Overgeven, waarom?

Sarah heeft net ontzettend veel overgegeven. De fles kreeg ze niet op, er bleef een bodempje over, en nog geen 5 minuten erna kwam alles eruit. Zelfs uit haar neusje. Zelf vond ze het niet erg, ze moest zelfs lachen toen ze klaar was. Ik heb haar verschoond en in de box gelegd waar ze nu speelt.
Maar waarom is dit, ze is sinds 2 dagen veranderd. Ze draait van rug naar buik en is hierdoor een beetje uit haar doen. Bij mij op schoot is ze wel altijd blij. Het zal wel een sprongetje zijn, maar daar hoort overgeven toch niet bij?
Ze krijgt nog steeds 5 flessem van 180 ml/6 scheppen, en een groente hapje tussendoor.
Sinds twee dagen drinkt ze ook niet zo graag meer, er blijft eigenlijk altijd wel wat over, en dat is vreemd, want Sarah dronk haar fles altijd leeg.
(zal ook wel sprongetje zijn, maar nogmaals, overgeven???)

Krijgt ze nu teveel, is het daarom dat ze over is gaan geven?
Klopt het dat na ongeveer 5 maanden de voedingsbehoefte wat afloopt?

Zal ik haar nu (dus met lege maag) gewoon op bed leggen? Het is haar bedtijd nu. En eigenlijk durf ik ff niets te geven.

Groetjes, Boukje

Misshien is ze met tandjes bezig en heeft ze last van der oren of misschien een beginnende ooronsteking. Dat gaat hand in hand met overgeven. Of er zat gewoon iets dwars. Kan ons allemaal gebeuren.

Groetjes,

Michèle

ik zou haar nu niets geven,en gewoon op bed leggen.als ze honger krijgt,hoor je het vanzelf
het kan van alles zijn.ik zou me nog niet te druk maken.als ze de volgende 2 flessen er ook uit gooit,zou ik de ha bellen.

Als je kindje vrolijk is en goed plast en zo zou ik me niet heel druk maken. Onze meid heeft het ook wel gehad. Flesje leeg en voldaan en je knippert met je ogen en daar is het weer. Mocht ze blijven overgeven zou ik ff contact zoeken met een HA.

Succes in ieder geval.

Tot week 19,5 loopt er een sprongetje en na week 22,5 begint er weer een.

Kan goed dat ze met een sprong bezig is zoals je het beschrijft.

Overgeven zou er niet bij moeten horen maar er heerst een of ander raar mini-virusje. Onze meiden hebben vorige week allebei 1x flink overgegeven (dat doen ze dan voor het gemak in bed! Grrrrrrr…) en daarna was er weer niks meer aan de hand. Mijn neefje precies hetzelfde verhaal eind vorige week en vandaag mailde een vriendin dat haar jongste dochtertje het gisteravond ook had!

Dus het kan goed dat ze ook dat virusje heeft.

Wat de fles betreft, zou ik nu geen grote plensen geven. Liever verdeeld in kleinere hoeveelheden. Als je zelf last van je maag hebt moet je er ook niet aan denken om 200ml melk ineens naar binnen te klokken.

Je kunt de melk ook net wat lichter verteerbaar maken. Dus 180ml met 5 scheppen. Voedzaam genoeg maar net wat minder zwaar. Dat wordt nogal eens geadviseerd bij kindjes die overgeven.

Groetekes, Sje

Hallo,

Buikgriepje misschien?

Jim heeft het ook gehad…
Houdt wel in de gaten dat ze genoeg vocht binnen krijgt.

Gek om he dat ze dan nog zooo vrolijk kunnen zijn terwijl ze net gespuugd hebben…

Succes ermee!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Bij mijn zoontje liep rond de 5 mnd ook de voedingsbehoefte terug. Ik heb hiervoor toen het CB gebeld. Zij gaven aan dat het normaal is rond deze tijd en je dus gerust van 5 naar 4 flessen kunt gaan. Volgens CB hier was het van mijn zoontje een duidelijk signaal dat hij teveel kreeg (dronk zijn flesjes niet meer leeg en spuugde meer). Nu zit hij op 4 voedingen van 210 cc. en gaat het stukken beter. Ik heb de laatste voeding van 23 uur weggelaten zodat hij in de ochtend ook wat gretiger dronk. Dus ik denk dat jouw kindje mss wel genoeg heeft aan 4 voedingen, zou het gewoon eens gaan uitproberen.

Succes.

Léony