hoi mijn zoontje is nu bijna 9 weken en na elke fles geeft die over en best veel wat kan daar de oorzaak van zijn?
groetjes linda
hoi mijn zoontje is nu bijna 9 weken en na elke fles geeft die over en best veel wat kan daar de oorzaak van zijn?
groetjes linda
Is het echt overgeven (dat heel de voeding er weer uitkomt) of spuugt hij wat meer dan normaal terug?
Als hij echt alles er weer uitgooit, neem dan contact op met de huisarts want dan loop je kans op uitdroging.
Als hij maar gedeeltes van de voeding uitspuugt, kan het zijn dat hij een spuugbaby is en dat zijn maagklepje nog niet goed functioneert. Dat komt bij veel babies voor.
Tips in dat geval:
Overigens lijkt het vaak veel wat ze spugen maar in werkelijkheid blijkt het altijd veel minder te zijn dan je denkt. Laat maar eens een eetlepel melk op het aanrecht plenzen. Dan heb je een behoorlijk plasje, maar het is dus maar een eetlepel. En een volledige flesvoeding bestaat uit heel veel eetlepels melk, dus als het goed is komt je zoontje niks te kort.
Mocht je echter merken dat zijn plasluiers niet veel gewicht hebben, dus vrijwel leeg aanvoelen, dan sowieso contact opnemen met je huisarts om in de gaten te laten houden wat uitdroging betreft.
Groetekes, Sje
Mijn zoon was ook een spuugbaby. Ik was even onzeker, maar had al snel in de gaten dat Stijn het prima deed. Het enige vervelende is dat je eerst zo vrezelijk rustig aan moet doen na een fles en helemaal als ze wat groter worden en bewegelijk zijn. En de wasmachine draaide volop, maar dat vond ik zo erg nog niet.
De tips van Sje zijn inderdaad handig.
Ik zelf had Johannesbroodpitmeel. Zo kun je zelf bepalen hoe dik je de voeding wou hebben en kun je het op den duur rustig afbouwen naar niets. De Nutriton voeding is erg duur en daar zit dus standaard Johannesbroodpitmeel in.
Bekijk dan wel even goed wat voor speen je gebruikt. Ik gebruikte een 4 speen of papspeen van Avent.
Groetjes Wiets

hebben jullie die johannesbroodpitmeel ook zo vroeg gebruikt? omdat hij nog maar 9 weken is. ik gebruik ook comfort dat is dus voor het spugen maar ja dat helpt ook niet. en we houden hem altijd wel rustig vast na de voeding. en dat helpt ook niet.
Mijn oudste zoon spuugde ook steeds na zijn fles maar echt alles he
Dat vloog er met een boog uit…Wij zijn dan naar de dokter geweest want mijn vriend zijn broer, vader en hij zelf hadden pyloris ofzoiets.
Hij had dit gelukkig niet en was geholpen met speciale pap (NAN AR)
Je hebt ook andere pappen met AR (Anti regurgit)
veel sterkte!
Liefs,Babyboy~06 mama van een zoon van 3 j en een zoon van 0 j

quote:
De Nutriton voeding is erg duur en daar zit dus standaard Johannesbroodpitmeel in. Bekijk dan wel even goed wat voor speen je gebruikt. Ik gebruikte een 4 speen of papspeen van Avent.
Even om verwarring te voorkomen Nutriton is geen voeding. Nutriton is johannesbroodpitmeel wat je volgens de aanwijzingen op de verpakking door de voeding heen of via een theelepeltje voor of na de voeding kunt gebruiken bij spuugbaby’s.
Nutrilon is wel voeding. Let dus op die t en die l.
Groetekes, Sje
Onze dochter gaf ook voeding terug en we hebben de nutriton gewoon door de nutrilon gedaan. DAt mag gewoon. Johannespittenmeel(nutriton) is alleen om de voeding dik te maken, zodat het beter in het maagje blijft zitten en minder snel om hoog komt.
Met onze dochter gaat het nu prima, ze spuugt bijna nooit meer. En ze groeien er ook overheen (meestal)binnen een jaar.
Als je je echt zorgen maakt moet je echt even langs de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de kinderarst. Zeker als hij na iedere fles spuugt. Het kan ook reflux zijn of een andere afwijking aan de slokdarm/maagje. onze dochter bleek na onderzoek reflux te hebben. Ben onwijs blij dat we vroeg aan de bel getrokken hebben en op onderzoek hebben aan gedrongen!!
Ik heb ook goede ervaringen gehoord van mensen die met hun spuugbaby naar een osteopaat zijn gegaan. Op de een of andere manier weet die via een soort massage ervoor te zorgen dat een kindje na een paar behandelingen van de reflux af is.
Dus mogelijk is dat in overleg met je huisarts nog een optie om je zoontje van het spugen af te helpen.
Groetekes, Sje
quote:
Nutrilon is wel voeding. Let dus op die t en die l.
Je hebt gelijk.
quote:
hebben jullie die johannesbroodpitmeel ook zo vroeg gebruikt? omdat hij nog maar 9 weken is.
Ja hoor, dat kan wel.
Mijn ervaring met Johannesbroodpitmeel is wel dat het niet helemaal over gaat hoor. Het wordt gewoon iets minder.
Groetjes Wiets

Hoi
Ik heb er nu een schepje nutrix in de voeding wel voor 4 maanden maar het gaat gelukkig iets beter ik vind het fijn dat er tips binnen komen.
En het slapen gaat nu ook beter ik heb hem 's avonds en 's nacht ingebakert en hij krijgt de laatste fles om 23.00 en komt om ongeveer 6.00 uur weer en overdag heeft hij zijn duimpje en vingers gevonden en hij is wel tussen door elke keer wakker maar dan jammert hij een beetje hup de duim er weer en slaapt elke keer in ook al is het maar 15 min maar hij slaapt wel verder ik heb gelukkig weer meer tijd voor mijn andere zoontje.
Iedereen bedankt voor jullie reactie heel fijn.
groetjes
Hoi Linda,
Hou wel door het gebruik van Nutrix de ontlasting van je zoontje in de gaten. Nutrix heeft namelijk een stoppende werking. Het ene kindje heeft daar wel last van en het andere kindje niet. Het kan dus zijn dat zijn ontlasting gewoon blijft, maar mocht hij last krijgen, dan weet je in elk geval waar het aan kan liggen.
Wel tof dat het in elk geval wat helpt tegen het spugen.
Groetekes, Sje
hij heeft ontlasting zat vooral 's morgens het gaat tot nu toe wel goed met de ontlasting het stinkt in ieder geval wel en het is ook geen klein beetje meer.
Nou, dan zal dat ene lepeltje Nutrix niks uitmaken. Maar hou het in de loop van de tijd wel in de gaten.
Wij hadden vorig jaar met ons jongste dochtertje dat ze erg moeilijk ontlasting had en toen attendeerde iemand ons op de stoppende werking van Nutrix. Toen we daarmee stopten ging het weer goed met haar stoelgang. Dus vandaar dat ik altijd even een alarmbelletje laat rinkelen als ik weet dat iemand Nutrix gebruikt.
Iedereen weet wel dat rijst stopt, en Nutrix is rijstebloem, maar eigenlijk zie je dat dan heel makkelijk over het hoofd als een kindje poepproblemen heeft.
Groetekes, Sje