Overstap naar Pepti

Hallo dames,

Wij zijn weer terug van vakantie, heerlijk hebben we het gehad!
Volop genoten van het lekkere weer, de vrijheid, het buiten zijn, zalig!!
Milou heeft de eerste week best opstart probleempjes gehad, de 2e week verliep een stuk beter, maar ja toen kwam de terugrit er al weer aan.

We hadden voor onze vakantie wat problemen met de fles / voeding, er werd gedacht aan koemelkallergie ed. Pepti voor de zekerheid meegenomen, maar eigenlijk ging het best redelijk dus overstap niet gemaakt.

Vandaag bij CB geweest, in 4 weken tijd redelijk gegroeid ruim 400 gram, maar nu is ze in de lengte stil blijven staan en ze drinkt de laatste week nog steeds erg matig. We hoopten dat ze meer ging drinken maar helaas.
Schema is nu als volgt:
7.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 / 23.30 allemaal 120cc + 4 schepjes.
De eerste 60-80cc gaan aardig maar daarna duwt ze de fles weg en we krijgen hem soms met geen mogelijkheid meer naar binnen.
Aangezien we niet willen pushen, drinkt ze gem. tussen de 500-575, volgens het CB echt te weinig.

Nu gaan we toch overstappen van Hypo-allergeen op Pepti overmorgen, we laten eerst even de prikjes een beetje uitwerken anders is het niet goed te zien wat effect is.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Pepti? En wat drinken / dronken jullie kleintjes van 12 / 13 weken?

Groet Vanessa

Hey hey

Mijn kleine meid zit sinds ze 2 weken was aan de Nutramigen. Nutramigen wordt gebruikt bij Koemelkeiwitallergie, Lactose-Intolerantie en Soya-allergie. Femke heeft L.I, daarom zit zij niet aan de Pepti .
Met bijna 3 mnd dronk zij 150+5 (165), maar liet daar ook heel veel van staan. Op een gegeven moment kwam zij in een langdurige fase dat ze ook maar iets van 650cc op een dag dronk. 500cc was het minimum om niet uit te drogen, dat haalde ze wel, maar ze was ook maar 2cm gegroeid die periode (van 6wk).
Na een flinke regeldag en een “sprong” zat ze weer op normale hoeveelheden.

Dus verder geen ervaring met Pepti, maar wel met een slechte drinker .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Heey,

Ik heb ook geen ervaring met pepti, want Seth is meteen naar de nutramigen gegaan. Dt ging heel goed (hij heeft dit pas vanaf 6 maanden gekrgen).
Daarvoor kreeg hij borstvoeding.
Op de leeftijd van Milou kwam hij ongeveer 7/8 keer voor borstvoeding, maar hoeveel hij precies dronk weet ik niet.
Succes ermee!
Liefs, Anne

Wij hebben ook pepti gehad. Hier zijn de eiwitten zo verkapt dat het lichaam die nauwelijks meer kan herkennen .
MAAR mocht je kind echt een hevige koemelk allergie hebben wordt nutramigen geadviseerd, (dat is ook lactose vrij waar ook kindjes met een kma nogal op kunnen reageren) Buiten dat en mocht echt niks werken, heb je ook nog neocate.
dat is echt helemaal vrij van koemelk en van lactose en nog wat dingen.

Wat rico toen dronk weet ik eigenlijk niet meer…met die leeftijd haha stom dacht ik onthou die dingen wel…

Nou nu dronk onze Milou gister ineens 5 flessen leeg, dus met CB overlegt dat we het toch nog maar even aankijken… Ze zal het pak Pepti op de keuken wel aan dreiging hebben gezien hahaha.

Groet Vanessa