Overgeven

nou dat is lang geleden … een gebroken nacht. Maar ach het kwam omdat mijn zoontje is gaan overgeven. Voor we naar bed gaan kijken we nog altijd even bij onze kleine man. Dus zodoende gisteravond ook… en daar troffen we een slapend kindje aan te midden van … (tja hoe zeg ik dat netjes op de vroege morgen) gevormeerde inhoud uit de maag

Samen met papa het bedje + zoontje weer schoon gemaakt. Jurian vond alles best, lachte lief naar ons. Daarna gelijk weer terug in bed (zou hij gaan slapen?). Toen heb ik de wekker gezet. Om nog paar te gaan kijken. tot 3.00 uur heeft hij geslapen, daarna weer 2x gevormeerd. Beide keren leek het of hij lag te stikken … ik plukte hem gauw uit bed en hield hem op zijn zij zodat hij (de gal want maag was leeg) kwijt kon. En dat werkte goed. Daarna heb ik een handdoek onder zijn hoofd gelegd in de hoop dat hij het niet meer benauwd zal krijgen… ook dit werkte goed. Alle keren was hij lief en ging gelijk weer verder slapen (ben er trots op)…

Maar nu zit ik met de vraag… volgens ‘de verschillende boekjes’ is het beter als je kleine niet teveel melk binnen krijgt als hij moet overgeven. Maar wat is dan alternatief. Heb hem vanmorgen wel melk gegeven ipv papfles (dacht dat ligt te zwaar op de maag)…

Verder probeer ik denk gewoon het schema wel aan te houden… maar misschien is dat helemaal verkeerd? Het is 1e keer dat Jurian zo moet overgeven…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou het schema gaan halveren. Krijgt ie gewoonlijk om de 4 uur 200 zou ik nu om de 2 uur 100 aanbieden. Je bent er misschien iets meer mee bezig maar zo krijgt ie hetzelfde binnen zonder dat alles in een keer gaat. Ik heb er ook (nog) geen ervaring mee. Maar ik zou niet dwingen. Als ie maar drinkt.

Groetjes,

Michèle

bedankt voor de tip… ik kijk even hoe hij het gaat doen. Want hij heeft vanmorgen zijn flesje wel in 1 keer leeg gedronken … en dat zit er nog in! Hopelijk gaat het nu beterder … hij heeft ook geen koorts… enne manlief heeft het ook al een week dus hier ziekenboegje… hopelijk heb ik genoeg antistoffen om het over te slaan

Misschien was ie niet eens ziek mini-boy, misschien iets verkeerd gevallen dat kan ook. Dan kun je ook goed spugen, maar daarna is het over. Niet dat het bedorven was maar gewoon niet goed gevallen. Heb ik ook wel eens gehad.

Groetjes,

Michèle

Wat sneu. Voor jullie allemaal, hihi.

Goeie tip van Michele, ik zou hem ook zelf gegeven kunnen hebben…

Hopelijk de komende nacht niet weer!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

weet je wat ik denk… het is teveel allemaal! hij krijgt om 16 uur fles en om 18 uur groente en om 20 uur weer fles. Ik doe vandaag de fles van 16 uur halveren. Kijken of hij dan ook beter groente eet …

Een vriendin van mij kreeg eens de tip om tijdelijk 1 schepje minder voeding in het water te doen na zo’n overgeefsessie. Dan houdt de kleine mop het beter binnen.
Dus bijv. 180ml water en 5 schepjes.

Beterschap met de kleine man!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Feb 2009 13:51:44

bedankt voor de tips!

Overdag gaat het redelijk goed met Jurian hij drinkt goed. Eten mattig. Heb nu de fles van 16 uur met 60cc vermindert in de hoop dat hij meer honger heeft om 18 uur … maar helaas dat gaat nog steeds niet… (ben weleens jaloers op kindjes die goed alles eten). Hij heeft tot nu toe elke keer na de groente alles ondergespuugt. Zowel groente als de fles van 16 uur kwam met ferme scheuten retour…

Mariek jouw mannetje wilde toch ook nooit groente eten? hoelang heb jij erover gedaan om dit voor elkaar te krijgen? nog tips?

Sorry mini-boy, geen tips behalve het blijven aanbieden. Ineens liep het als een trein, gewoon elke dag weer proberen. Het komt heus ooit een keer goed!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ruben heeft ook gespuugd…met grote golven…had hem om half negen zijn fles gegeven, daarna dikke boer laten doen, toen lekker in de box spelen…hijwas helemaal vrolijk en zo ineens komt er een hele golf uit…
heeft ook geen koorts maar voelt wel koud aan…heb hem lekker in bed gelegd met een warme kruik… dit is (helaas) niet eerste keer dat ie zo spuugd, en geen van de keren heeft ie koorts…
nu ben ik wel ziek( griep) kan hij dat dan ook hebben? ik dacht dat ze er dan koorts bij hadden…weet er niet zo goed raad mee…

groetjes!

karin

Misschien waren nog niet alle boeren eruit, heeft er nog een flinke dwars gezeten en is die er alsnog liggend uitgekomen zodat er voeding mee terug kwam.

Geen idee of hij het virus kan hebben wat jij ook hebt en of-ie er dan last van kan krijgen. Mocht-ie koorts krijgen, acuut de huisarts of de huisartsenpost bellen, want dat zijn de richtlijnen bij kindjes jonger dan 3 maanden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Feb 2009 11:16:12

Mini-boy gaat het al wat beter met Jurian??

Enne alle andere ukkies?? Ook alweer een beetje uit de lappenmanden??

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi…

ja met Jurian gaat het goed. Hij hoest bijna niet meer… ben nu ook de puf aan het afbouwen… en denk volgende week stoppen. Alleen het eten drama, wordt daar moedeloos verdrietig van… als ik zijn bordje al pak om het eten in te doen begint hij hysterisch te huilen… geprobeerd ander bordje… andere maaltijden… het maakt allemaal niet uit. Hij doet net of ik hem iets aan doe… Dan denk ik wat is nu wijsheid? toch aanbieden of … paar dagen niks geven?

en met Morgan haar gezondheid?

Goh, dat is een heftige reactie op eten. Als je hem het lepeltje met eten voorhoudt, hapt hij dan wel of blijft hij zo huilen? Gebruik je wel plastic lepeltjes? Gewone lepels kunnen koud aanvoelen en daar eten ze minder makkelijk van. Eten niet te heet, maar ook niet te koud maken, etc.

Meid, ik zou het echt niet weten anders. Heb je al geprobeerd om een paar dagen pauze te doen en daarna te kijken hoe het gaat? Hij zit nu ook in een sprongetje hè, dus daar kan het natuurlijk ook door versterkt worden.

Groetjes!

[img]http://b1.lilypie.com/zUgAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Eh klinkt heel gek wat ik nu zeg misschien mini-boy maar als dit zo door gaat zou ik hier toch even mee naar de ha gaan. Ik heb ooit een docu gezien over een jongetje van 1.5 met anoirexia. Ja ik zie jullie denken. Anorexia wordt altijd verkeerd uitgelegd. Het is niet de angst om dik te worden het is angst voor eten. En misschien moet jurian er gewoon nog helemaal aan wennen, maar de reactie van Jurian is ook niet helemaal goed. Als een kind gewoonlijk niet wil draait ie zijn hoofd af. Ik zou inderdaad even stoppen en later proberen want angst komt ergens vandaan en hem dwingen heeft ook geen zin daar bereik je het averechtse mee.

Dit is niet bedoeld om je bang te maken hoor, maar meer iets dat me te binnen schoot en dat ik dacht misschien iets om te melden. Kan natuurlijk ook zijn dat ie er nog niet helemaal aan toe is of gewoon een moeilijke eter. Wat me ook erg frustrerend lijkt als moeder.

En met Morgan gaat het goed, alleen wou ik dat ze weer door ging slapen. Gelukkig zijn we volgende week vrij en als Morgan dan een paar daagjes naar de creche gaat kan mamma lekker slapen

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 14 Feb 2009 20:14:49

met ruben gaat het gelukkig goed!
ik denk dat het wel boertjes zijn…die hem nog dwars zaten…
volgens de oma’s van ruben hebben jongetjes dat vaker als meisjes (of dat nu iets van vroeger is weet ik niet)
na de fles wacht ik nu langer totdat ie helemaal uitgeboert is en tot nu toe werkt het wel!!

enne mimiboy…ik kan je wel geen advies geven hier over maar hoop snel dat het beter gaat met jurian!!

groetjes!!!

karin