar CB… zij zullen t er wel helemaal niet mee eens zijn, maar we zullen zien.
Ga mezelf nu ook maar aanleren na zijn voeding 5 min. te kolven, misschien dat er dan wat meer productie komt.

Waar zal het CB het niet mee eens zijn? Dat je die truc met die laatste voeding uit gaat halen? Of dat je die neusspray aan de huisarts vraagt?

Groetekes, Sje

Hoihoi,

Ach het cb, dat gaat bij mij vaak het ene oor in en het andere weer uit.
Alhoewel ze ook wel eens met goeie dingen komen.
Dus ik vertrouw ook regelmatig op mn eigen gevoel.
Ik mag met Job bv met brood beginnen terwijl ie dat niet weg krijgt en met toetjes al yoghurt terwijl ie kma heeft.
Dus het cb moet je je niet altijd even veel van aantrekken.

Liefs Maaike

Toen ik 1 borstvoeding vervangde voor flesvoeding heb ik niet gemengd, ze wilde in eerste instantie niet, maar ik toch doorgezet, ze moest wel, mijn bv liep terug (na bijna 5 mnd). Na die keer heeft ze nooit meer moeilijk gedaan!

Groetjes Frauk

Nou wilde ff zeggen dat ik nu al 12 voedingen in de vriezer heb liggen! Tussen door kolven en na bijna elke voeding werkt perfect!
Thanxxx voor jullie tips!

Groetjessss Evelien